Gå til innhold

trenger hjelp til nvidia 7950 kort


tuftisx

Anbefalte innlegg

heisann jeg har kjøpt meg ett Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3 ,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP. men jeg trur at bare en av gpuene funker! hva må jeg gjøre etter at jeg har sittet det i? jeg har lastet ned 91.37 driver.

 

grunnen til at jeg tror at bare ett er akvitert er pågrunn av at når jeg går inn på systeminformasjon så står det at kortet bare har 512 mb og ikke 1gb!

skal det være slik? dessuten så får jeg bare 13700 poeng på 3d mark 03. cpu min er en 4600+ x2. før så hadde jeg 3200+ og ett nvidia 6800 gs og da fekk jeg 12000 poeng i 3dmark!

 

 

blir utrolig glad for svar!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du oppdatert driverne til skjermkort, chipsett og lydkort på maskinen?

 

Hvor mye får du i 3dmark 05 eller 06?

6602865[/snapback]

 

 

 

 

hei ja det har jeg! menn har fått fikset det nå det eneste jeg måtte gjøre var å snu en brikke som ligger mellom pci slottene til grafikkortene, på den brikken stod det på ene siden singel card og den andre siden stod det dual card, så når jeg snudde brikken så ble skjermkortet aktvitert skikkelig. fekk det til etter å ha lest hovudkort manuelen :)

 

eg testet 3dmark 03 og 3dmark05. på 3dmark 03 fekk jeg 28700 poeng. og på 3dmark 05 fekk jeg 11800 ca. så da bør vell jeg være fornøyd! :D

 

 

men takk til dere som har prøvd å hjelpe meg! :)

Endret av tuftisx
Lenke til kommentar
hei ja det har jeg! menn har fått fikset det nå det eneste jeg måtte gjøre var å snu en brikke som ligger mellom pci slottene til grafikkortene, på den brikken stod det på ene siden singel card og den andre siden stod det dual card, så når jeg snudde brikken så ble skjermkortet aktvitert skikkelig. fekk det til etter å ha lest hovudkort manuelen :)

6605200[/snapback]

Hei, hyggelig at det løste seg for deg!

 

Jeg lurer derimot på om det virkelig er tilfelle at man skal snu "selector card"? Har funnet et FAQ på asus.com med følgende spørsmål:

Can only one EN7950GX2/2PHT/1G/A card run SLI mode?

Svar:

No, it can not. One EN7950GX2/2PHT/1G/A can work on some certain motherboards, but it is not SLI mode.

If you want to run SLI, you must have two EN7950GX2/2PHT/1G/A cards. Meanwhile, your motherboard must also support SLI. Then, they will run as Quad SLI which mean four GPU are running together to share loading.

 

Jeg scorer 9580 i 3DMark05, men regner med den er kraftig begrenset av en CPU som er moden for oppgradering. Tror ikke resultatet er langt fra det jeg kan oppnå med den CPU'en (se profilen min for oppsett).

 

En annen ting jeg lurer på er at i CPU-Z står det at båndbredden på skjermkortet er x8 selv om dette er et PCI-e x16 mobo. Jeg vet at de fleste kort i SLI mode kjører x8, men skal det være slik for 7950GX2?

 

Jeg har oppgradert BIOS (ver. 1016), drivere til chipset og skjermkort, og altså IKKE snudd "selector card".

Lenke til kommentar
hei ja det har jeg! menn har fått fikset det nå det eneste jeg måtte gjøre var å snu en brikke som ligger mellom pci slottene til grafikkortene, på den brikken stod det på ene siden singel card og den andre siden stod det dual card, så når jeg snudde brikken så ble skjermkortet aktvitert skikkelig. fekk det til etter å ha lest hovudkort manuelen :)

6605200[/snapback]

Hei, hyggelig at det løste seg for deg!

 

Jeg lurer derimot på om det virkelig er tilfelle at man skal snu "selector card"? Har funnet et FAQ på asus.com med følgende spørsmål:

Can only one EN7950GX2/2PHT/1G/A card run SLI mode?

Svar:

No, it can not. One EN7950GX2/2PHT/1G/A can work on some certain motherboards, but it is not SLI mode.

If you want to run SLI, you must have two EN7950GX2/2PHT/1G/A cards. Meanwhile, your motherboard must also support SLI. Then, they will run as Quad SLI which mean four GPU are running together to share loading.

 

Jeg scorer 9580 i 3DMark05, men regner med den er kraftig begrenset av en CPU som er moden for oppgradering. Tror ikke resultatet er langt fra det jeg kan oppnå med den CPU'en (se profilen min for oppsett).

