Gå til innhold

Nå er Nokia E51 i butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne telefonen siden før helga og har fingret med den nesten nonstop :thumbup:

Jeg gikk fra en HTCs710 og håpet på at funksjoner skulle være tettere intergrert og kjappere på E 51.

Dette er min første Symbian. Er veldig fornøyd, oppgavebehandleren er genialt enkel og alt har kjeapp nok respons. S710 var treig på det meste. Jeg ser at WM er tettere sammensveiset på enkelte omåder, men det er pluss og minus med alt. Jeg har funnet ut at jeg skriver like kjapt med to tomler på mobiltastatursom på mini-qwerty. E51 har god batteritid, merkes ikke i bukselommen og har ferdisinstallert det meste som f.eks. funksjonell navigasjon med Nokia Maps. Med Google maps i bakhånd er man sikret!

 

Dette er den første ordentlige Nokia jeg har kjøpt, og jeg ser at man får det man betaler for (min forrige Nokia var den mindre velykede 6280).

Jepps, anbefaler denne til alle som ønsker slim telefon og med alt og driter i blitz og mp3 på telefonen. Slikt blir aldri bra nok på en fon uansett.

Lenke til kommentar
Virker som en perfekt telefon, hadde det ikke vært for den vanvittige høye SAR verdien (strålingen) denne telefonen avgir - hele 1,4 W/Kg!

Gjelder dette bare ved GSM-samtale, 3G-samtale eller er det totalt hva mobilen kan stråle ved maks bruk? I så fall er det jo forståelig at HSDPA og WLAN kan føre til høy stråling. Si ifra om jeg er på bærtur, overhodet ikke mitt felt det her.

Lenke til kommentar
Gjelder dette bare ved GSM-samtale, 3G-samtale eller er det totalt hva mobilen kan stråle ved maks bruk? I så fall er det jo forståelig at HSDPA og WLAN kan føre til høy stråling. Si ifra om jeg er på bærtur, overhodet ikke mitt felt det her.

 

Regner med at det gjelder for vanlig GSM/3G samtale. Jeg tar utgangspunkt i denne testen: http://forbruker.no/digital/nyheter/mobil/article2133263.ece

 

Den viser at det er fullt mulig å lage nyere telefoner med lav strålingsverdi. W910 som har 3G/HSDPA ligger f.eks. på 0,90, mens P1i som har 3G og WLAN ligger på 0,56. Det betyr ikke at SonyE har bare gode telefoner som stråler lite dog, SonyE's T650i ligger jo høyst på listen med en verdi på vanvittige 1,80!

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg skriver like kjapt med to tomler på mobiltastatursom på mini-qwerty. E51 har god batteritid, merkes ikke i bukselommen og har ferdisinstallert det meste som f.eks. funksjonell navigasjon med Nokia Maps. Med Google maps i bakhånd er man sikret!

 

Den har ikke GPS? Mener du Google GPS fungerer så bra at GPS ikke lenger trengs?

Lenke til kommentar
f.eks. funksjonell navigasjon med Nokia Maps. Med Google maps i bakhånd er man sikret!

 

Den har ikke GPS? Mener du Google GPS fungerer så bra at GPS ikke lenger trengs?

 

Hehe, ventet vel egentlig på det spm. Jeg har en ekstern BT-GPS som jeg parer med fonen. Men faktisk talt så treffer Google Maps ganske så spot-on selv uten GPS!! Har testet den nye ver av programmet non dager med den nye funksjonen som finner din cirka posisjon vha mobilmastene. I byer så er denne metoden faktisk veldig nøyaktig, og veldig stilig!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...