Gå til innhold

Musikk: Ny låt - "Through Time"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da ser det ut til at jeg ble den første til å kommentere... Generelt var dette i mine ører en trance låt som låter som den skal, og den låter ganske så bra :)

(Jeg knoter litt i FL selv, og du ligger generelt noen hakk over meg.) Om jeg likevel skal sette fingeren på noe, må det være at hovedmelodien kanskje blir noe ensformig gjennom hele sangen. Jeg tror også du kunne hevet sangen et par hakk med noen strykere i siste halvdel.

Men alt i alt var dette slettes ikke værst :)

 

Bruker du forresten noen Vsti'er utenom de som følger med i FL i denne låta?

Endret av password
Lenke til kommentar
Ja da ser det ut til at jeg ble den første til å kommentere... Generelt var dette i mine ører en trance låt som låter som den skal, og den låter ganske så bra :)

(Jeg knoter litt i FL selv, og du ligger generelt noen hakk over meg.) Om jeg likevel skal sette fingeren på noe, må det være at hovedmelodien kanskje blir noe ensformig gjennom hele sangen. Jeg tror også du kunne hevet sangen et par hakk med noen strykere i siste halvdel.

Men alt i alt var dette slettes ikke værst :)

 

Bruker du forresten noen Vsti'er utenom de som følger med i FL i denne låta?

7037362[/snapback]

Takk for tilbakemelding. Ang. det med strykere, har du forslag til VSTi-er som kunne passet? :)

 

ZenCo: Ja, jeg er ganske ny. Har vel brukt FL-Studio i et halvt år eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen god Vsti på lager. Er fortsatt på leting, men sliter med å finne noe bra som er gratis. Har i utgangspunktet lite peiling på Vsti, så foreløpig bruker jeg stort sett det jeg finner i Sytrus, som følger med. Der finnes det jo noen helt greie strykere. Har ikke brukt FL i mer en en mnd eller noe...

Endret av password
Lenke til kommentar

Veit ikke helt hva jeg skal si om instrumentvalgene på starten. Kanskje litt uheldig og for mye nevrotiske tendenser? Trommevalget er greit nok. Crescendo/decrescendopaddene som dukker opp er flott, og melodien som utspinner seg er fin. Men det evinnelige startopplegget biter seg stadig fast. Bli kvitt denne nevrositeten. Du skal ha for kreativiteten der, men det funka bare ikke. Lyden som dukka opp rundt 02:25 vrenger seg litt, det må endres. Ny variasjon i melodi rundt 02:40, og den funker bra. Bli kvitt klappinga, den er ikke bra. Hardcoreballet fra 03:14 og utover er nokså bra, før den ene leaden dukker opp igjen. Minner meg om teknolead fra tidlig 90-tall, når de ikke hadde noe bedre å lage musikk med i kretsene.

 

Den generelle stemningen er forsåvidt grei, spesielt med den andre store melodien ved rorene. Lydbildet er ikke alltid like bra, men det lærer du deg sikkert å ordne. Forbedringspotensialet er der, men alt i alt var dette et solid nok stykke. Ikke noe å rykke ved nesen av, ikke noe å hoppe i taket av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...