Gå til innhold

"Multicom Compal JFL92+" bra laptop?


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg en bærebar pc snart, skal i militæret til høsten osv...

 

Har sett på Multicom Compal JFL92+ som ser ut som en veldig bra bærebar pc i mine øyne til den prisen.

 

Kommer til å ha 2,4 GHz, 4Gb ram, osv

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3br%3apg med oppgraderingene

 

Men så kommer egentlig spørsmålet mitt:

Hvordan er 8600M GT 512 som skjermkort?

Kan det med denne pcen ta noen av de nyere spillene? tenker ikke på høyeste oppløsning på Crysis som de fleste ville tenke, men på andre mer "normale" spill som FEAR, TF2 osv og AoC (vansklig å si siden det ikke har kommet enda da)

 

Og om noen har erfaring fra pc.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AoC er ikke noe problem på denne maskinen. Det jeg lurer på er om skjermkortet har DDR3 ram eller DDR2 ram. Trudde 8600 på bærbare kun kom med DDR3 opp til 256 mb ram. Hvis det er DDR2 vil jeg ikke si denne pcen er noe serlig godt kjøp. En dell 1530 ville blitt billigere og like god for en billigiere penge. Serlig med 15% av ifra kupong som varer fram til onsdag. Du kan tillogmed putte inn god 3 års skadeforsikring å få det langt billigere.

Lenke til kommentar

Tror det dessverre er ddr2 ram på skjermkortet, kan ikke noe særlig om dette, men er da bedre med 254mb ram gddr3 enn 512mb ram gddr2?

 

 

Testet hvordan pcen ville bli med dell sin 1530, den vfil bli ganske mye dyrere med samme innhold som multicom sin, hvis man skal ha 4gb ram 2,4 GHz cpu osv...

 

Edit: Bra at du tror det vil funke bra i AoC, har ikke tenkt å kjøre dx10 uansett, har du dette kortet selv? eller noe lignende?

Endret av Nietsroht
Lenke til kommentar
Tror det dessverret er ddr2 ram på skjermkortet, kan ikke noe særlig om dette, men er da bedre med 254mb ram gddr3 enn 512mb ram gddr2?

 

 

Testet hvordan pcen ville bli med dell sin 1530, den vfil bli ganske mye dyrere med samme innhold som multicom sin, hvis man skal ha 4gb ram 2,4 GHz cpu osv...

 

Edit: Bra at du tror det vil funke bra i AoC, har ikke tenkt å kjøre dx10 uansett, har du dette kortet selv? eller noe lignende?

Da ville jeg godt for et med DDR3 minne. Har akkurat bestilt en 1530 selv, men du er nødt til å ringe for å få den cpuen du er ute etter... en t9300. som da er 2,5 ghz. Hos meg kom det på 13500.. Specs ; t9300 2,5 ghz. 4 gb ram, 320 gb HD, 1680x1050 og GF 8600 256 mb. pluss 3 års ulykkesforsikring. Uten den siste er du nede på rundt 12000... Mener da dette er et vesentlig bedre tilbud enn Multicom sin. Merk at jeg ikke "viste om" kupong koden så dette er uten 15% rabatt..

 

Dette kortet har DX10 støtte, og AoC bør gå knirkefritt..

Endret av Epleskrell
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det høres bra ut, kunne du testet den ut med litt diverse spill og gi meg feedback?

 

Det hadde hvert helt nydelig

 

Hei :D

 

Jeg har en IFL90+, den er en fin pc, men kjøleløsningen suuuuger!

 

Når det gjelder multicom, så har jeg ingenting til overs for dem. Kjøp heller Dell eller noe. Bare ikke multicom! Har elendig erfaring med dem!

 

Når det gjelder skjermkortet, så klarer den å kjøre spillene.. Og jeg får 3380 i 3dmark. Men den kan bli litt lite til de nyeste spillene. Jeg kan kjøre crysis på med/high, uten overclock. Og CoD4 går som smurt på max. Avg. 34 fps.

Det er ett greit kort, men kanskje litt kortsiktig, med tanke på gddr2. Hvis det er noen fler spill du vil ha testet, så er det bare å si ifra!

 

:thumbsup:

Er dette et greit oppsett?

Multicom Compal JFL92+

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

2GB SO-DIMM 667MHz (1x2GB)

9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

MICROSOFT Windows XP PRO OEM norsk

Totalt 11.114,-

 

Skulle gjerne hatt mer minne, men det står at 4GB kun går med Vista, stemmer det?

Noen som har erfaring med styreflaten på denne? Er den litt mer "ru" a la HP Compaq, eller mer glatt som HP Pavilion?

 

Lag deg en egen tråd!

 

Det går med 64-bits Vista, men ikke med vanlig, da vil du bare få utnyttet 3,2-3,8 gb.

 

Ellers, hvis du ser litt opp på inlegget, og ser på de andre inleggene, så vil du se litt stygt om multicom. Jeg liker dem ikke...

 

Når det gjelder touchpaden, så er den lettere å sitte på enn de på den nye hp pc-en.

 

Men lag deg en egen tråd!

Lenke til kommentar

Den klarer kansje crysis på low, og den driver bf2,

assassins creed, gta sa på fullt.. Den klarer nyeste

command and conquer på high 1600x1000, uten antialiasing

(elns)... Ganske grei pc.. Gå for 4 gb, de lønner seg.

 

8600m gt er ett ganske godt kort og spille på.

Pcen blir ikke særlig varm og bråket er ganske lite

(du merker det kun når det er stille)..

Kjølinga på pcen er ganske bra og du merker ikke varmen

på håndledda.

 

Prisen øker jo mer kraftig maskinvare du kjøper.. Jeg enda på

9500kr for ei god stund siden, og er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...