460r Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hei! Noen som har lest C++ for Dummies? Kan dere fortelle litt om hva boken tar for seg, og om den er fin for nybegynnere?
Obi von Knobi Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg syns å huske at noen har sagt at den er dårlig...
Mr. K Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det er mange som ikke mener den er så bra, har selv lest litt av den, og foretrekker andre bøker framfor den,...
Talker Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Finnes det noen norske bøker som tar for seg emnet? Endret 6. januar 2008 av Talker
LuggagE Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Har blitt svart på spørsmål om norske C++-bøker og tutorials før, og jeg er enig i det som ble sagt: Det å lære C++ på noe annet språk enn engelsk er i seg selv ikke bra. C++ har engelsk syntaks, engelske compilere, engelsk dokumentasjon, osv... Skal du gjøre noe i C++, eller hvilket som helst programmeringsspråk, burde det gjøres og forstås i engelsk. Det kan hende dette virker demotiverende hvis du har problemer med engelsk, men det nytter rett og slett ikke. Intarwebs er og blir engelsk, det er like greit å sette seg inn i det nå, det vil betale seg selv! Lykke til!
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Selvom det finnes Norske bøker som kan lære deg selve språket, er det faktisk det å lære seg språket som tar kortest tid. Etter du har lært dette kommer du til å bruke maaaaange timer på å lese dokumentasjon til forskjellige ting, og denne dokumentasjon vil være utelukkende på Engelsk, og da kan du støte på mange problemer hvis du ikke kan faguttrykkene. Programmering foregår på engelsk, så lær deg dette først som sist.
Cotul Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Som de fleste andre vil jeg fraråde deg til å kjøpe c++ for dummies. Hvis du vil ha en engelsk bok så synes jeg at 'C++ How to program' er helt grei.
DeadManWalking Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Må bare få si meg enig i C++ how to program, den er veldig fin.
Talker Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Da så. Har ikke problemer med engelsk, vil heller si jeg er ganske god. Skjønner tankegangen deres
☀ ❄ Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg siterer meg selv fra Ofte stilte spørsmål: 2a. Jeg vil lære C++. Hva gjør jeg?Den beste måten å lære seg C++ på, er ved å lese en bok. Accelerated C++ anbefales av mange, og er veien å gå om du er seriøs om å lære deg C++. Om du ikke vil koste på deg en bok som koster penger, kan Thinking in C++ være av interesse. Begge volumene er fritt tilgjengelig for nedlasting. Vær oppmerksom på at Thinking in C++ er tyngre og ikke fullt så god som den første. Vær også oppmerksom på at C++ for Dummies er en svært dårlig bok, og bør unngås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå