Gå til innhold

PHP script for prosjekter?


Anbefalte innlegg

Hei, skal lage en side for et bygge firma. Det bygge firmaet ønsker på siden er å laste opp prosjektene de har laget. Har søkt i flere dager for et script som kan hjelpe meg med å sette dette opp. Har også prøvd og sette opp forskjellige nyheter cms, men det funker dårlig.

 

Det jeg hadde tenkt skulle bli var slik:

 

Firma bruker logger inn på siden. Firma brukeren har lyst å laste opp et prosjekt, han trykker på <Last opp et prosjekt> (Som kun brukerene kan se)

På siden ser det slik ut (tenker jeg)

 

Prosjekt navn:

 

Prosjekt Info:

 

 

Last opp bilde 1

<Browse>

 

Last opp bilde 2

<Browse>

 

Last opp bilde 3

<Browse>

 

 

Noen som skjønner tegningen? I hvertfall når brukeren trykker submit eller noe, blir denne infoen lagret på siden Prosjekter (som all kan se)

 

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok mer jobb å gjøre om et galleri script til det du ønsker enn å skrive fra scratch. vet ikke om noe lignende script utenom galleri scripts da. men det er ingen vanskelig affære å få til noe slikt.

 

lær deg litt enkel bruk av php <> mysql.

 

les om "handling file uploads" i php manualen.

 

mulig du må lære litt om database strukturering (normalisering).

Lenke til kommentar

Har du lyst til å ta på deg slike jobber bør du definitivt lære deg php og f.eks. mysql. Skal du bestandig lappe sammen ting andre har laget blir det ganske grusomme løsninger.

 

Sett deg ned og bryt oppgaven ned i mindre biter du kan løse hver for seg. Du skal laste opp bilder? Prøv å skriv litt kode som gjør den jobben. Du skal registre litt opplysninger rundt prosjektene? Vel.. begynn med å lage et html skjema som ber om informasjonen som skal lagres. Kan du nå lage php kode som lagrer dette til en database..?

 

Gjør du det på den måten blir det mye enklere å stille konkrete spørsmål i forumet. F.eks. Jeg skal laste opp et bilde, men jeg får feilmelding x med kode y. Da er sjansen for at du får fornuftige svar betraktelig mye større!

Lenke til kommentar

Du får det til å høres så enkelt ut :!: , men jeg skal prøve. Det første jeg da tenkter på er å åpne templaten jeg skal bruke og lage noen html former i Expression.. Når jeg er ferdig med det, hva gjør jeg da? Har tenkt å bruke soholaunch til få litt good start på det. Skal gi link til siden når den er satt opp. Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...