Gå til innhold

MacBook hacket for 10 000 USD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- og med ett ble jeg veldig fornøyd med at jeg ikke bruker Safari lengre. :D

 

Det er jo uansett ganske kult at de faktisk måtte endre på konkurransen for å få en vinner. Liker sånt. :)

 

EDIT: Oooh! Post nr. 42!

8458063[/snapback]

Problemet er vel at selv om det finnes en slik sårbarhet, så er sannsynligheten for at den blir utnyttet svært liten, jeg tviler på at Safari er mer sårbar enn andre nettlesere mht dette. Dersom noen vil inn på maskinen, så kommer de inn, det er hvertfall min filosofi, tror det er vanskelig å gradere seg mot alle.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at selv om det finnes en slik sårbarhet, så er sannsynligheten for at den blir utnyttet svært liten

8458150[/snapback]

Er dette et problem? :D

Det som er så greit er at hackere og andre fæle teknokiser helst ikke vil betale for noen ting, så de kommer ikke til å kjøpe seg macer med det aller første. Nå kan det selvsagt skje at en gruppe hackere målrettet går inn for å SPLEISE på en eller to maskiner så de kan lage litt kaos, men jeg føler meg enda ikke truet.

Endret av Magnulus
Lenke til kommentar

Det er altså Safari på Mac OS X som er hacket, ikke MacBook. Jeg tar det som noe positivt, det finnes ikke den nettleseren som er 100% trygg. Så lenge ingen greide å ta kontroll på maksinen uten å benytte nettleseren som portåpner er det vel ting som tyder på at Mac OS X er veldig sikkert.

 

 

Nytt batteri i dag og, snille Apple.

Lenke til kommentar
at hackere og andre fæle teknokiser helst ikke vil betale for noen ting

-sukk- Hva tenker du på? og hva tenker du MED? Dette er en meget snodig påstand jeg ikke tror du har noe som helst belegg for. En hacker er en person med la oss si LITT over middels interesse for og kunnskap om IT. Og følgelig er nok de fleste storkonsumenter av maskinvare. Kanskje ikke den fineste bilen i gata, men sikkert helt greit datautstyr. "Fæle teknokiser" wtf? hfhf :-P

 

Nå kan det selvsagt skje at en gruppe hackere målrettet går inn for å SPLEISE på en eller to maskiner så de kan lage litt kaos

De trenger ikke en Mac for å utsette Macbrukere for dette sikkerhetshullet. For å grave rundt i OSX og finne hullet må de nok ha tilgang til en Mac, men hva koster i Mac mini i dag da? Nada.

Hverken du eller jeg (eller noen andre for den saks skyld) har noe som helst statistikk på hva en stapphard hacker sitter å jobber på, men ikke bli overrasket hvis de sitter på en Mac. Du vet, alternativet for den kreative, skapende, utforskende og alternative PC-brukeren ;-)

Lenke til kommentar
De trenger ikke en Mac for å utsette Macbrukere for dette sikkerhetshullet. For å grave rundt i OSX og finne hullet må de nok ha tilgang til en Mac, men hva koster i Mac mini i dag da? Nada.

Hverken du eller jeg (eller noen andre for den saks skyld) har noe som helst statistikk på hva en stapphard hacker sitter å jobber på, men ikke bli overrasket hvis de sitter på en Mac. Du vet, alternativet for den kreative, skapende, utforskende og alternative PC-brukeren ;-)

8464228[/snapback]

I tillegg er jo også de nyere Mac'ene Intel-basert, og man kan med litt fikling (og er det ikke det hackere driver med? :p )installere det på en vanlig x86 PC, litt avhengig av hardware/driver-støtte da.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Det er altså Safari på Mac OS X som er hacket, ikke MacBook. Jeg tar det som noe positivt, det finnes ikke den nettleseren som er 100% trygg. Så lenge ingen greide å ta kontroll på maksinen uten å benytte nettleseren som portåpner er det vel ting som tyder på at Mac OS X er veldig sikkert.

 

 

Nytt batteri i dag og, snille Apple.

8458441[/snapback]

 

Ikke macbook? den forsto jeg ikke helt, mener du at de ikke hacket macbook hardwaret? At alle macbook kommer med mac os x, så er det litt det samme.

 

Og det finnes ingen porgrammer som er 100% trygge, det gjelder nettlesere, OS og til og med kabal. At de ikke klarte å ta kontrol over en maskin innen 24 timer uten å benytte en nettleser, hadde de fått bedre tid hadde de klart det. Spørsmålet er bare hvor mye tid.

 

Av dette tar såfall jeg tyder:

1) Mac os x er ikke sikkert (har aldri vært 100% sikkert og kommer aldri til å bli det)

2) Det vil komme mer sikkerhets bestyr til mac

3) windows (da xp og vista) er ikke i nærheten av å komme når mac os x når det gjelder sikkerhet

4) virus og malware kommer aldri til å være i næreheten like utbredt på mac som på win

5) dette viste vi vel fra før

 

 

PS wtf apple snille?? Mener ikke å få deg ned fra den lykkepillerusen din, men apple er et selvskap som er mye rart, snille er ikke en av de. Oj de gav deg et nytt bateri, grunnet at det er en relativ stor fare at ditt batteri kan ta fyr plutselig. wow, det trengs ikke mye for å gjøre deg glad altså :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...