Gå til innhold

Svenskene ligger milevis foran oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk norske operatører! Grunnen til at folk ikke bruker 3g her i norge er fordi det er SVINEDYRT! og verken telenor eller netcom vil innføre push-mail.. som har vært i usa LENGE som minker sms/mms utgiftene! skrive så mye du vil liksom for MYE billigere penge.. men selvfølgelig vil ikke norske operatører gjøre dette for de tenker bare på penger penger og atter penger, i stedet for hva kundene vil ha..

 

til netcom og telenor, følg etter 3's fotspor! eller se hva amerikanske operatører tilbyr også! en viss sum i mnd for gratis datatrafikk! hva med innføre noe lignende? og ja, like billig som i usa.... og billigere ringepriser, innfør push-mail og billigere 3g, så blir norge ENDA bedre å leve i! og teknologien kommer hvertfall et lite skritt nærmere til resten av verden :-)

Lenke til kommentar
Typisk norske operatører! Grunnen til at folk ikke bruker 3g her i norge er fordi det er SVINEDYRT!  og verken telenor eller netcom vil innføre push-mail.. som har vært i usa LENGE som minker sms/mms utgiftene! skrive så mye du vil liksom for MYE billigere penge.. men selvfølgelig vil ikke norske operatører gjøre dette for de tenker bare på penger penger og atter penger, i stedet for hva kundene vil ha..

 

til netcom og telenor, følg etter 3's fotspor! eller se hva amerikanske operatører tilbyr også!  en viss sum i mnd for gratis datatrafikk! hva med innføre noe lignende? og ja, like billig som i usa.... og billigere ringepriser, innfør push-mail og billigere 3g, så blir norge ENDA bedre å leve i! og teknologien kommer hvertfall et lite skritt nærmere til resten av verden :-)

7808248[/snapback]

 

Du har altså ikke fått med deg at Telenor HAR pushmail.

Og du synes det er rart at de tenker penger? De driver jo business. Klart at flere hadde brukt tjenestene hvis de hadde vært billigere, men de prøver nok å få mest mulig penger ut av et rimelig antall brukere.

Dessuten kan du bruke så mye datatrafikk du vil for en fast pris i måneden. For eksempel koster Netcom connect 498 i måneden. Burde vært billigere, men tilbudet er her.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er kjempebra at Amobil tar opp dette. Er selv en fast bruker av internett, og kan si at W-LAN er redningen for meg. For som telenorbruker er jeg drittlei av mobilregninger på rundt 100 kroner måneden selv om jeg surfer relativt lite med mobiltelefonen og laster ned kun overskrifter av e-post. Er det noe jeg må lese på mobiltelefonen, laster jeg ikke ned mer enn 10 kB e-poster. Blir jo flådd ellers ...

 

Hos Telenor koster det 20 kroner per MB. Hva er poenget med det når maksgrensen er på 10 kroner dagen? Betyr det at hvis mitt internettforbruk overgår 500 kB en dag, så kan jeg surfe så mye jeg vil videre med GPRS/UMTS uten å betale et øre ekstra? ;)

Lenke til kommentar

Nå må ikke folk helt miste hodet her, og huske på at det er DOBBELT så mange mennesker i Sverige som i Norge. Dette betyr større kundemasse; altså kan man gjøre slike ting uten stort tap.

 

Alt er ikke grønnere på den andre siden, men etter på ha spist gress på sin egen side i en lang periode, kan gresset på andre siden VIRKE grønnere..

Lenke til kommentar

@Mafo: godt poeng.

 

@lil-H: dessverre kan nok det stemme. Jeg bodde i Sverige for mange, mange år siden. Da var det rutine å strø med oppvarmet sand om vintern slik at den frøs fast i underlaget istedet for å blåse bort i første vindkast. Ifjor skulle norske myndigheter starte et forskningsprogram om oppvarmet strøsand! Jeg blir matt.

 

Jeg sitter ofte igjen med et inntrykk av at de som bestemmer i dette landet har pottit mellom ørene og nisselua trukket godt ned over hodet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...