Gå til innhold

Mobilsnakk gir varme hjerneceller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle vet vel at man blir varm av å snakke i mobilen i lengre tid? Hjerneceller er vel eg ikke noe spesielt i så måte? Blir de påvirket av termisk energi så blir de varmere. Er det et problem? Hjernen blir varmere om du står i sola også, blir det varm tnok får man solstikk osv men det skal vel litt til åoppnå tilsvarende med en mobil.

 

Ellers vil vel neppe beskyttelse mot EM-stråling hjelpe imot dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Slike forksingresultater er alltid interessante på én bestemt måte: Hva har forskerene "unnlatt" å ta med i undersøkelsene sine, slik at man ikke kan konkludere med at undersøkelsens resultater er betydningsløse?

 

Målte forskerne hjernecellenes temperatur når forsøkspersonene satt i samtale over vanlig telefonlinje for eksempel? Det er jo en mulighet at hjerneaktiviteten som foregår i en persons hode fører til økning av temperaturen under slike forsøk også. Dette tas derimot ikke med, fordi da ville ikke forskerne fått like mye mediaomtale.

 

Takke meg til mediakåte forskere.. Kreftfare for ditt og strålingsfare for datt. Få dere en hobby, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Slike forksingresultater er alltid interessante på én bestemt måte: Hva har forskerene "unnlatt" å ta med i undersøkelsene sine, slik at man ikke kan konkludere med at undersøkelsens resultater er betydningsløse?

 

Målte forskerne hjernecellenes temperatur når forsøkspersonene satt i samtale over vanlig telefonlinje for eksempel? Det er jo en mulighet at hjerneaktiviteten som foregår i en persons hode fører til økning av temperaturen under slike forsøk også. Dette tas derimot ikke med, fordi da ville ikke forskerne fått like mye mediaomtale.

 

Takke meg til mediakåte forskere.. Kreftfare for ditt og strålingsfare for datt. Få dere en hobby, sier nå jeg.

7384369[/snapback]

 

Når man konstruerer et forsøk så har man ikke mulighet til å sjekke alle eventualiteter, at de bare sjekker en ting er greit nok, så er det opp til noen andre å sjekke hvor skadelig en oppheting er, og hvordan det er sett i forhold til andre ting. Problemet ligger like mye i media, som drar vidtrekkende konklusjoner utifra data som ikke er tilstrekkelig for å komme med så brede konklusjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...