Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med vond lukt fra armhule


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Vond lukt

Er det noen som har tips om følgende....

 

Jeg har problemer med vond/stram lukt fra armhule, kun fra en side (høyre side).

Jeg vasker meg godt med vanlig såpe, smører godt på 2 ganger og skrubber bra,...er helt luktfri helt til 1 par timer etterpå, da returnerer den vonde lukten tilbake! Hygienen er veldig bra, dusjer 1-2 ganger om dagen og forstår ikke helt hvorfor jeg opplever dette problemet!

 

Har noen opplevd tilsvarende? Noen som kan anbefale en "motkur"..?

Dette er veldig sjenerende spesielt når man er blant andre mennesker f eks jobb!

 

Håper noen kan tipse meg!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det hjelper å barbere armhulene? Har vurdert det samme selv enkelte ganger, etter jeg merker at det fort lukter svette selv rett etter jeg har dusjet meg, kan være at lukten setter seg i hårene liksom? Eller så kan det jo være at du har hengt deg opp i denne lukten, at du har blitt over-hygenisk og ikke lenger takler menneskelukt? :)

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det som er problemet mange har, uansett mengde deo ;)

 

Vist du dusjer og dusjer, vasker armhulene så godt som mulig men alikevel stinker svette etterpå . Så er det mest sannsynlig hårene under armene som har blitt "surt" , med untak av de som har et svetteproblem

 

Ved å trimme ned håret eller barbere bort helt , så kan mange bli kvitt dette problemet

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Vel, da har man barbert hårene i armhulen ned i veldig kort lengde. Kan rapportere om langt mindre svette i armhuler. Lukten har også så godt som forsvunnet. For min del virket dette trikset meget godt! Så anbefaler å prøve dette før man eventuelt kjøper apotekmidler.

Lenke til kommentar

Sånn vil det være i starten. Det er på samme måte som når man barberer seg lengre nede. De første gange klør det veldig, og kan føles ganske ubehagelig. Men huden venner seg til det etterhvert. Det er nok bare det at huden ble litt irritert.

 

Det er jo heller ikke sikkert at du trenger å barbere bort alt, men at det blir bedre dersom du bare stusser det ned. Da vil ikke huden bli irritert av barberingen heller.

 

Du må nesten bare prøve deg frem og se hva som fungerer. Blir du plaget av lukt selv når du stusser, så vil altså kløen og ubehageligheten gå over etthvert, når huden venner seg til å bli barbert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er jo akkurat det som er problemet mange har, uansett mengde deo ;)

 

Vist du dusjer og dusjer, vasker armhulene så godt som mulig men alikevel stinker svette etterpå . Så er det mest sannsynlig hårene under armene som har blitt "surt" , med untak av de som har et svetteproblem

 

Ved å trimme ned håret eller barbere bort helt , så kan mange bli kvitt dette problemet

 

Jeg bruker Sterilan Men og den lover active protection 12 timer. Funker ikke det kan du saksøke Sterilan.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Dette kan skyldes overvekst av en bakterie (Corynebacterium) på hårstråene. Tilstanden kalles trichomycosis axillaris (www.emedicine.com/derm/topic601.htm) og kan behandles ved å fjerne hårene under armen. Dette virker sannsynlig siden det ikke er likt på begge sider. Hilsen stud.med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...