Jump to content

kristofferbo

Medlemmer
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 :)
  1. Dette var fra første gang jeg tok diagnose. Samme feilen har kommer igjen flere ganger.
  2. Har fått feilkode P0407 og bilen går i limp mode. Er det noen som har noen tanker om hvor problemet kan ligge? Virker som om selve EGR-ventilen er i orden da bilen ikke har noen av symptomene som kommer ved gåen EGR-ventil. Men for all del, jeg er ikke mekaniker og kan ta feil. Er det mulig å teste noe her for å finne hvor feilen kan ligge? Bil/motor: Polo 1.6TDI 75hk CAYA-motor. 1 Fault Found: 7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [032] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 172862 km Date: 2020.12.11 Time: 22:22:27 Engine RPM: 2297.00 /min Normed load value: 95.3 % Vehicle speed: 38 km/h Coolant temperature: 51 °C Intake air temperature: 10 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.005 V Unlearning counter according OBD: 40 EGR Solen.val.: actual value-ANG_EGRV[0]: -0.751 % EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 % High pressure EGR actuator: activation-PWM_HBR_EGRV[0]: -23.761 % High press EGR actuator: actual unconditioned volt val-V_EGRV[0]: 0.679 V EGR valve: offset closed-V_EGRV_BOL[0]: 0.698 V EGR valve: offset open-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V Actuator for high pressure EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14 Readiness: 0 0 0 0 0
  3. Jeg har en litt trøblete EGR-sensor som fra tid til annen varslet om «Signal Too low». Dette sender bilen i limp-mode. Tenkte derfor kanskje å bare kode bort hele greia da jeg har hørt det er mulig. Har noen noe erfaring med å gjøre dette? Fordeler og ulemper... Og evt. har noen de vil anbefale? Takk for all hjelp! edit: bilen er en VW Polo 1.6 TDI 2010. 75hk. CAYA-motor
  4. Fikk denne feilkoden etter diagnose. Noe jeg burde gjøre her? Eller noen som har noe tips på hva som kan føre til denne feilen? Nå etter noen mil kjørt etter hendelsen har det ikke dukker opp igjen. 1 Fault Found: 7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [032] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 172862 km Date: 2020.12.11 Time: 22:22:27
  5. Takk for svar. Skal få lest koder i dag ved hjelp av en kar med Ross tech VCDS, så satser jeg på å få noen svar da!
  6. Hei, Ved en kort tur på vei hjem begynte plutselig glødelampen i instrumentpanelet å blinke. Skjedde uten noe spesielt aksellerasjonspådrag og "uprovosert". Mistet motoreffekt, men holdt fin trafikkflyten i 30/40 km/t - selv om jeg merket motoreffekten var kraftig redusert. Stoppet bilen når jeg kom hjem, startet opp igjen og lampen var bort. Tok en kjøretur på 2-3 kilometer uten at lampen begynte å blinke igjen. Motoreffekt var tilbake. Er dette noe som noen har vært borti før? Bilen er en Polo 6r med 1,6 TDI 75hk motor.
  7. I dag når jeg skulle kjøre til jobb begynte "håndbrekklyset" å blinke og et pipesignal kom tre ganger. Blinking på lyset varte kanskje et minutt før det forsvant og så kom det tilbake igjen etter et lite minutt. Har sjekket væskenivå som var hvertfall 50% i beholderen i motorrommet (Væsken var klar og fin). Bremser funker fint og kjennes ut som de har gjort tidligere. Håndbrekket fungerer også fint. Det skal merkes at jeg har opplevd at håndbrekket har "hengt" litt når bilen har stått ubrukt noen dager, men "popper" løst veldig fort når den begynner å bevege seg. (Mulig dette bare er hill-lock-systemet, da parkering som regel er i bakke.) ps. For et par mnd siden strammet jeg håndbrekket litt, da det var veldig slakt. Er det noen som har noen tanker om hva dette kan være?
×
×
  • Create New...