Gå til innhold

Kulturo: Jakten på lykke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare meg eller virket omtalen som mer kritikk av USA enn filmen? Får inntrykk av at anmelderen ikke likte filmen fordi han ikke likte moralen?

 

Om så, bør filmer som Der Untergang slaktes fordi hovedpersonen fremmer moralske forkastelige verdier? Forvirrende omtale. Det er ikke moralen filmen fremmer som avgjør om den er god eller dårlig.

 

Kan være jeg misforstår noe her(da beklager jeg i så fall det), men setninger som ”Jakten på lykke” er et klamt og utspekulert drama med en hårreisende moral." er jo temmelig klar tale.

 

Er det noe moralsk forkastelig ved å ønske å bli aksjemegler? Hadde filmen vært bedre om hovedpersonen ønsket å bli sykepleier?

Lenke til kommentar

Kulturos svakeste anmeldelse på lenge.

 

Og nei, jeg ble ikke våt i øyekroken hvis det var det du trodde.

Hva!? Fyren ønsker jo å bli en aksjemegler for svarte!

...hårreisende moral.

 

Jeg må nesten støtte Dotten her, det ser ikke ut som du vet hvordan man anmelder filmer. Den forteller en historie, en sann en i tillegg, og du kritiserer moralen fordi en mann ønsker å bli aksjemegler? Det virker helt absurd å trekke ned fordi karrierehåpene til denne mannen ikke stemmer overens med det du ser på som anstendig arbeid. Hva med en (noenlunde) objektiv analyse av selve filmen? For alle som ikke er enig med dine tanker rundt moralen (noe jeg nesten må anta er folk flest, da RV ikke gjorde det spesielt bra ved forrige valg) vil denne anmeldelsen fortelle veldig lite om hvorvidt filmen er verdt å se eller ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...