Gå til innhold

Feiende flott fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ZZZZZZZZZZZZZ

Gud så kjedelige telefoner Nokia lager om dagen.

Dette er akkurat som alle andre Nokia telefoner. De tråkker bra i Sony Ericsson sin fotspor: Har vi gjort det før, kan vi gjøre det igjen!

 

Eneste forskjellen er at Sony Ericsson iallefall har softwaren på plass, det har ikke Nokia!

Lenke til kommentar

Hva er det telefonen mangler, bortsett fra xenon-blitz? Joda, den kunne hatt 8mp kamera, men ellers er disse nye ganske så komplette.

 

Det med software ønsker jeg du utdyper. Softwaren som følger med på disse, Symbian S60 Feature Pack 2, gir uante muligheter i forhold til SE's "dumme" telefoner. Disse er smartmobiler med mulighet for å utvide funksjonalitet ganske nøyaktig som brukeren ønsker. Man kan skreddersy grensesnittet så det blir så effektivt som mulig, osv. osv..

Lenke til kommentar

Som flere andre her og påpeker så pøser Nokia ut lik telefon etter lik telefon. Dette er esensielt en N82 uten blitz og med radiosender. Og så har den forsåvidt S60 v3 FP2, men erfaringen jeg har med FP2 er at den er betydelig tregere enn FP1 (Fancy fade-funksjoner og slikt for å skjule tregheter er der forsåvidt).

 

Kan forsåvidt være at de telefonene som har kommet med FP2 fra før har dårlige prosessorer, men uansett ikke imponert over hastigheten, selv om FP2 har masse gode forbedringer fra FP1, som f.eks fullskjermsbilde av den som ringer deg og ikke et microbilde som du ikke klarer å se hvem det er bilde av på.

 

Foreløpig klarer jeg meg med N82en min, men skulle den ryke hadde sikkert ikke dette vært et gærli valg, så lenge den ikke er tregere :p

Lenke til kommentar

Stor fare for at jeg kommer til å kjøpe denne.

 

Skjønner ikke at det er mulig å si at SE sin software er bedre enn Nokias S60. Nesten alle SE som selges slår seg av og restarter seg i hytt og gevær, (greit, ikke alle, men ganske mange). Selv tar jeg inn flere telefoner fra SE enn Nokia i løpet av en dag, og vi selger desidert mest Nokia.

Lenke til kommentar
ZZZZZZZZZZZZZ

Gud så kjedelige telefoner Nokia lager om dagen.

Dette er akkurat som alle andre Nokia telefoner. De tråkker bra i Sony Ericsson sin fotspor: Har vi gjort det før, kan vi gjøre det igjen!

 

Eneste forskjellen er at Sony Ericsson iallefall har softwaren på plass, det har ikke Nokia!

 

Tja, en annen forskjell er jo at SE ikke har lagt seg på samme plastic-fantstic linja som Nokia. Og bra er det! Dette minnet mest om noe man finner i hyllene hos Toys R us...

Lenke til kommentar
ZZZZZZZZZZZZZ

Gud så kjedelige telefoner Nokia lager om dagen.

Dette er akkurat som alle andre Nokia telefoner. De tråkker bra i Sony Ericsson sin fotspor: Har vi gjort det før, kan vi gjøre det igjen!

 

Eneste forskjellen er at Sony Ericsson iallefall har softwaren på plass, det har ikke Nokia!

Da har du ikke prøvd så mange SE telefoner nei. Flere av SE sine telefoner har SE selv sagt at de anbefaler brukere å oppdatere med en gang de tar den i bruk. F.eks P serien har det vært så mye feil med at SE vurderte å gi opp telefonen selv...

 

Men denne telefonen er spennde, og nokia gir mest for pengen i dag =)

Bare se på n82 til 3000 spenn, du må nesten doble prisen for å få samme i telefonen fra andre produsenter.

f.eks må du for å få super 3g, wifi, gps (og 3mpx istede for 5mpx)til se opp i en fin sum som er på bare litt over 6000kr :p

Lenke til kommentar
ZZZZZZZZZZZZZ

Gud så kjedelige telefoner Nokia lager om dagen.

Dette er akkurat som alle andre Nokia telefoner. De tråkker bra i Sony Ericsson sin fotspor: Har vi gjort det før, kan vi gjøre det igjen!

 

Eneste forskjellen er at Sony Ericsson iallefall har softwaren på plass, det har ikke Nokia!

Da har du ikke prøvd så mange SE telefoner nei. Flere av SE sine telefoner har SE selv sagt at de anbefaler brukere å oppdatere med en gang de tar den i bruk. F.eks P serien har det vært så mye feil med at SE vurderte å gi opp telefonen selv...

 

 

 

P990i var telefonen som SE hadde problemer med. Men med litt planlegging i bruken, fungerer også denne tilfredsstillende.

P1i er en kongetelefon, som få slår angående stabilitet. Byggekvaliteten er også på topp, noe man sjelden ser hos Nokia. P910i var også "rock solid"!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært borti en Nokia jeg ikke ville ha oppdatert heller.

Ingen telefon har perfekt FW ved release, og jeg har vært borti mer buggy Nokia-er enn SE telefoner.

Dessuten ønsker du deg en smarttelefon, kjøpt WM. Symbian har for små skjermer, for dårlige menyer og for simple system til å fungere tilfredsstillende. Og den kustomiseringsmuligheten du har på S60 kan man trøkke der ryggen skifter navn, den er fryktelig begrenset. S60 er heller ikke noe pent grensesnitt, med stygge ikoner (jada, de kan endres, jeg vet) styge animasjoner, for å ikke snakke om Sllllloooooowwww...

Joda, SE er ikke perfekt de heller, de restarter og biter etter deg som en sinna jerv, men de fungerer ihvertfall utmerket etterhvert med en meget god kontaktliste, et meget god T9 SMS system, og smilys.

Og ikke engang på det mest grunnleggende greier Nokia å komme med noe spennende. Når skal Nokia lære at det er so-last-year å trykke "stjerne" for å endre ord, og ikke minst fortsatt tegn-smilys? Når kommer forslagslister og autoutfylling?

Avansert e-postfunksjonalitet og RRS feeder, samt mulighet for å scanne strekkoder har de, bra jeg er såppass ivrig bruker av det.

For det er det jeg har lyst til å gjøre på en 2,4" skjerm, skrive lange eposter, lese RRS feeds samt scanne strekkoder når jeg er på Kiwi.

Lenke til kommentar
Oppfølgeren til N73 har ikke bare oppdatert spesifikasjonslisten.

Hvem sier at dette er oppfølgeren til N73, for det stemmer nemlig ikke!

Det mest spennende med disse er N85 sin AMOLED skjerm.

Stusset over det samme selv. Lei av at alle skal utpeke oppfølgere og se på alt som serier. Men i dette tilfelle her kan vi nok ikke klage. Det er faktisk pressemeldingen selv som sier at dette er N73 og N72 sin oppfølger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...