Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe sub! Noen bra for 2-3k?


MBarne

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide med en sub i bilen, men finner liksom ikke noe for en rimelig pris. Må ha forsterker også å der svikter hjernekapasiteten min. Har ikke peiling på hvilken forsterker som passer til subben jeg evt. finner.

 

Tenkte med 2 x 12". Noen anbefalinger evt hvilken forsterker som er best? Tenkte rundt 2000-3000 for subben!!

 

EDIT: Har slettet litt og litt sånn...

Endret av Audiguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3-4k for 2x12" OG forsterker??

Billigste forsterkeren du får, som duger til noe, er en soundmagus x-1502 til ca 1000kr. Og hvis du da kjøper en av disse, og de kablene du trenger, så holder vel 4k akkurat.

 

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...2a4a239057455cf

 

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...2a4a239057455cf

 

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...2a4a239057455cf

Lenke til kommentar
Er som sagt ikke så jævla nøye bare de spiller....

 

Ok, de subene jeg linket til er kvalitet.

Hvis du bare skal ha noe billig møkk, så kjøper du proson på netthandelen ;)

Har du et greit forslag til forsterker til for eksempel CADENCE FXWB12-2 12" dobbelkasse? Lurer selv på å oppgradere anlegget litt. :) Helst ikke så alt for dyr. Kassa skal drives på egen forsterker. Skal ha egen forsterker på resten av høyttalerne senere, men det får jeg ta når jeg har råd igjen.

Lenke til kommentar
Er som sagt ikke så jævla nøye bare de spiller....

 

Ok, de subene jeg linket til er kvalitet.

Hvis du bare skal ha noe billig møkk, så kjøper du proson på netthandelen ;)

Har du et greit forslag til forsterker til for eksempel CADENCE FXWB12-2 12" dobbelkasse? Lurer selv på å oppgradere anlegget litt. :) Helst ikke så alt for dyr. Kassa skal drives på egen forsterker. Skal ha egen forsterker på resten av høyttalerne senere, men det får jeg ta når jeg har råd igjen.

 

Da ville jeg valgt en dynabel bf4501, eller noe fra usamps...

www.dynabel.no

www.morel.no

 

ok la oss si 5-6 000,- Trenger noen nettsider også som er anbefalt...

 

www.iceaudio.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Send en mail til Lars Engen, så skaffer han deg sikkert et godt tilbud med kvalitetsutstyr til en veldig god pris. ;) Veiledende priser som de fleste oppgir er som regel mye mer enn du kan måtte ende opp med å betale. Anlegget mitt koster omkring 13.000 veiledende, jeg gav nesten halvparten. :)

Er det ikke mest bilanlegg han selger? Det betyr at trådstarter selv må bygge kasse.

Lenke til kommentar
Send en mail til Lars Engen, så skaffer han deg sikkert et godt tilbud med kvalitetsutstyr til en veldig god pris. ;) Veiledende priser som de fleste oppgir er som regel mye mer enn du kan måtte ende opp med å betale. Anlegget mitt koster omkring 13.000 veiledende, jeg gav nesten halvparten. :)

Er det ikke mest bilanlegg han selger? Det betyr at trådstarter selv må bygge kasse.

Er det ikke bilanlegg trådstarter er ute etter da? :p Han selger kasser også, både med og uten elementer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jo, det er det jo sannelig!

 

Uansett, prisene var virkelig ikke så ille. Spesielt ikke hvis Lars er prute-vennlig. :p

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Soundstream Lil Wonder Monoblokk Lw1.350D

Soundstream Lil Wonder LS693 6x9”

Hertz EBX202R basskasse 2x8”

 

Er dette greit til rett under 5 lapper? Ny spiller, frontsett og forsterker til diskantene kommer etter hvert.

 

Nei, bytt ut 6x9 med frontsett, også synes jeg den forsterkeren er litt i minste laget ;)

 

Forslag fra Eltek:

Forsterker, dynabel BF0756, 3498,- så har du til ALT

Frontsett, dynabel 6", 998,-

Sub, dynabel DY9312, 998,-

Rett under 5500,- totalt, og hvis du da spør pent, så burde de spandere litt kabler osv på deg ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...