Gå til innhold

tilfeldig sletting av innlegg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvem som har slettet innleggene, letet meg frem til 3-4 innlegg og alle hadde nå til felles å være fullstendig off topic. Så kan godt være det er derfor.

 

Edit: Har også letet frem de 4 innleggene dine som er slettet i diverse tråder. Det ene innlegget er brudd på 14-tegns regelen, to andre var off topic småprat og det siste vet jeg ikke helt, da det er vanskelig å se uten å sette i sammenheng.

Lenke til kommentar

Hei. Bare lyst å nevne det at moderatorene burde si ifra hvorfor de fjerner inlegg. Jeg liker ikke når mine inlegg blir fjernet og eneste jeg får lese, om det står noe i det hele tatt er: "fjernet noen inlegg"

 

Skal man fjerne noe så skader det ikke å legge ut et litt lengre inlegg, det er faktisk sensur som utdøves. Og da skal man være litt forsiktig. Hvertfall forklare godt hvorfor man fjernet\sensurerte inleggene.

Lenke til kommentar

Tror jeg husker en som gikk, eller kunne gått noe slikt:

 

- "..eller er scanf et mulig alternativ?"

- "Det er jeg helt enig i."

 

Vel, jeg synes regelen er unødvendig. Jeg forstår grunnen til at den ble opprettet, men mener det burde vært løst på et annet vis. Om folk poster "ja" i sammenheng med spørsmål som "hvor mye er klokka?" passer den kanskje, men akkurat det er like tilfeldig som eksempelet mitt, og ..vel.. hence my point. :}

Lenke til kommentar
Hei. Bare lyst å nevne det at moderatorene burde si ifra hvorfor de fjerner inlegg.

Dette praktiserer nå stort sett. Men kommer ann på hva som fjernes. Få moderatorer kaster bort tiden sin med å sende pm til noen fordi et innlegg med brudd på 14-tegns regelen ble fjernet.

 

 

Skal man fjerne noe så skader det ikke å legge ut et litt lengre inlegg, det er faktisk sensur som utdøves. Og da skal man være litt forsiktig. Hvertfall forklare godt hvorfor man fjernet\sensurerte inleggene.

6713826[/snapback]

 

Ja det er sensur, men ytringer som strider med forumets retnignslinjer blir fjernet. Enkelt og greit. :)

 

 

Det skal være måte på hvor mye tid en moderator skal bruke på for å begrunne sletting. Om forklaringen som gis ikke gir en svar, så er det ikke værre enn å sende pm til en moderator for å få en utdyping :)

 

Oh, btw. .. 14-tegnsregelen *grøss* er helt på trynet når folk spør ja/nei-spørsmål eller spørsmål nært oppimot ja/nei-spørsmål.

6713831[/snapback]

 

Det er en helt annen diskusjon. Brudd på 14-tegnsregelen slettes i utganspunktet uten varsel.

Lenke til kommentar
*Masse snipp*

6713327[/snapback]

Når det gjelder moderatorer, ja, hvor er blitt av de gode moderatorene?

 

Før fikk vi en grunn til hvorfor innlegg ble slettet, ihvertfall over PM, nå svarer dem ikke heller. Som man ser på profilen min, er jeg ofte innom Politikk- religion- og samfunns-delen av forumet, og her er det ofte hett med krangel og personangrep. Men moderatorer som holder med sine meddebatanter (ja, ta en titt, så ser du at brukerne der har sine egne allianser og flyr i tåta på hverandre) sletter innlegg de mener ikke "passer inn" og som er personangrep. Det er ikke akkurat veldig vanskelig å se at kun en gruppe får sine poster sensurert eller slettet.

 

I en lang stund har en viss person på den delen av forumet hetset muslimer og har i sine innlegg kommet med løgnbasert propaganda uttallige ganger (med andre ord i 98% av postene hans/hennes) og går til frontalangrep på meg og 1,3 milliarder mennesker i verden og stiller meg personlig ansvarlig for alle terrorangrep. Ingen av hans poster er slettet. Idag svarte jeg på et av hans innlegg og en liten del av det kunne tas som personangrep. To minutter senere var posten min slettet og jeg har ennå ikke fått noe beskjed om dette. Heller ingen svarte på PM.

