Gå til innhold

One Call faktura. Synspunkter ?


Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte fra Chess knockout til ovennevnte abonnementet. Sjekket på telepriser.no og med mitt forbruk er dette klart billigere enn Chess. Har lest flere småtråder om samme abonnement, men det var sikkert et forholdvis nytt abonnement på det tidspunktet og dermed få tilbakemeldinger. Ønsker derfor synspunkter fra de som har eller har hatt dette abonnementet :)

 

Edit: leifs

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt dumt med minstefakturering da :p Men hvis du bruker så mye er det jo null problem ;)

6675233[/snapback]

Takker for svar!

Det er minstefakturering (69,-) på abonnementet mitt hos chess også, bruker mellom 250-500,- på telefonen pr mnd. så dette er ikke noe tema nei :whistle:

6675421[/snapback]

Ingen som har dette abonnementet her?

Trenger ikke noen lang utredning om One call, men bare en anbefaling eller en fraråding ;)

Lenke til kommentar

Har hatt One Call i over et år og er strålende fornøyd. Lave priser og grei kundeservice. Så til trådstarter: Kjør på!

 

Til deg med W810'en, problemet er at innstillingene fra NetCom ikke er helt som de skal. Gjør følgende for å få det i orden:

 

1. Slett alle tilkoblingsprofiler, dvs MMS, WAP osv.

2. Last ned nye innstillinger fra http://www.sonyericsson.no/

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Har hatt One Call i over et år og er strålende fornøyd. Lave priser og grei kundeservice. Så til trådstarter: Kjør på!

 

Til deg med W810'en, problemet er at innstillingene fra NetCom ikke er helt som de skal. Gjør følgende for å få det i orden:

 

1. Slett alle tilkoblingsprofiler, dvs MMS, WAP osv.

2. Last ned nye innstillinger fra http://www.sonyericsson.no/

 

-snubbel

6682772[/snapback]

Høres strålende ut!!

Takker og bukker :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hatt One Call i over et år og er strålende fornøyd. Lave priser og grei kundeservice. Så til trådstarter: Kjør på!

 

Til deg med W810'en, problemet er at innstillingene fra NetCom ikke er helt som de skal. Gjør følgende for å få det i orden:

 

1. Slett alle tilkoblingsprofiler, dvs MMS, WAP osv.

2. Last ned nye innstillinger fra http://www.sonyericsson.no/

 

-snubbel

6682772[/snapback]

 

Fikk forhåpningene opp, men til ingen nytte. Prøver igjen i skrivende stund:

 

Sletter alle profilene, skrur av og på telefonen.

Går til SE.com og laster ned bare MMS i første omgang, restarter telefon.

Trommevirvel, takk: "Feil under kommunikasjon. Prøv igjen senere".

 

Går til SE.com og laster ned WAP i tillegg, restarter.

Trommevirvel, takk: "Feil under kommunikasjon. Prøv igjen senere".

 

Argh! Glemmer jeg noe? Må jeg trykke på en "Skru på WAP-knapp" eller noe? Klassisk meg å overse noe slikt...

 

Nei, får vel ta en telefon til Onecall.

 

Mvh,

Stian

Lenke til kommentar
Jeg begynte på mitt abonnement på mandag, men har fortsatt ikke fått satt opp wap/mms/gprs/etc.

 

Hvorvidt dette skyldes meg, Netcom eller Onecall gjenstår å se.

 

Har hatt Onecall Faktura i to måneder nå og er såre fornøyd. Jeg hadde også litt trøbbel med WAP/GPRS oppsettet på min Nokia 6021, og Opera Mini ville ikke koble til i det hele tatt, men det løste seg da jeg lastet ned Telenor sine innstillinger, selv om jeg altså egentlig skulle ha brukt Netcom med One Call, men ok, så lenge det funker så....

Lenke til kommentar

Du må sette telefonen din til kun GSM for å unngå kommunikasjonsfeil.

 

Sendt nytt oppsett fra SE.com

Gå inn på Meny -> Innstillinger -> kommunikasjon -> Datakomm -> foretrukken tjeneste til kun gsm.

 

Skru av/på tlf.

Send MMS uten bilde/lyd, bare tekst til deg selv.

 

Skal nok funke. gjelder egentlig alle SE i roaminglisensert nett...

 

//Hit

Lenke til kommentar

Hvis du bruker telefonen mye er det et drittab. 80 øre minuttet er MYE, selv om du får de 40 første min inkludert. Sats heller på noe med lavere minuttpris... One Call virker billig men er kjempebusiness for de... Det lønner seg jo bare for de som ringer veldig lite.. men, der har de jo minstefaktureringen så det lønner seg ikke alikevel:P Du finner billigere ab hos Netcom, Telenor, Tele2 og omtrent alle andre operatører.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker telefonen mye er det et drittab. 80 øre minuttet er MYE, selv om du får de 40 første min inkludert. Sats heller på noe med lavere minuttpris... One Call virker billig men er kjempebusiness for de... Det lønner seg jo bare for de som ringer veldig lite.. men, der har de jo minstefaktureringen så det lønner seg ikke alikevel:P Du finner billigere ab hos Netcom, Telenor, Tele2 og omtrent alle andre operatører.

6823856[/snapback]

 

Du skal være relativt storbruker før andre abonnement lønner seg: eks 500 sms i måneden, 50 mms og 300 ringeminutter i måneden gjør fortsatt at onecall faktura lønner seg. Om du ringer veldig mye og sender lite sms så vil dog smarttalk\champion\knock-out fort lønne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...