Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hepp Lurte på hva jeg kan kreve for mitt Nikon d80 med kitlinsa 18-70. 2 GB Sandisk Extreme III og et nikon 70-300mm (som fungerer helt greit). Alt er i å for seg i meget god stand. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har peiling på hva som er normalt her, og vil heller ikke selge til overpris. Jeg ønsker en rettferdig handel der begge er fornøyd. Grunnen er vel egentlig overgang til d200
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hepp Lurte på hva jeg kan kreve for mitt Nikon d80 med kitlinsa 18-70. 2 GB Sandisk Extreme III og et nikon 70-300mm (som fungerer helt greit). Alt er i å for seg i meget god stand. Hvilken 70-300 da? AF-S 70-300VR, AF-G 70-300 eller AF-D 70-300? D80 med kitobjektiv og minnekort vil jeg anslå ca 7500-8000 kr for, legg på ca 4000 for AF-S VR, 800 for AF-G eller 1500 for AF-D-utgaven av 70-300.
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Af-d utgaven. Så 9k er ingen upris da? Så hvis jeg krever 8k så er jeg en hyggelig fyr med andre ord. Kan få med et ekstra 2 GB extreme III siden jeg ser at D200 er CF
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Af-d utgaven. Så 9k er ingen upris da? Så hvis jeg krever 8k så er jeg en hyggelig fyr med andre ord. Kan få med et ekstra 2 GB extreme III siden jeg ser at D200 er CF Neida, 9k er helt fair. 8k er meget hyggelig, i forhold til butikk blir det jo ca 3000 kr å spare (inkl. 70-300). Rakk du å kjøpe et ekstra 2GB Extreme III før du bestemte deg for å kjøpe D200?
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Det må jeg si!Du vingler mer enn de fleste Det får man si ja :o) Men det er veldig fint for bruktmarkedet å ha sånne som Øyvind ;o)
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Af-d utgaven. Så 9k er ingen upris da? Så hvis jeg krever 8k så er jeg en hyggelig fyr med andre ord. Kan få med et ekstra 2 GB extreme III siden jeg ser at D200 er CF Neida, 9k er helt fair. 8k er meget hyggelig, i forhold til butikk blir det jo ca 3000 kr å spare (inkl. 70-300). Rakk du å kjøpe et ekstra 2GB Extreme III før du bestemte deg for å kjøpe D200? 8999939[/snapback] Handla på netshop i dag Siden jeg handla mye rart: Vil mitt kata regntrekk holde til mitt nye d200? http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=33248
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Det må jeg si!Du vingler mer enn de fleste 8999935[/snapback] Holder meg i Nikon leiern da Bare roter rundt med ulike modeller, akkurat slik jeg gjør med damene. Tror det er lurt med en overgang til D200, først og fremst fordi det tåler mer enn D80. Dog lurer jeg på batterikapasiteten på d80 vs d200? Alt annet har jeg liksom kontroll på
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Dog lurer jeg på batterikapasiteten på d80 vs d200? Er nok lurt i å investere i batterigrep, da kapasiteten skal være dårligere. Men til vanlig holder det antakelig med to batterier, så kan du sørge for å ha ett oppladet til enhver tid.
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Dog lurer jeg på batterikapasiteten på d80 vs d200? Er nok lurt i å investere i batterigrep, da kapasiteten skal være dårligere. Men til vanlig holder det antakelig med to batterier, så kan du sørge for å ha ett oppladet til enhver tid. 8999992[/snapback] Ok. takker for info Skal tenke litt nå. De linsene jeg selger vil aldri bli brukt av meg ihvertfall. Siden USA står for tur kan jeg jo like gjerne handle en D200 og en Nikkor 17-55 der borte. Da tror ihvertfall de i butikken at jeg er DRITFLINK Hehe Inn i tenkeboksen med meg.... (synd det er så jævlig lite å gjøre på jobben i juli, det medfører at jeg handler dill og dall på nettbutikker jeg egentlig ikke burde besøke )
magneska Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Dog lurer jeg på batterikapasiteten på d80 vs d200? Er nok lurt i å investere i batterigrep, da kapasiteten skal være dårligere. Men til vanlig holder det antakelig med to batterier, så kan du sørge for å ha ett oppladet til enhver tid. 8999992[/snapback] Batterikapasiteten er ikke akkurat noe å skryte av. Batteriene er veldig billige i USA, så det er bare å hamstre inn. For ikke å snakke om prisen på batterigrepet
moestue Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hadde jeg visst det LITT før hadde jeg fint kjøpt kameraet ditt. Fant ingen brukte D80 tidligere i uken.
