Gå til innhold

kommentartråd The Beast of Aluaqua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg endelig fått oppdatert litt til..

 

Det er litt vanskelig å få tak i mer 12mm, men det ordner seg nok,

får vel ta en tur på metallgjenvinningen i morgen og se etter om jeg finner litt mer..

 

Der er spørs om jeg ikke må begynne på noen andre deler imens da.. :hmm:

 

Blir en liten oppdatering i morgen også

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt fredig med den første delen,

så nå venter jerg bare på håndtaket slik at den kan festes på den delen.

 

Kommer vel til å se om jeg kan lete opp litt mere aluminium i morgen slik at arbeidsloggen kan fortsette.

 

Tror det er et firma på engelsviken som har litt aluminium i riktig dimmensjon. :hmm:

 

Vel her er det siste bildet.

 

for å se hele prosessen kan Du bare gå til: prosjekt

 

 

Nå har jeg blitt fredig med den første delen,

så nå venter jerg bare på håndtaket slik at den kan festes på den delen.

 

Kommer vel til å se om jeg kan lete opp litt mere aluminium i morgen slik at arbeidsloggen kan fortsette.

 

Tror det er et firma på engelsviken som har litt aluminium i riktig dimmensjon. :hmm:

 

Vel her er det siste bildet.

 

for å se hele prosessen kan Du bare gå til: prosjekt

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Workloggen mon er ikke ute av drift enda. :hmm:

 

Har bare fått noen økonomiske sjokk. Hørte på prisen på Aluplate på 12x430x430, den veier ca 15 kg. Med en pris på 50,- pr kg så kommer den plata på nesten 1000,- spenn, arggh.

Fikk en rest sist til kr 310,-

 

Så nå skal jeg en tur til stålgjennvinningen og se om jeg ikke slipper unna med en pris på 20,- pr kg, da blir det raskt noen flere oppdateringer.

 

Har ikke lyst til å hoppe i workloggen for det blir litt rotete og begynne på en del og så en annen del og så gå tilbake på den første.

 

Ellers takker jeg alle som driver med worklogger for Deres gode ideer som kan komme andre til gode.. :innocent: Stå på!!

Lenke til kommentar

dessverre har jeg ikke fått ferdig håndtakene enda, men føttene vil bli festet på den delen, så helt ille er det ikke.

 

Var borte på metalgjenvinningen i dag og var så heldig at jeg fikk tak i den aluminiumen jeg trengte for å få laget neste del. Det er en god del arbeid, men det er bare en fordel for da får jeg håndtakene snart slik at helheten kommer frem.

Lenke til kommentar

Hyggelig at du liker workloggen..

 

Har dessverre ikke fått svart enda grunnet overoppheting av internettlinjen, :!:

 

vel du har en ganske omfattende worklogg du også. Så at du nettopp har blitt ferdig.

Men da begynner du vel snart på et nytt prosjekt, d er ikke bra å kjede seg..

Lenke til kommentar

Hei Mr Anki.

 

He,He, den var god..

 

Kan vel si at jeg vet hvordan den skal se ut, men da er det vel ikke noe gøy lenger :!:

men du kan jo tenke på en bombe, en slik en rund og avlang en

 

Og så er det ikke så lett å tegne 3D på AutoCad heller, og sketchUp er for enkelt program

til å tegne det slik jeg vil ha det, men det kommer til å bli noe helt spesielt.

 

Kommer til passe på at det er god plass til alle komponenter, også de oppgraderingene som vil komme etter hvert. Og så er det jo en lei ting at med et langt og stort prosjekt så har det lett for at det blir forandringer underveis pga tilgang til matrialer, ideer og penger..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

 

Dette tar tid. Venter på penger slik at jeg får tak i flere materialer.

Så tar jo føttene tid og Rørene til håndtakene har jeg ikke fått tilbake enda, så jeg håper de er ferdig til onsdag..

 

Det hadde vært fint, for da blir det kapping og sveising. :thumbup:

 

Har også bestillt feste til styrehylse til fresen da den forrige ble knekt, argh

 

Klarte også å slite ut en vinkelsliper fra Clas Ohlson, da driftoverføringen røk. Fint med kvittering, men jeg lurer på hva de vil si neste gang jeg kommer..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny oppdatering.

 

Fikk tilbake rørene i dag fra Yrkesskolen på Lisleby..

 

De har hatt mye å gjøre, men har vært så hjelpsomme å fått presset det inn i programmet sitt.

 

Lurte litt på hva jeg skulle gjøre en stund, var litt redd for at rørene skulle bli ovale.

Vurderte å skaffe massive runde stenger eller stål istedetfor, men det gikk bra..

 

Kommer kansje til å lage litt av kabinettet i Syrefast stål også.

Får se hva det blir til.

Skal ringe ett tips jeg fikk på mandag så får man se hva som skjer. Fundere på 8mm tykke flenser i stål, og da går det ikke an å komme med en ynkelig vinkelsliper.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Er helt enig i at det ikke ser ut som et kabinett enda, he,he

 

Men,det nærmer seg. :ph34r:

 

Fikk tilbud i dag på flenser Laserskåret i 8mm Syrefast stål.

 

Skal ha 6 stk på innvendig mål R154, Utvendig R180, med 12 hull til bolter.

Lurer på å bruke M12 for å få det så rått som mulig.

 

Får nok bare hentet 1 flens i mnd da de koster 850,- pr stk, men det er inkludert

stål, så prisen er ikke noe å si på..med dagens pris på råvarer.

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Fikk i dag kjøpt en aluminiumsplate på:

 

12x430x430mm til den andre flensen som skal brukes til å feste håndtaket og

føttene til kabinettet. Den veide ca 6kg med en kilopris på 70,-

 

Det blir helt likt det som er laget så det er ikke noe vits i å ha så

tette oppdateringer. Kommer bare til å ha noen få bilder.

 

Har fått merket opp grunnrisset slik at jeg kan sage det ut de nærmeste dagene.

 

Prøver desperat å få bilen til å lade strøm også, ellers blir det litt vanskligere å

få gjordt så mye på prosjektet. :cry:

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Ser du legger my updates her.. ikke en fordel om å legge alt dette i selve arbeidsloggen, er vel her det hører hjemme.. og så er dette kommentar tråd får oss andre liksom hvor du svarer spesifik på det vi sier.. tips kan være å linke mellom disse to trådene.. evt også legge link i signaturen din

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Det er hyggelig at du kommer med en kommentar, men jeg syntest det er litt vanskelig å vurdere mengden av kommentarer i worklogg kontra kommentarer.

 

Har prøvd å ta med selve prosjektet på worklogg og spørsmål og svar på kommentarer.

Men jeg kan jo prøve og se hvordan det går ved å legge litt mer i kommentarer.

 

Ellers så har jeg hatt litt tekniske "kontaktvansker" så det har tatt litt tid siden siste oppdatering, men det kommer til å komme tett nå siden jeg har fått gjordt mye.

 

Skal også prøve å annomsere etter en sveiser til Syrefast, Rustfritt for å få litt fortgang i sveisingen.. :cry:

 

Har fått ferdig en del deksler i Aluminium, blant annet til Radiatoren som kommer i oppdateringen nå:

Lenke til kommentar

Hei Conflikt.

 

Du tror det vel ikke vist jeg påstår at det skal bli en pc til slutt, altså

 

etter det jeg tror så skal dette altså bli ett kabinett.

 

Det er vel det man begynner med først?

 

Blir noe slikt som på bildene. Håper du liker det? Nesten som en bombe.. :ph34r:

 

Fant ut at det ble litt mange forandringer etter hvert

så jeg kommer til at jeg gjør ferdig dette prosjektet her og levere inn råvarene på det

andre kabinettet for å få mer cash, penger, gryn osv.

post-102329-1215207088_thumb.jpg

post-102329-1215207111_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...