 

det er ikke så veldig vanskelig å se at det mangler ytringsfrihet på forumet her, og at mange av moderatorene her er dumme nisser.

 

Jeg regner med min post snart blir slettet, for den er kritisk til moderatorene her.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Som man ser på profilen min, er jeg ofte innom Politikk- religion- og samfunns-delen av forumet, og her er det ofte hett med krangel og personangrep. Men moderatorer som holder med sine meddebatanter (ja, ta en titt, så ser du at brukerne der har sine egne allianser og flyr i tåta på hverandre) sletter innlegg de mener ikke "passer inn" og som er personangrep. Det er ikke akkurat veldig vanskelig å se at kun en gruppe får sine poster sensurert eller slettet.

Hvis du mener dette finner sted så er du velkommen til å sende en klage til forumstyret, eller sende en pm til de moderatorene du føler bedriver slik fordelaktig sletting. Men jeg vil minne deg på at du ikke har oversikt over hva som blir slettet og det er nok litt vanskelig for deg å vite akkurat hva som blir slettet, fordi du og andre brukere stort sett ikke får med seg slettede innlegg ;)

Det er også flere moderatorer som modererer i PRS, rent politisk så spriker de nevnte moderatorene i alle retninger. Dog er det lite relevant da man modererer med utgangspunkt i retnignslinjene og ikke i ens politiske overbevisning.

 

Men det er ikke noe nytt for oss moderatorer å få slike beskyldninger når man modererer i PRS. Personlig har jeg blitt beskyldt for å være både venstreradikal og høyreekstrem og jeg er vistnok både RV og FRP sympatisør, ifølge enkelte. Men slik må man vel bare leve med.

 

I en lang stund har en viss person på den delen av forumet hetset muslimer og har i sine innlegg kommet med løgnbasert propaganda uttallige ganger (med andre ord i 98% av postene hans/hennes) og går til frontalangrep på meg og 1,3 milliarder mennesker i verden og stiller meg personlig ansvarlig for alle terrorangrep. Ingen av hans poster er slettet.

 

Hvordan i all verden vet du dette? Hvis det er den personen jeg tror det er, så har han 8 innlegg i papirkurven.

 

Det er for ordens skyld ikke moderators oppgave å bedømme hva som er fakta og ikke og så fjerne det man ikke anser som fakta. Kommer noen med feilaktige påstander er det bare til å motbevise det.

 

Men selvfølgelig, kommer noen med rasisme, trolling o.l. så rapporter det slik at det blir tatt hånd om.

 

Idag svarte jeg på et av hans innlegg og en liten del av det kunne tas som personangrep. To minutter senere var posten min slettet og jeg har ennå ikke fått noe beskjed om dette. Heller ingen svarte på PM.

 

Nå har jeg sett det innlegget. Der kaller du en annen bruker for trangsynt, insinuerer at han ikke har et minimum av hjerneceller(to stk for å være eksakt). En moderator kunne valgt å bare slette dette personangrepet og latt resten stå, men det kommer nå helt ann på hvor mye godvilje man vil gi en som bevisst ikke bryr seg om retningslinjene. Andre brukere er ikke tema for diskusjon og man får ikke bukt med tåpelige ytringer om man angriper den som ytrer det fremfor hva som blir ytret ;)

 

det er ikke så veldig vanskelig å se at det mangler ytringsfrihet på forumet her, og at mange av moderatorene her er dumme nisser.

 

Jeg regner med min post snart blir slettet, for den er kritisk til moderatorene her.

6714997[/snapback]

 

Ytringsfriheten på forumet er begrenset av retningslinjene. Slik er det bare. Hvorfor du tror innlegget ditt skulle bli slettet kan vel du bare selv svare på. Moderatorene er ikke redd for kritikk og vi ber faktisk om å få tilbakemeldinger. Blant annet her.

 

At mange moderatorer er "dumme nisser" får stå for din egen regning. Men det er lite som tilsier det utifra kritkken du kommer med. Men at vi har forbedringspotensiale er nå helt klart.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...