PMnormal Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Batterilevetiden er det største ankepunktet som D200 har fått kritikk for, så det er noe du må ta med i betraktning. Når det er sagt så ville det blitt en kald dag i helvete, den dagen da jeg hadde byttet opp fra D80 til D200. En veldig kald dag, det kan jeg love. Hvis ikke et hus gir meg klart bedre søker, og klart bedre bildekvalitet, så hadde jeg aldri ofret noen ekstra ferieuker eller noen ekstra flybilletter, for en slik marginal forbedring av utstyret.
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Batterilevetiden er det største ankepunktet som D200 har fått kritikk for, så det er noe du må ta med i betraktning.Når det er sagt så ville det blitt en kald dag i helvete, den dagen da jeg hadde byttet opp fra D80 til D200. En veldig kald dag, det kan jeg love. Hvis ikke et hus gir meg klart bedre søker, og klart bedre bildekvalitet, så hadde jeg aldri ofret noen ekstra ferieuker eller noen ekstra flybilletter, for en slik marginal forbedring av utstyret. 9000517[/snapback] Og der kom du ja.... Så du mener at jeg heller bør holde meg til D80 til en eventuell erstatter til D200 kommer neste år? Dine ord veier tungt min venn...
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Så du mener at jeg heller bør holde meg til D80 til en eventuell erstatter til D200 kommer neste år? Jeg er egentlig litt enig med PM, når det gjelder å skifte ut utstyret. Hvis du skal skifte, bør det egentlig være fordi du får et så godt tilbud på D80'en at du praktisk talt fullfinansierer D200'en. Å selge D80 til en snill pris, for å så legge på mellomlegget til D200, gir deg lite ekstra for pengene. Joda, værtetning og 5b/s er verdt litt, og hadde du hatt tilgang til en omfattende samling med Ai-S-optikk, ville jeg brydd meg, men dersom du faktisk må betale noe ekstra for D200'en ville jeg latt være (ikke tenk på flybilletter til USA som ekstrabetaling, hvis du likevel skal dit). Endret 4. juli 2007 av k-ryeng
Ni kon Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Så med andre ord er D200 et idiotisk kjøp med tanke på at d80 er så bra som den er? tenker da på de som skal ha nytt kamera og ikke har noe fra før.
Bringisen Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Og jeg som river å sliter meg i håret for tiden om det virkelig er verd for meg å oppgradere fra 30D til 5D Tror nok jeg ville beholdt D80en din et par år til , men det er jo ikke det du vil høre i denne tråden Har du penger som du ikke vet hvor du skal gjøre av , så forstår jeg deg også , det er alltid hyggelig å shoppe fotoutstyr. I allefall kamera fordi det tar litt lengre tid å sette seg inn i alt det gøye i forhold til objektiver og slikt annet stasj
k-ryeng Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Så med andre ord er D200 et idiotisk kjøp med tanke på at d80 er så bra som den er? tenker da på de som skal ha nytt kamera og ikke har noe fra før. Idiotisk er et litt voldsomt ord, men jeg vil ikke anbefale en nybegynner å kjøpe D200 uten å ha det veldig klart for seg hvorfor man vil ha D200 i forhold til D80. Og mellom disse to, er ergonomi nesten ikke grunn god nok heller. Hvis man trenger 5b/s (fuglefoto eller sportsfoto), trenger støtte for AI-S-optikk (har tilgang til masse fra før), eller trenger værtetningen (kjekt å ha for de fleste, men ikke mange som trenger den, de burde uansett satse på D2Xs eller en D3-serie når den kommer) er D200 rasjonelt, ellers vil D80 gi like bra bilder i praktisk talt alle situasjoner. D80 er et kanonbra kamera, de ekstra tusenlappene opp til D200 bør heller brukes til optikk og annet utstyr, evt. brukes til å reise rundt og fotografere... Endret 4. juli 2007 av k-ryeng
Freem@n Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Var jeg deg, oivind_dahle, ville jeg heller fått teken på RAW-formatet, enn å investere i nytt hus. Det vil (mest sannsynlig) resultere i et større kvalitetshopp for bildene dine. helge.bringelands oppgraderingen er der mer tanke bak spør du meg... Allikevel er jeg glad jeg har investert mine oppsparte penger i en fantastisk reise istedenfor utsyr (bortsett fra at jeg trenger flere minnekort og kanskje et lite stativ). Endret 4. juli 2007 av Freem@n
Bruker-93156 Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Holder meg i Nikon leiern da 8999979[/snapback] Ja og med mindre du får en kraftig hodeskade tenker jeg vell at du bosetter deg i leiren? Bare roter rundt med ulike modeller, akkurat slik jeg gjør med damene. 8999979[/snapback] Ja når kommer akt-bildene da dahle? Jeg venter meg topp 10!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå