Gå til innhold

torob

Medlemmer
  • Innlegg

    21
  • Ble med

torob sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Har vært kunde hos Vibb i snart ett år nå, og det fungerer veldig bra. Ikke noe tull med faktura, den er som lovet. 0,- i både påslag og månedspris. Jeg betaler ikke for appen. Ser ingen grunn til det. Forbruk kan jeg se hos netteier og spotpris neste dag finner jeg på minspotpris.no Hvis noen har lyst til å bruke min vervekode slik at vi begge får 300 kr i avslag på neste faktura, så er linken som følger: https://verving.vibb.no/id/00496804-d617-47c3-b8db-cd19d069fc8a Jeg følger forøvrig jevnlig med i strømmarkedet og har laget en side hvor jeg legger ut den avtalen jeg mener er mest prisgunstig. Per nå er det Vibb. Du finner siden her: https://www.bjorheim.eu.org/strom/ Vet at det er mulig å spare enda mer ved å hoppe mellom mange avtaler for å få med seg vervepremier, men Vibb er den desidert beste om man ønsker en langsiktig god avtale.
  2. Har ventet på at dette ville skje. Enten at det ble betalt tjeneste eller lagt ned. Derfor har jeg heldigvis faset ut online.no adressene for lenge siden, men har beholdt kontoene med videresending om det skulle komme noe e-post til dem. Telenor har sin fulle rett til å ta betalt, men synes måten det gjøres på med så kort varsel er veldig utspekulert. Hadde de varslet det f.eks. ett år i forveien, så hadde hvertfall folk hatt bedre tid til å bytte leverandør og fase ut online.no adressene. Jeg opprettet forøvrig min først online.no e-post for over 25 år siden under noe som het "Epost for alle" og der står det i vilkårene at det kan endres til betalt tjeneste med 3 måneders varsel. Og så vidt jeg vet har jeg ikke fått noe varsel om endring i disse betingelsene. Se https://web.archive.org/web/19991012163101/http://nextel.no/efa/907004195.16827.html Jeg har forøvrig heller ikke fått noen e-post med varsel om prisendringene, har bare lest om det i mediene. Telenor kunne med fordel ha løst dette på en mye bedre måte. For det første lenger varslingsfrist, som nevnt. Men også valgt å beholde ett gratis alternativ med begrensninger (f.eks. uten spamfilter og mindre lagringsplass). Jeg forstår at Telenor har behov for å gjøre endringer av og til, men det er måten det gjøres på som blir feil. Dette er jo oppskriften på hvordan man skal skape flest mulig misfornøyde kunder på kortest mulig tid. Så til slutt, for de som ser etter en annen løsning så kan ett tips være å opprette ett eget domenenavn og e-post hos Domeneshop. Har selv benyttet dem i snart 20 år, og er godt fornøyd med løsningen de har. Ett .com domene og 20 e-post kontoer koster ca 270kr per år, som er nesten halve prisen av hva man må ut med for kun en konto hos Telenor. En annen veldig positiv ting med det å ha e-post på eget domene, er at man da står fritt til å bytte leverandør og beholde adressen hvis man ønsker det.
×
×
  • Opprett ny...