Gå til innhold

Oktober med en brennvidde - mine bidrag|Litejk|


Anbefalte innlegg

Her skal jeg laste opp de evt. bildene jeg tar. Kommer nok ikke til å være hver dag, men bare et fra en dag om jeg legger ut.

 

Objektivet jeg har valgt er Minolta 20mm F2.8 (eller, Kimare valgte det for meg),elsker objektivet uansett...

 

Objektivet sitter allerede på kameraet, og kommer ikke til å bli tatt av før 1.november. ELLER VISS DET ER MEGAKRISE! Men det blir et slags unntak, ikke viss jeg ser feks et insekt som er for lite for 20mm og lignende. Kresjer en romferge i havet utenfor vinduet mitt skal jeg heller vurdere å skifte til mer zoom, men det blir en annen sak.

 

Kan begynne med et lite bilde jeg bare tok i går når jeg var på fjelltur, det var i solnedgangstiden :cool:

20mm

F8.0

1/250

iso 100

post-50563-1191096377_thumb.jpg

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første skikkelige bidrag kommer nå!

Jeg har valgt å kalle det "Forbanna fotograf." Blikket til hunden min skildrer det veldig bra, for han hater egentlig å bli tatt bilde av, og når jeg står under han, ser opp og skal prøve å få det til blir han hvertfall irritert. Så... ja!

 

Bildet ble tatt om kvelden, og høy ISo var nødvendig,så et støyfullt bilde, men who cares! ( og jeg har tatt av støyfjerning i kamera, så det blir litt kornete

Exif:

Iso 400(pluss litt oppeksponering)

F2.8

1/320 lukker

20mm såklart

post-50563-1191269079_thumb.jpg

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Så var det andre dag. I dag har jeg faktisk hatt en tur med kamera også! Jeg, hunden og mor mi. Men i dag konsentrerte jeg meg om å ta naturbilder, og det ble en del bra. Vanskelig å velge. Men tilslutt ble det dette bildet. Har måtte croppet en smule, men det var pga et irriterende tre, og jeg beholdt komposisjonen og alt. Hadde jeg bare flyttet meg litt når jeg tok bildet hadde jeg fått nett det samme da.

 

exif:

2007: 10:02- 12:36:44

Focal 20mm

F 8.0, 1/500 sec

Iso 100

ev comp, 1.70

Aperture priority

Manual WB

post-50563-1191352093_thumb.jpg

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...