Gå til innhold

Filosofi og livssyn databasen!


Anbefalte innlegg

Filosofi og livssyn databasen!

 

 

Med denne post vil jeg at brukere skal legge ut all den kunnskapen de har om verden, og riktige fakta opplysninger om, bøkene, altså noe dere finner frem fra nettet som er kunnskap om 'skriftene'. Vi har altid tenkt på bøkene som overtro, og svada... Og vi er flinke med og gå løs på hverandres tro og meninger... Kan vi ikke se hva vi får til sammen? Altså få fakta på bordet?

 

Jeg er uintressert i Ateisme her, fordi jeg har gått igjennom muligens over 10000 sider med ateisme. Ateisme er svææært logisk og det meste ateistene sier er helt korekt.. Men kunne det tenke seg at man må bruke visdom og filosofi på skriftene? Det svaret jeg har kommet frem til er at det gjør det.. Og det er helt sant.

 

Jeg ønsker og se betydninger av navn i bibelen, altså hva ulike navn betyr, for de er MEGET viktige for og forstå noe av bibelen..

 

Det vi vet er at mennesker skrev ned bibelen og koranen (det sier seg selv).. Jeg tror ikke noe har skjedd, fordi skriftene snakker kun om profeti.. Det nye testamentet er en profeti, muhammeds Koranen er en profeti, og Jødenes Torah er en profeti...

 

På en annen måte har det også skjedd... Men ikke slik folk tenker over det... Jeg vet ikke hvor dypt jeg skal skrive her egentlig, men kan si noe. Kain og Abel.. Kain er en som drepte sin bror.. ikke sant? vell, husker ikke heeelt nøyaktig, men Kain er ikke slik man tenker på en historisk person etc..

 

Kain lever i dag og er en beskrivelse på mennesker som gjør slik som Kain... Og din bror i følge skriftene er alle menn i hele verden... Kan man da si at en mann som er i krig, som dreper en annen mann i krig er Kain og den som blir drept er Abel?... Ettersom den er evig og sann også evig, så er det den eneste og beste løsningen...

 

 

Vi vet at Katolikkene, lager Gudebilder, og det er noe som bibelen sier man ikke skal gjøre.. Utover det så bryter de med absolutt alle reglene, og da med viten og vilje.. Men det er en god grunn til det, de venter på en som forstår dette, og leder folk til forståelse...

 

Når vi har kommet langt i dette, så vil vi kunne avskaffe Fattigdommen i verden, fordi Den Katolske Kirke er en meget rik kirke som kan avskaffe den... Hvordan skal vi gå frem og hva skal vi gjøre, for at vi kan få helligdommen deres?

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet at Katolikkene, lager Gudebilder, og det er noe som bibelen sier man ikke skal gjøre.. Utover det så bryter de med absolutt alle reglene, og da med viten og vilje.. Men det er en god grunn til det, de venter på en som forstår dette, og leder folk til forståelse...

 

-Det er deg det Lauritius, det er deg :innocent:

Du er den utvalgte :w00t:

 

Når vi har kommet langt i dette, så vil vi kunne avskaffe Fattigdommen i verden, fordi Den Katolske Kirke er en meget rik kirke som kan avskaffe den... Hvordan skal vi gå frem og hva skal vi gjøre, for at vi kan få helligdommen deres?

 

-siden du er den utvalgte så går jeg ut i fra at du sitter inne med svare lenge før du skrev dette.

 

Fyr løs!

venter i spenning!

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

"Så dersom du tar den seriøst, så må du kjempe og da også vise frem hva du mener er logisk og hva du tror på i følge bibelen.... Altså gi dem noe fornuftig.. Selv klarer jeg og gjøre dette meget bra, for jeg forkynner og selv om folk er ateister, satanister eller hva pokker de er.. Så hører de på meg, ganske artig ikke sant?"

-luremus... :yes:

 

"Kan jeg komme og drepe deg? Seriøst det er bare og si hvor du bor så

dreper jeg deg gjerne ;-P"

-Lauritius da...drapstrussler er ikke så pent :no:

Lenke til kommentar

"Når vi har kommet langt i dette, så vil vi kunne avskaffe Fattigdommen i verden, fordi Den Katolske Kirke er en meget rik kirke som kan avskaffe den... Hvordan skal vi gå frem og hva skal vi gjøre, for at vi kan få helligdommen deres?"

 

-Vell siden den utvalgte later til å ha tekniske problemer med sin pc, kan jo jeg fortsette denne tråden inntil videre.

 

Etter mitt skjønn er det Den Evangeliske Lutherske Frikirke, jehovas vitner, pinsebevegelse etc. som utgjør størst problemer i Norge for tiden.

 

Å "legge ned" Den Katolske Kirke har ingen Økonomisk hensikt i langsiktige globale betydninger, med det har helt klart en positiv virknig i form av at man forebygger religionens spredning.

-men selg gjerne alt de har på qxl.no og doner det til det norske hedningsamfunn, uteliggere, uføre, narkomaner eller noe annet produktivt.

