Gå til innhold

TEST: Corsair Twin2X-2048 64000C3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftige minnebrikker dette. Jeg lurer på hvordan disse er i forhold: Geil 2GB(2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Plus 3-3-3-8 Metallic-Orange Aluminum Retail 4072 kr

 

Og så må dere snart lære at MemTest86 ikke kjører fra DOS, men booter selv. At det kjører i CGA-oppløsning har ingenting med DOS.

6808003[/snapback]

 

 

jeg tror de geil er hakke bedre, såg at noen på xs klarte ca 980elns 3.3.3.X og 1300

 

på disse brikken.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Heftige minnebrikker dette. Jeg lurer på hvordan disse er i forhold: Geil 2GB(2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Plus 3-3-3-8 Metallic-Orange Aluminum Retail 4072 kr

 

Og så må dere snart lære at MemTest86 ikke kjører fra DOS, men booter selv. At det kjører i CGA-oppløsning har ingenting med DOS.

6808003[/snapback]

jeg tror de geil er hakke bedre, såg at noen på xs klarte ca 980elns 3.3.3.X og 1300

 

på disse brikken.

6808316[/snapback]

Det var noe sånt jeg tenkte meg. Timingsene til Geil er en smule bedre. Men jeg er ingen ekspert på minnebrikker og overklokking.
Lenke til kommentar
Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

 

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

 

 

Gud bedre for en blodpris. De brikkene der ligger og venter på posten i morra, men da til vesentlig bedre pris. Fikk dem for 2500,- på SHG. :)

Lenke til kommentar
,05/09-2006 : 17:14]Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

 

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

 

 

Gud bedre for en blodpris. De brikkene der ligger og venter på posten i morra, men da til vesentlig bedre pris. Fikk dem for 2500,- på SHG. :)

6809216[/snapback]

Wow, disse brikene har jeg allerede liggende hjemme, men også fra SHG for 2500kr. Så [-GoMp-], du handler hos shg.no og gir deg selv en rabatt på 700kr :)

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

 

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

 

 

Haha, hva faen? Da jeg opprinnelig tenkte meg akkurat de brikkene kostet de 2399 kr (!) De har altså økt nesten 1000 kr på bare et par dager.

 

Komplett er noen grådige blodsugere.

Lenke til kommentar
,05/09-2006 : 17:14]Neii, altfor dyrt :( Hadde så planer om å kjøpe disse EPP-modulene..  eller er disse også veldig gode? :::

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321028

 

Noen som kan spå for meg - prisøkning eller prisnedgang på Minne i de nærmeste månedene??  :dontgetit:

6808601[/snapback]

 

 

Gud bedre for en blodpris. De brikkene der ligger og venter på posten i morra, men da til vesentlig bedre pris. Fikk dem for 2500,- på SHG. :)

6809216[/snapback]

Wow, disse brikene har jeg allerede liggende hjemme, men også fra SHG for 2500kr. Så [-GoMp-], du handler hos shg.no og gir deg selv en rabatt på 700kr :)

6809283[/snapback]

 

Eller gjør som meg å få dem sendt med familie i USA,og betal 1500,- (nkr) isteden :dribble: Gleder meg som en unge til å prøve dem :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

I testen står det at hvis du skrur opp spenningen for høyt, så risikerer du å svi brikkene. Til slutt står det at det er livstidsgaranti.

 

Ikke naiv, men hva om maskinen fungerer 100% i et par år, og så går istykker. Kan butikken klage på at den har vært overklokket?

Må man fysisk gjøre noe for å låse opp overklokkingsmuligheter?

(Husker gamle K7 tiden med AMD hvor det var poppis med blyanttriks på CPU..)

Lenke til kommentar

Man bruker ganske enkelt ikke 2,8V i daglig 24/7-drift - så det er strengt tatt ikke en stor sak.

 

Men ved å bruke 2.5V over lengre tid, kan man, som med alt annet miste noen år på levetiden til modulene.

 

I de fleste tilfeller blir det en sak hvor produsenten må bevis at du har benyttet høyere spenning en tillatt, og det er grunnen til feilen. Noe som i de fleste tilfeller er nokså vanskelig.

 

Mulig Corsair har en liten idikator på modulene sine for om høy spenning er brukt, men det har de i allefall ikke opplyst noen om ;)

Lenke til kommentar
Ikke naiv, men hva om maskinen fungerer 100% i et par år, og så går istykker. Kan butikken klage på at den har vært overklokket?
Det vil nok ofte være vanskelig å bevise, og jeg kjenner til mange tilfeller hvor folk har benyttet seg av garantien for produkter som er blitt overklokket sønder og sammen...

 

Må man fysisk gjøre noe for å låse opp overklokkingsmuligheter?
BIOS-innstillingene bestemmer hvilken klokkefrekvens minnet opererer på, det finnes ikke noen måte å låse brikkene i seg selv på. Når det gjelder prosessorer, er de fleste modeller multiplikator-låste, men de kan allikevel overklokkes så lenge BIOS tillater justering av FSB/HTT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...