Gå til innhold

Mediaspilleren får GPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig, men for sent for min del. Nå har jeg jo mobil med GPS og kart. Relativt uaktuelt å bruke penger på denne dingsen til Archos'en. Men at de aktivt videreutvikler ting for den er jo knall.

 

De har vært overraskende flinke til å gi ut nye firmware også. Var ganske nervøs en periode for at de ikke ville gidde/få til å støtte Flash9, men så kom firmwaret.

 

Man kan stusse litt på prisen (omtrent det samme som billigere selvstendige GPSer), men hadde jeg vært i markedet hadde jeg nok heller plukket Archosen med sin store skjerm og relativt høye oppløsning (800x480 er det vel). Avhengig av at softwaret ikke er helt molbo, så klart.

Lenke til kommentar
Men ulempen med archos er at alle codecer koster penger har jeg hørt, stemmer det?

Det er jo det ankerpunktet folk flest trekker frem når det gjelder Archos. Du får en ganske basic (men også relativt sett billig) spiller, også må du betale for de ekstra tingene du eventuelt måtte ønske. Det senker jo teoretisk sett prisen på spilleren, men jeg føler vel at de overpriser tilleggene (jeg har kjøpt browseren ekstra selv).

 

Anyways, jeg har bare brukt den til divx/xvid og det er hvertfall støttet. Wmv er det vel også. Men vil du kunne spille direkte filkopier av DVDer f.eks. må du shoppe codec. Det er to "pakker". Den ene for å støtte MPEG2 og AC3, og den andre for å støtte H.264 og AAC. Se her: http://www.archos.com/products/plugins/plugins_g5.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...