Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke hal.dll, windows xp vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag morges når jeg skulle slå på maskinen fikk jeg opp en feilmelding om at pcen ikke fant hal.dll og at windows xp derfor ikke kunne starte. Har i hele dag lest litt rundt på nettet men er ikke særlig inne i data-språket så jeg sliter litt med å skjønne hva jeg skal gjøre. Har komt så langt som at jeg har startet pcen fra windows cden og er nå i noe som ligner dos. Er det noen som hvet hva jeg skal gjøre, og vil helst ikke miste det jeg har på pcen siden jeg har mange bilder og dokumenter jeg ikke har tatt sikkerhetskopi av.

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

I dag morges når jeg skulle slå på maskinen fikk jeg opp en feilmelding om at pcen ikke fant hal.dll og at windows xp derfor ikke kunne starte. Har i hele dag lest litt rundt på nettet men er ikke særlig inne i data-språket så jeg sliter litt med å skjønne hva jeg skal gjøre. Har komt så langt som at jeg har startet pcen fra windows cden og er nå i noe som ligner dos. Er det noen som hvet hva jeg skal gjøre, og vil helst ikke miste det jeg har på pcen siden jeg har mange bilder og dokumenter jeg ikke har tatt sikkerhetskopi av.

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger

8316350[/snapback]

får den meldingen nesten hver j**** gang jeg overklokker. Fikser det med og kopiere filen fra en annen os disk, spiller ingen rolle om det er xp home, pro eller mc edition. Har du ikke det, kan du alltids gjøre som overnevnte sier.

Lenke til kommentar
Hei

 

I dag morges når jeg skulle slå på maskinen fikk jeg opp en feilmelding om at pcen ikke fant hal.dll og at windows xp derfor ikke kunne starte. Har i hele dag lest litt rundt på nettet men er ikke særlig inne i data-språket så jeg sliter litt med å skjønne hva jeg skal gjøre. Har komt så langt som at jeg har startet pcen fra windows cden og er nå i noe som ligner dos. Er det noen som hvet hva jeg skal gjøre, og vil helst ikke miste det jeg har på pcen siden jeg har mange bilder og dokumenter jeg ikke har tatt sikkerhetskopi av.

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger

8316350[/snapback]

får den meldingen nesten hver j**** gang jeg overklokker. Fikser det med og kopiere filen fra en annen os disk, spiller ingen rolle om det er xp home, pro eller mc edition. Har du ikke det, kan du alltids gjøre som overnevnte sier.

8316458[/snapback]

 

Hvordan kopierer jeg fra en OS disk da?

Lenke til kommentar
Ok,

Neste: Se om du får startet opp i Sikker modus med kun kommandolinje (tapp F8 under oppstart).

Om du får det skriver du:  C:\windows\system32\restore\rstrui.exe for å starte systemgjenoppretting.

8316604[/snapback]

 

Nei, det får jeg ikke lov til. Når jeg velger det blir skjermen sort i 2 sekunder, før samme feilmeldingen dukker opp

Lenke til kommentar
Har du Windows CD ? Sett den inn i cdrommen og la den kopiere, men pass på a du ikke formaterer.

8316639[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg det da? Prøvde noe før i dag som jeg fant på en internettside. Kom inn på win cden men når jeg skrev inn expand e: osv fikk jeg access denied

Lenke til kommentar
Har du Windows CD ? Sett den inn i cdrommen og la den kopiere, men pass på a du ikke formaterer.

8316639[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg det da? Prøvde noe før i dag som jeg fant på en internettside. Kom inn på win cden men når jeg skrev inn expand e: osv fikk jeg access denied

8316652[/snapback]

 

 

Du prøvde: expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (d = cd-rommen din, c = der windows ligger)?

Lenke til kommentar
Har du Windows CD ? Sett den inn i cdrommen og la den kopiere, men pass på a du ikke formaterer.

8316639[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg det da? Prøvde noe før i dag som jeg fant på en internettside. Kom inn på win cden men når jeg skrev inn expand e: osv fikk jeg access denied

8316652[/snapback]

 

 

Du prøvde: expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (d = cd-rommen din, c = der windows ligger)?

8316699[/snapback]

 

ja, men jeg har cd rom e: så bytta om det

Lenke til kommentar
Prøv å restart etter at du ordnet ny bootsector

8316713[/snapback]

 

huff, fortsatt samme feilmeldingen.

 

Men en ting som var annerledes hos meg enn hos nettsiden jeg fant expand e: osv var at de fikk opp noe om å skrive administrator passord når de bootet fra win cden. Det fikk ikke jeg. Kan det ha noe med å gjøre at jeg fikk access denied når jeg prøvde å gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...