Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dl.exe ødelegger windows


Anbefalte innlegg

God natt.

Ikke godt å si hvor denne tråden skal hen, men fant ut at den passet best her.

Så til problemet. Jeg satt her (som vanlig) en dag for et par uker siden, da jeg plutselig fikk opp en feilmelding med dl.exe og at cpuen fikk en ugyldig instruksjon:

 

sch6qx.jpg

(På norsk selvsagt, men jeg har ikke noe bilde)

 

Det endte med at nye tilkoblinger til nettet slutta å virke, men msn og irc fortsatte som før. Tenkte at en restart ville hjelpe, men den gang ei. Windows ville ikke loade. Eneste som kom var en strek oppe i venstre hjørne som tikka. Neinei tenkte jeg og prøvde sikkerhetsmodus, og det funket. Etter en liten backup av tingene mine formaterte jeg, og det funket greit helt til jeg la inn chipsetdriverne, som også inneholder driver til nettverkskortet, og skulle restarte. Samme feilen. Jeg fikk restartet flere ganger før jeg la inn nettverkskortet, men med en gang pcen fikk internett var det akkurat som om jeg fikk virus. Brukte en Mac Mini noen dager, men ville jo få tilbake pcen min så jeg prøvde å formatere litt fler ganger og nå har jeg lagt inn Vista.

Det funker, sånn halvveis hvert fall (noen merkelige bugs her også). Men stadig vekk kommer det opp en fil som heter dl.exe der jeg starter et program som f.eks firefox. Av en eller annen grunn har ikke scriptet samme virkning her i Vista, så jeg bare sletter filene, men nå er jeg lei og vil ha tilbake pcen min.

Er det et veldig ekstremt virus jeg har fått? Fikk nemlig nøyaktig det samme problemet når jeg la inn XP på filservern der windows 2003 hadde tatt kvelden. Det er nesten litt skummelt, for jeg får jo ikke brukt pcen.

Søker jeg etter dl.exe på google finner jeg mange som har samme problemet som meg bortsett fra at de får loada windows igjen. De mister bare internett med andre ord.

For meg virker det som det er et virus som ligger et eller annet sted på nettverket og bare ser etter første maskin som kobler seg på nett med windows. Er det noen her som har hatt samme problem før som kan hjelpe meg? Jeg har prøvd mange antivirus og spyware-programmer uten hell. Sist gang tror jeg Norton fant noe virus i alle exe-filene på hele pcen, så de ble enten korrupte eller borte når norton var ferdig. Ikke noe krise siden jeg har tatt backup av alt jeg trenger, men allikevel vil jeg veldig gjerne finne ut hva jeg kan gjøre for å få et "normalt liv" igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg skjønner så ødelegger dl.exe alle exe filer. så hvis du har installert drivere som du har tatt backup/lå på maskinen din fra før er det mulig de er infisert.

 

Prøv i så fall og installer driverne fra software-cd ene du har til maskinvaren din etter formatering. Du kan jo laste ned nye senere :)

Har du dem ikke ville jeg lastet dem ned til en maskin som funker og lagt de på en cd.

 

Og slett de exe filene du eventuelt tok backup av.

Endret av Biamor
Lenke til kommentar

last ned en prøve versjon av nod 32, så kan du se om du er infisert a et virus eller noe.

 

last ned oppdaterte drivere fra hovedkort produsent.

 

regner med du har internett tilgjenglig på en annen maskin siden du er på forumet

 

 

edit: siterer til " sist jeg brukte norton fjærna den eller korupterte alle exe filer..

 

da bør du fjærne alle exe filer fra minne penner og backup disker, la vere å kjøre gamle exe filer på ny instalasjon.

 

hvis du har virus på maskin 2 som du laster ned drivere med, kan du laste ned å kjøre puppy linux , sån at du får lasta ned drivere med linux og brent de på cd, eller lagt de på minne-penn.

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...