Gå til innhold

Lure en Nigeria-svindler take 2


R@ge

Anbefalte innlegg

Dette er fortsettelse på den orginiale tråden som finnes her

--------------------------------------------------------------------------

 

Forrige tråd ble stengt fordi (slik jeg tolket det) oppfordret til å være med å sponse opplegget og fordi dette ble oppfattet som en svindel.

 

Jeg vil kort forklare her hva opplegget går ut på, slik at våre kjære moderatorer skjønner at dette langt i fra en svindel fra min side. Jeg vet jo veldig godt at jeg aldri vil få noen penger for denne varen, og derfor kan det ikke regnes for svindel fra min side. Den eneste som blir lurt er svindleren selv som må betale toll på en vare som er verdiløs.

 

Jeg har jo som jeg har fortalt tidligere vært på på sykehuset en liten tur, og ble litt små sjokkert over at tråden var stengt, men..men... jeg skal ikke be om noe penger her, så da overlever vel denne tråden en stund få jeg håpe.

 

Historeien bak.

Jeg ble kontaktet av ei Mrs. Stone i forbindelse med en annonse på QXL.no.

 

Har skrevet litt om hendelsesforløpet på bloggen min her. (NB: passord er camera)

 

Men etterhvert så utviklet dette seg litt og jeg bestemte meg for å ha de litt gøy på nigeria-svindlerens bekostning.

 

Hva er planen min.

Det som er opplegget er at jeg skal sende en pakke til Nigeria, som inneholder noe helt annet en det de forventer.

 

Hovedpoenget her er jo at vi må fortolle varen ut, og dermed skrive på varens "verdi" på tollpapirene.

Det er denne verdien Nigeria-svindleren må betale såkalt Value added tax (VAT) av.

 

Tidligere mail kommunikasjon m.m. kan finnes i den originale tråden....

 

E-poster værd å lese fra Banken.

Dere kan forøvrig se på disse mailene som jeg har mottatt fra denne banken:

HSBC BANK WIRE PAYMENT mottatt 7. april 2008 11:53

- Dette er bekreftelse for betaling av et sony digital kamera

HSBC BANK WIRE PAYMENT mottatt 9. april 2008 13:23

- Dette er bekreftelse for betaling av et sony digital kamera + CANON XM2

HSBC BANK WIRE PAYMENT mottatt 10. april 2008 14:57

- Dett er en slags purring fra banken...

 

Etter å ha kommet tilbake fra sykehuset en en ny mail fra Mrs. Stone...

 

hello hans,

 

how you doing today and how is work,i just want to inform you that my bank just inform me that you are not responding to mail,all i just want you to do now is to mail my bank and inform them that you are going to ship the item by monday or tuesday so that they will be rest assure,

 

hope evrythings is fine over there,i will be looking forward to here from you,

 

regards

 

mrs stone.

 

Jeg har svart følgende etter å ha kommet hjem:

 

HI..

 

Mrs. Sharon informed me that i had to inform you guys when i was planning to send the package.

 

I will not be able to send it before Monday or Tuesday.

 

I will of curse send You the tracking number immediately when I have delivered it on the post office..

 

Regards.

Hans E.

 

Her står det altså nå.... Jeg vil sende en pakke nedover på mandag eller Tirsdag.

 

Følg med videre....

 

 

EDIT: Leif er sjef

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man mener seg feilmoderert eller misforstått tar man det opp på PM med moderatoren som stengte posten. Man starter ikke en ny tråd. Det regnes som å ikke respektere moderators avgjørelse og er i strid med retningslinjenes punkt 13 som blant annet sier:

 

Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post.

Derfor stenges også denne tråden, uavhengig av om emnet fortjener livets rett. Trådstarter oppfordres til å følge reglene og ta saken opp med den moderator som stengte den opprinnelige tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...