 

Frikirker/ sekter er ofte meget lukkede grupper og allmenheten har lite innsyn i hvilke regelbrudd, drapstrussler og overgrep de begår.

 

Hvordan skal vi gå frem?

ikke vet jeg, spør Lauritius...det er han som er den utkårede :hrm:

Lenke til kommentar

Dere er jo så dumme i hode, at dette er ikke noe vits i alike vell... Spurte om dere kunne finne fram informasjon om det... Utvalgt? Hva faen snakker dere om? Så mange idioter har jeg ikke vert borti på en gang før.... sorry... Spurte bare om hjelp...

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Dere er jo så dumme i hode, at dette er ikke noe vits i alike vell...

9291349[/snapback]

Nei, denne tråden var ganske bortkastet. Skal du prøve å løse alle verdens problemer med religion? Det har jo fungert før, ja.

 

Fint du er såpass opplyst og tolerant at du eksluderer ateister fra en livssynsdatabase. De er jo bare dumme, ikke sant?

 

Bah.

Lenke til kommentar

Ja nettop D U M! JEG KJEMPER MOT RELIGION! FÅ DET INN I HODET DITT, jeg har sagt det tusen ganger føøøøør!

 

Religion er diskujsoner om hvilke av lederene som har rett!

 

Nei ikke dumme men nå sitter dere bare prater drit om meg......

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

La meg forstå deg riktig L.J.S

 

Du kjemper imot religion men oppfordrer til tro og praksis av kristendummen og driver forkynning:

"Så dersom du tar den (troen) seriøst, så må du kjempe og da også vise frem hva du mener er logisk og hva du tror på i følge bibelen.... Altså gi dem noe fornuftig.. Selv klarer jeg og gjøre dette meget bra, for jeg forkynner og selv om folk er ateister, satanister eller hva pokker de er.. Så hører de på meg, ganske artig ikke sant?"

 

Du er imot religion, men jobber aktivt for Tveit frikirke:

http://www.tveit.frikirken.no/

 

Du er for fred, men slenger ut drapstrussler:

"Kan jeg komme og drepe deg? Seriøst det er bare og si hvor du bor så

dreper jeg deg gjerne ;-P"

 

Du beskriver deg selv som en stor profetisk/religiøs leder:

"Vi vet at Katolikkene, lager Gudebilder, og det er noe som bibelen sier man ikke skal gjøre.. Utover det så bryter de med absolutt alle reglene, og da med viten og vilje.. Men det er en god grunn til det, de venter på en som forstår dette, og leder folk til forståelse... "

 

"-Men kunne det tenke seg at man må bruke visdom og filosofi på skriftene? Det svaret jeg har kommet frem til er at det gjør det.. Og det er helt sant."

 

"Min påstand er at Bibelen er Genial og at den er helt sann. Den har jeg løst med logikk"

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at mange kristne nå til dags skal være så jævlig unike. Jeg kjenner flere som plutselig har forstått bibelen på en helt annen måte enn alle andre. De tror alle på samme gud, men det virker jo ikke som de er spesiellt samkjørt. De spriker jo i alle veier. Alle har de sin unike tolkning, alle sitter de med sin unike sannhet. Det eneste som kommer ut av det, er at det blir lettere å knuse dritten, når de ikke står samlet. Kirken står for fall...

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det som slår meg er at mange kristne nå til dags skal være så jævlig unike. Jeg kjenner flere som plutselig har forstått bibelen på en helt annen måte enn alle andre. De tror alle på samme gud, men det virker jo ikke som de er spesiellt samkjørt. De spriker jo i alle veier. Alle har de sin unike tolkning, alle sitter de med sin unike sannhet. Det eneste som kommer ut av det, er at det blir lettere å knuse dritten, når de ikke står samlet. Kirken står for fall...

9312653[/snapback]

 

Ja, stemmer det, men husk at feks. statskirken er frikirkenes største konkurent siden de har null økonomisk utbytte av statskirkens medlemmer.

Derfor vil trolig fortolkningene sprike mere med tiden og om vi er heldige vil kristendummen så og si være utryddet i norge i løpet av 100 år.

 

Ateister/ikke-troende utgjør faktisk den største gruppen i norge (et medlemmskap i statskirken gjør deg ikke kristen) og dersom man greier å lage en menighet bygget på "logisk" tankegang og får med seg 10% av alle ateister i norge, blir man rik...

 

Du har feks. sekten/trosamfunnet 21st.

http://www.21st.no/

Den er bygget opp av tidligere ungdomspastor Odd Arve Røed ved en lokal pinsemenighet, og er basert på praksis i pinsemenigheten.

 

Å bygge et trosamfunn basert velletablerte religioner/skrifter/trosamfunn med en ny vri, er et vellkjent fenomen som er flere tusen år gammelt.

Poenget er det samme nå som før:

 

- Den som har designet troen vil være den som sitter på toppen av hele spillet, og sope inn penger og goder fra staten og sine medLAMer, samt at han vil få en selvbeskreven maktposision.

-justere og tilpasse fortolkning i bibelen slik at det appelerer til flere folk.

 

Diagnosen på slike "religiøse ledere/ profeter" går ofte under

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...