Gå til innhold

Burde en 480w strømforsyning klare denne pcen?


Anbefalte innlegg

jeg har nylig kjøpt ny pc...

 

har en antec 480w pcu

 

jeg bestilte : Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

 

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

 

Western Digital 320GB S-ATAII

 

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

 

Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2,

2xPCI-Ex16

 

Jeg klarte kjøre pcen i gang en stund men hadde problemer med at den startet opp

.. så jeg testet en 500w pcu men funket ikke i det hele tatt da ... prøvde å bytte tilbake men samme problem. har bestilt en ny pcu nå i håp om bedre resultat:)

 

 

Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

 

står på pakken til skjermkortet at 625w pcu er ambefalt men jeg mener at en 580 skal holde når jeg klarte en 480w

 

 

jeg trodde først at det var skjermkortet som var gåent når ikke noe startet etter jeg byttet pcu men så testet jeg kortet in en annen pci port og da funket d men fikk melding om å putte den i primary pci slot ... kjører et nvidia GeForce6800 ultra akkurat nå og det fungerer fint i primary slot ....

Endret av Elanee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hiper har relativt lav kapasitet på 12v railen (der det kreves)

 

Jeg ville gått for en for en corsair hx520- https://prisguiden.no/product.php?productId=48090

http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=28

http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html

7678588[/snapback]

 

 

 

jeg tror den er litt for liten for mitt bruk ... prøvde med en mist 500w ... de skal vere ganske stabile på 12 v og den klarte heller ikke kjøre pcen igang

Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at corsair 520 vil dra systemet ditt helt fint, men du kan jo hoppe opp på corsair sin 620 watter så kanskje du sover bedre :)

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=48089.

 

Har du vurdert om kanskje PSU'en ikke er problemet ditt forresten. En Mist 500 watter skulle dratt det systemet der fint også

 

 

Bare sånn for sammenliknings skyld så har hiper 580 typer ca 360 watt på 12v, mens corsair 520 har 480w.

 

Jeg har selv en hiper 580 watt for øyeblikket (skal byttes ut pga støy), den drar greit mitt core2duo system med 5 harddisker, [email protected] og en 8800 GTS @ 600/900

Lenke til kommentar

Kjøper du en skikkelig psu blir det som med en skikkelig forsterker. Det blir jukset fryktlig med effekt på PSU og en skikkelig PSU med oppgitt effekt 450watt er oftest bedre enn noe jallamekk med oppgitt effekt 1000watt (for å virkelig sette det på spissen)

Har selv en enermax 450 som drar en filserver med 11 disker i nå, med vannkjøling og styr. Ikke noe problem.

 

EDIT: Ikke bare er en skikkelig PSU bedre på avgitt effekt, men dem er også mye mer stabile. Og det er ustabilitet i PSU som knekker flest maskiner.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Den Antec 480w din oppgir vel 28A på 12v railen.Lurer litt på om det kan være andre ting som streiker for deg.

 

Hva skjedde egentlig da du brukte den psuen?

Fikk du bootet inn i windows,eller restartet den før det?

 

Har du fjernet festeramma til cpu? Og i tilfelle,har du standard cpu kjøler?

 

Hvor mye spenning gir du minnet ditt?

Lenke til kommentar

ja det stpr at den skal ha max load på 28 a men det hender aldri da :p ... men jeg tror det kan vere skjermkortet det er noe galt med ... vet ikke helt jeg pcen min er jo oppe å går med alt annet en det ... bruker et midlertidig til jeg får pcuen min i mårra å få testet

Lenke til kommentar

jeg fikk min nye pcu i dag .. samme greiene ... testet å ta ut batteriet på hovedkortet får å teste resete bios ...... da funket det plutselig . men prøver jeg skifte noe insillinger i bios som feks klokken funker ikke en dritt . da må jeg resete den igjenn for at skjermkortet skal funke :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...