 

En annen ting jeg lurer på er at i CPU-Z står det at båndbredden på skjermkortet er x8 selv om dette er et PCI-e x16 mobo. Jeg vet at de fleste kort i SLI mode kjører x8, men skal det være slik for 7950GX2?

 

Jeg har oppgradert BIOS (ver. 1016), drivere til chipset og skjermkort, og altså IKKE snudd "selector card".

6609756[/snapback]

 

 

 

 

hei takk for det! du skal snu selector card ellers så funker bare den ene gpuen. hadde vi hatt ett til 7950 x2 kort så skulle vi brukt sli broen+ snudd selector card mellom kortene. det er slik jeg har forstått det. :) jeg har ivertfall fått en sinsyk grafikk på fear foreksempel. da har jeg absolutt alt på fullt. :D

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjørt min første 3dmark05 test med mitt nye oppsett. 12551 poeng. Bra det? Jeg har til info ikke snudd noe selector card, bare enablet "Dual video card" i bios. I Nvidia kontrollpanel blir kortet detektert med 1024mb minne. Så da skulle vel alt være ok? Ser at jeg "knuste" HW sin test med min litt overklokka AMD 4400 x2...

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjørt min første 3dmark05 test med mitt nye oppsett. 12551 poeng. Bra det? Jeg har til info ikke snudd noe selector card, bare enablet "Dual video card" i bios. I Nvidia kontrollpanel blir kortet detektert med 1024mb minne. Så da skulle vel alt være ok? Ser at jeg "knuste" HW sin test med min litt overklokka AMD 4400 x2...

6621472[/snapback]

12551 poeng i 3DMark05 høres for meg ut som en riktig score, og er selvfølgelig også en meget bra score! :thumbup:

 

Jeg har søkt litt rundt på andre forum og kommet frem til at dette IKKE er SLI i ordets rette forstand. Kortet tar bare opp en PCI-slot og er dermed ikke SLI. SLI krever 2 kort! Derimot har jeg sett flere steder at man i denne løsning (i likhet med SLI-konfigurasjoner) bare får benyttet 512 MB av minne på kortet. At dette ikke er SLI betyr at «selector card» skal stå på «single card». For å være sikker har jeg også prøvd. Resultat: maskina ville ikke starte. Men hvis det virker for deg så hvorfor ikke! ;)

 

BIOS er jeg litt mer usikker på. Jeg tror jeg har «auto» på den settingen.

 

Tror også jeg har funnet ut hvorfor båndbredden står listet som x8 i bl.a. CPU-Z. Dette tror jeg kommer av at båndbredden deles mellom de to kortene og at den da listes som x8.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har nettopp kjørt min første 3dmark05 test med mitt nye oppsett. 12551 poeng. Bra det? Jeg har til info ikke snudd noe selector card, bare enablet "Dual video card" i bios. I Nvidia kontrollpanel blir kortet detektert med 1024mb minne. Så da skulle vel alt være ok? Ser at jeg "knuste" HW sin test med min litt overklokka AMD 4400 x2...

6621472[/snapback]

12551 poeng i 3DMark05 høres for meg ut som en riktig score, og er selvfølgelig også en meget bra score! :thumbup:

 

Jeg har søkt litt rundt på andre forum og kommet frem til at dette IKKE er SLI i ordets rette forstand. Kortet tar bare opp en PCI-slot og er dermed ikke SLI. SLI krever 2 kort! Derimot har jeg sett flere steder at man i denne løsning (i likhet med SLI-konfigurasjoner) bare får benyttet 512 MB av minne på kortet. At dette ikke er SLI betyr at «selector card» skal stå på «single card». For å være sikker har jeg også prøvd. Resultat: maskina ville ikke starte. Men hvis det virker for deg så hvorfor ikke! ;)

 

BIOS er jeg litt mer usikker på. Jeg tror jeg har «auto» på den settingen.

 

Tror også jeg har funnet ut hvorfor båndbredden står listet som x8 i bl.a. CPU-Z. Dette tror jeg kommer av at båndbredden deles mellom de to kortene og at den da listes som x8.

6623546[/snapback]

 

 

Jeg har det samme problemet som dere.. Har Asus M2N32-SLI Deluxe. Jeg finner verken noe i biosen, Selector Card eller noe sånt. Nvidia kontrollpanelet sier at jeg har 512MB. Noen som har noen forslag?

 

Ingen som har noen forslag? Har ventet i lang tid på svar nå.. Hvis ikke skjermkortet mitt yter maks, så vil jeg fikse det!

Endret av Sir_Kula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...