Gå til innhold

CinemaNow utvider DVD-mulighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm.. hvis dette skal slå an må det bli mer attraktivt å betale 65kr for en film istedet for å få samme filmen til samme kvalitet gratis. Hvordan skal de klare det mon tro

6949969[/snapback]

Virkelig? Det er mange som kjøper DVD, kjøper CD, kjøper nedlastbar musikk på iTunes og lignende steder. Selv om de kan laste ned innholdet helt gratis.

 

Du tror det sikkert ikke, men de fleste av oss er faktisk villige til å betale for en film vi vil ha.

 

Men... det forutsetter jo at de selger filmer jeg har lyst til å se, og til en pris og med en brukervennlighet (og få nok sperrer mot bruken... les:DRM) til at jeg heller handler der enn å stikke innom en butikk og kjøpe DVDen der isteden.

Lenke til kommentar

En film i god kvalitet (dvd kvalitet) til 65 kroner er ikke noe dårlig tilbud.

 

Nå har ikke jeg prøvd dette her, men hvordan er filene? er det rene dvd images som legges ut for salg som det bare er og brenne ned på den dvd?

 

i så fall har de flere konkurangsefortinn ovenfor ulovelig nedlasting. Det største er at man kan være sikker på at kvaliteten er bra og siden det er lovelig har de vel en rask internettilkobling som gjør det lett og laste ned filmene. I tilleg er det større sjangse for norsk undertekst, noe som kan være viktig for en del mennesker (barnefmilier og eldre mennesker med datakunskaper)

Lenke til kommentar

WMA 10, stereo lyd, 1500 MB (1/6 av en full DVD-9).

 

Selv om WMA er noe mer effektiv enn MPEG-2, er den ikke dobbelt så effektiv. Og slett ikke 6 ganger så effektiv. Så si adjø til flerkanals lyd og ekstramateriale, og hallo til et mykt bilde uten detaljer, ispedd kompresjonsartefakter.

 

Det vil si hvis du bor i U.S.A. - du får nok ikke handle her fra Norge. Kjøp heller DVDen, mange av dem koster omtrent det samme på Amazon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cWCmM4Uy

1500 ukjente titler til salgs.. hurra.

 

Appropos Stereo Lyden og 1500kbps..

Er jo kun ukjente filmer der, tviler på at de møkkafilmene har noe mer enn stereo soundtrack uansett :)

 

DD5.1 er jo 460kbps ca... om jeg ikke husker feil

Er jo 1040 kbps plass til video informasjon da.. dvd'er ligger vel rundt 4-5Mbps?

Endret av Slettet-cWCmM4Uy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...