Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]15 år, gravid? Mann i fengsel?


Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år, og har hatt samliv med kjæresten min på 18 år. Vi har ønsket oss et barn lenge!

Vet jeg er ung, og ikke helt fullmoden, men jeg er klar for det!

Vet ikke helt om jeg er grevid, men håper på at jeg er det. Skal ta en test snart.

Gikk på p-piller før, men sluttet. Hvor lenge skal man gå uten p-piller før man kan bli gravid?

Og kommer han i fengsel for og ha gjort meg gravid?

Hva skal vi gjøre for at han ikke skal komme i fengsel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 15 år, og har hatt samliv med kjæresten min på 18 år. Vi har ønsket oss et barn lenge!

Vet jeg er ung, og ikke helt fullmoden, men jeg er klar for det!

Vet ikke helt om jeg er grevid, men håper på at jeg er det. Skal ta en test snart.

Gikk på p-piller før, men sluttet. Hvor lenge skal man gå uten p-piller før man kan bli gravid?

Og kommer han i fengsel for og ha gjort meg gravid?

Hva skal vi gjøre for at han ikke skal komme i fengsel?

Nei, du er ikke klar for å bli gravid. Uansett hva du føler og ikke føler nå.

Lenke til kommentar

Må bare påpeke idiotien i å (mest sannsynlig) bli gravid før du undersøker saken.. Hvis du ikke er klar for ekteskap bør du håpe på at du ikke er gravid.

 

Min tante var i din situasjon, hun var gravid i konfirmasjonen sin. Men det var ufrivillig, men hun og faren måtte gifte seg for å hindre at han havnet i fengsel, og når hun fødde gav hun ungen til adoptivforeldre, noe du også bør gjøre.

Lenke til kommentar

Det med at man må gifte seg for at ikke han skal havne i fengsel er iallefall noe jeg ikke har hørt om, og tviler sterkt på at stemmer. Men jeg vet ikke, jeg har ingen erfaring rundt dette slik Speik tydeligvis har. Syntes bare det hørtes veldig veldig rart ut, det er jo ikke det at man blir gravid som er lovbruddet, lovbruddet er sex med en under lavalderen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det med at man må gifte seg for at ikke han skal havne i fengsel er iallefall noe jeg ikke har hørt om, og tviler sterkt på at stemmer. Men jeg vet ikke, jeg har ingen erfaring rundt dette slik Speik tydeligvis har. Syntes bare det hørtes veldig veldig rart ut, det er jo ikke det at man blir gravid som er lovbruddet, lovbruddet er sex med en under lavalderen.

Men hvis ingen får vite at det er han? va skjer da?

Lenke til kommentar

Hør her. Ikke tenk på fengsel og faen nå, det er faktisk det minste problemet ditt. Det absolutt minste.

 

Det du skal tenke på nå om du faktisk er gravid. Hvordan det skal bli best for BARNET. Og tro meg, det blir ikke best for barnet at faren skjules. Det blir heller ikke best for barnet at du ikke forteller dine foresatte hva som evt har skjedd.

 

Om det IKKE har skjedd noe ennå, så skal du tenke deg godt om. Du er ikke klar for å bli gravid. Du er 15 år. Du vet sikkert veldig godt hva du vil nå, at du er veldig klar for å bli mamma og ha en liten en, som du kan ta vare på.

 

Men du er ikke klar for dette. Uansett hvor lyst du har. Husk at du skal gi ungen din ALT i 18-20 år. For å få gitt ungen det som trengs, så trengs det at du fullfører skolegangen din, slik at du kan få deg en grei jobb. Et barn på denne tiden er feil feil feil.

 

Vil du ha et barn kun for din egen skyld, eller fordi du ønsker å gi barnet ditt de beste igjennom 18 år? Tenk deg litt om.

 

Og til slutt - det skjer svært sjelden noe trøbbel med forhold mellom 18 og 15-åringer. Skaff deg derfor P-piller, så du ikke risikerer mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg er gravid, så tar jeg vare på det barnet. Jeg har god støtte fra foreldrene mine og hans, og fra andre. Jeg skal nok klare skolegangen min, det er ikke noe problem. Det eneste som bekymrer meg er fengsel for faren..

Endret av Alastor
Fjernet unødvendig quote
Lenke til kommentar
Så det du sier er at foreldrene hans og foreldrene dine har blitt informert om at dere prøver å få et barn?

nei, ikke helt ennda. Men har snakket med de om det. De vil jo selfølgelig ikke at jeg skal ha barn nå, men de gir den støtten jeg, barnet og kjæresten min trenger.

Lenke til kommentar
Har du spurt foreldrene dine om det er OK at du blir gravid? Hva er det du planlegger å gjøre når du får barnet? Hva skal du gjøre om barnet ikke er helt friskt, Downs eller noe slikt?

Hvis jeg er gravid, skal jeg gjøre det som trengs for barnet. Jeg har erfaring med downs og andre sykdommer. Så det er ingen problem.

Vil jo gjerna ha et friskt barn, men kan ikke gjøre så mye annet enn og behandle barnet slik som normalt hvis det er downs eller annen for for sykdommer.

Har ikke snakket med foreldrene, men vet hva svaret er, uannsett. Så det bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Se for deg: Du skal på skolen klokka 9, men ungen din har hylet fra klokka 3 på natta. Du får dårlig karakterer, du tar deg jobb på rimi istede for å fortsette med skolen, så du kan forsørge barnet. Og når du er 40 år så er du forfremmet til leder for fruktavdelingen på Rimi.

 

Ville heller ventet 5 år før du begynner å tenke på barn.

 

Men hvis du absulutt skal ha barn, kan du jo vente et år. Det er jo ikke straffbart å ha samleie med folk over 16 år.

Lenke til kommentar
Se for deg: Du skal på skolen klokka 9, men ungen din har hylet fra klokka 3 på natta. Du får dårlig karakterer, du tar deg jobb på rimi istede for å fortsette med skolen, så du kan forsørge barnet. Og når du er 40 år så er du forfremmet til leder for fruktavdelingen på Rimi.

 

Ville heller ventet 5 år før du begynner å tenke på barn.

 

Men hvis du absulutt skal ha barn, kan du jo vente et år. Det er jo ikke straffbart å ha samleie med folk over 16 år.

Søvn er ingen problem.

Men om jeg er gravid allerede, så er jeg gravid. jeg nakter abort, vil ikke ta et liv som har fortjent og leve. Jeg har støtten jeg trenger fra skolel og heime.

Lenke til kommentar

Du har for få år med erfaring til å uttale deg om hva som er problem og ei. Og om du nekter abort, så er det faktisk ikke du som bestemmer det ennå, det er foreldrene dine :).

 

Jeg tviler sterkt på at skole og hjemme er informert om at du skal bli gravid. Sorry, men det nytter ikke å påstå det.

Lenke til kommentar
Du har for få år med erfaring til å uttale deg om hva som er problem og ei. Og om du nekter abort, så er det faktisk ikke du som bestemmer det ennå, det er foreldrene dine :).

 

Jeg tviler sterkt på at skole og hjemme er informert om at du skal bli gravid. Sorry, men det nytter ikke å påstå det.

Jeg har ikke informert noen, men jeg vet at foreldrene mine vil gi meg den sjansen jeg får til og bli mor. Min mor har selv godd gjennom dette, og hun vet hva jeg vil. Kanskje er jeg ung, men jeg er ikke alene om å få barn så ung.

Jeg akter og ta dette som en utfordring om jeg må!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...