Gå til innhold

Ricohs entusiastkamera fornyes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig spent på GR Digital II. Jeg så i sammenligningen deres at lengste lukkertid er 1 sek, dette er feil. Den er fortsatt 180 sek.

 

Ellers så lurer jeg på hva de har fjernet for å kutte vekten med nesten 40 gram :-(

 

Jeg funderer på å bytte ut mitt 350D med EF-S 10-22 USM til denne og vidvinkel konverteren. Det er nok et ganske sprekt street-kamera.

Lenke til kommentar

Kanskje det beste street-kameraet på markedet og absolutt høyest på min ønskeliste når det gjelder digitale kompaktkameraer. Bra å se at de har fått en større buffer slik at RAW-funksjonen kommer mer til rette. Håper at de også har forandret litt på fokusmotoren, da jeg har lest at denne visstnok bråkte mer enn nødvendig - noe som er kjedelig om en ønsker seg et lydløst kamera til gatefotografi.

Lenke til kommentar

Får også håpe at denne etterfølgeren er noe mere driftsikker enn forgjengeren. Den var sterkt plaget av feil med objektivene, noe som resulterte i at mange brukere opplevde at kameraet plutselig ble ubrukelig ved at objektivet låste seg.

 

Blir imidlertid litt skeptisk når det står at det er samme objektiv. Får håpe selve mekanismen rundt objektivet er forbedret, for den var latterlig dårlig på forgjengeren.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...