Gå til innhold

Nyhet: Star Trek-brillene er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lei av å se Ringenes Herre på den knøttlille iPod-skjermen? ITheater gir deg filmen rett på øynene i bredskjermsformat.

 

Les mer

6426563[/snapback]

Vel, jeg har iPod, er ikke så utrolig bra å se på film på den lille skjermen nei. Men spørs om den greia den har noe verdi. Hvorfor ikke bare plugge inn dvden?

 

(Sikkert grei når du sitter i bilen osv. Bare ingen ser deg :p )

Lenke til kommentar

hmm, satt her om dagen å leste om myvu.

 

samme løsningen, men det som imponerte meg der var for det første at den var designet slik at du ikke trengte å flytte den vekk fra synsfeltet for å få med deg hva som foregikk fremfor deg. altså, den hadde to linser side ved side pr øye. flytt blikket litt og en ser på omverden heller den på "skjermen".

 

det andre var at den hadde mulighet for å få montert ekstra glass for folk med synsproblemer. jepp, den kan "fungere" som briller ;)

 

nåja, tykkelsen på disse greiene er nok i største laget enda ja. og oppløsningen er ikke akkurat noe å rope hurra for. men det kommer nok ;)

 

det er jo ikke akkurat en ny oppfinnelse. det produktet har jo vært ute på markedet før til andre konsoller. Da var prisen 5000kr+ hvis jeg ikke husker helt feil

 

tenker du her på gastron-brillene (eller noe sånt) som sony kom med for noen år siden, og som spaceworld pushet som bare det? eller tenker du på de langt dyrere VR-brillene som var så pop på starten av 90-tallet?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Brillen har to skjermer, hver med en oppløsning på 320 x 240 punkter

 

Greit at de skryter av 50", men ville skjermen i såfall ha hatt så pass lav oppløsning? Tvilsomt, og denne mangelen på god oppløsning samt pris, er årsaken til dette ikke har blitt noen suksess enda.

Lenke til kommentar

er en link der oppe, bare å klikke på navnet ;)

 

der skulle du finne en pdf under details. men slik jeg forstår det så bruker den vanlig videoplugg eller noe.

 

myvu er litt greiere når det gjelder batteri siden den ikke bruker ett oppladbart batteri slik itheater gjør, men heller 3 AAA batterier.

 

ca 6 timer pr sett av 3? bare pass på å pakke mange så holder den lenge ;)

 

og angående oppløsning, dem snakker om at det skal gi samme opplevelse som en 50" tv på 1-2 meters avstand. problemet er at med en slik flate så blir den slags oppløsning litt kornete.

 

er jo ikke uten grunn at HD video pg tv kommer, for lcd og plasma har gjort det praktisk å lage store skjermer. og på store skjermer så blir selv vanlig tv-oppløsning kornete.

 

men stor oppløsning på liten skjerm kan være like feil, siden en da ender opp med veldig små detaljer. kan jo bare ta en god gammel 14" dataskjerm og skru den opp til 1024 eller høyere. blir fort ganske smått om en ikke også skrur opp størrelsen på fonter osv. og da forsvinner jo hele "meningen" ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...