Gå til innhold

Kjøre opp til automat.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har jo planer nå å begynne å ta førerkortet, men lurte på hvordan det er når man kjører opp til automat gir, jeg har jo bil klar som skal brukes når jeg har klart å få førerkortet å den er automat gir, jeg har ingen planer om å kjøre manuell gir å da er det vel egentlig like så greit å kjøre opp til automat gir? eller?

 

Lurte også på vis jeg kjører opp til automat gir i førerkortet, å vis jeg er ute å kjører en manuell bil for noen som en tjeneste,å blir stoppet av politi, å dem skal se førerkort, er dem veldig viktig på den delen da? å hva kan i værste fall skje da?

 

Hva syns dere? skal jeg bare ta å kjøre opp til automat gir når jeg kommer til å kjøre automat gir i bil hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er som ThaAndre sier, ja. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du gjør det vanskelig for deg selv ved å bare ville kjøre opp til automat, virker bare teit for min del. Billigere er det vel heller ikke, om det går an?

 

Edit: Lover og forskrifter endrer seg stadig...

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Det koster like mye å kjøre opp til automat som det koster å kjøre opp til manuellt, å jeg har ingen mulighet til å kjøre større biler noengang i fremtiden heller som lasterbiler/små lastebiler ogsånt.

 

Men som onkelen min gjore for mange år siden, kjørte opp til automat å kjører manueltt nå.

Lenke til kommentar
Man får jo ett rosa kort når man kjører opp til automat da :p

Men tenkte siden jeg skal kjøre automat,  skal aldri/kan aldri kjøre noe store lastebiler som som regel er manuell.

6400550[/snapback]

Nå er det jo ikke bare lastebiler som har manuell, de fleste personbiler har det, og dersom du engang får en jobb hvor du må kjøre, eller av en eller annen grunn_må_ kjøre en manuell bil så sitter du fint i det med automatlappen din.
Lenke til kommentar

Kjører man opp på en bil som har automatikk er man bare "dum" med mindre man er funksjonshemmet og trenger automatikk.

 

Husker jeg ikke helt feil så er det regler på manuel og automatikk. Si at du tar oppkjøringen på automatikk så har du kun lo til å kjøre biler med dette, blir du stoppet med å kjøre en bil med manuell giring får du bot.

 

Kjører du opp med manuell giring kan du kjøre det som er av biler uten å tenke over noe. Så ta oppkjøringen med manuell giring.

 

:thumbup:

 

Frankie

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...