Gå til innhold

Lg TX express, et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter laptop, har en annen tråd med spørsmål om hva jeg bør velge:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=583790

 

Nå har jeg også sett litt på Tx express ifra Lg, og spør da spesifikt om den nå:

link til selger: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:914679;c:36159

link til specs: http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=320160

 

Min bruk er autodesk inventor, viz, photoshop og forhåpentligvis litt spilling av oblivion og The Bard's Tale.. Ikke et must med oblivion, men hadde vært kjekt :)

 

Er denne maskina sterk nok til min bruk? Eller er det litt naivt av meg å håpe på?

 

Kommer nok til å skaffe ekstern skjerm etterhvert, fikk også nettopp økt smertegrensen min til 16500 :D (fra 15000 tidligere).

Må da også skaffe ekstern dvdrw og ekstra batteri til denne, men elsker størrelsen og vekten samt hva den inneholder av hw.

 

Håper det er noen som kan komme med konstruktive svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om er det prosessoren og gpu jeg er usikker på. Vil ha en laptop som er lett å ta med seg, men samtidig trenger jeg litt kraft til de overnevnte programmene og spillene. Litt Ole Brumm ja :)

 

Det er derfor jeg også har sett på macbook pro, som jo er en del kraftigere og faktisk billigere(14300 inkl ADC-medlemskap), men som jo er en del større. Vet godt at dette er maskiner i to helt forskjellige klasser..

 

Hvordan er det med kvaliteten på lg sine laptoper? Hadde en lg-mobil, den var ihvertfall søppel.. :hmm:

Lenke til kommentar

Har også sikla endel på denne (LG), men tør ikke kjøpe før jeg finner en bra test. For min del skal jeg ikke bruke den til spill, men må ha noe som takler xgl og compiz med fancy effekter i kde.

Har også sett på FSC Lifebook S2110. Denne er jo 1/2kg tyngre, noe som har litt å si da jeg skal ha den med på skolen i tillegg til endel bøker. Men den er også en god del billigere, og FS er et merke jeg føler meg litt tryggere på ang. bærbare. At den har ATI-kort er også et lite minus, da jeg har hatt dårlig erfaring med dem under linux. Dessuten har den en ufattelig stusseslig oppløsning på en 13''! Den har allikevel spesifikasjoner som overgår min stasjonære da...

:hmm: Vanskelig valg detta!

Lenke til kommentar

fujitsuen ser grei ut den, men ati-grafikken er vel kun med delt minne.. 200M er vel bedre enn Intel 900/950, men ikke mer enn det.

 

Hvis TX express er i samme kvalitet som LW20, så er vel kvaliteten god, men likevel er mitt andre alternativ Macbook Pro. Som er en rå maskin, men som ikke er like portabel som denne..

 

Spiller ikke mye spill, men vil ha muligheten til å kjøre de jeg virkelig liker.

Tror det er veldig få som har denne og som kommer til å kjøpe denne. Lg har vel ikke akkurat de største markedsandelene.. Og tester er det lite med, det beste jeg har sett er en kinesisk? test jeg fant ved å søke etter Xnote Tx, som er et annet navn på samme maskin.

 

1,3 ghz pentium M ULV til spilling, photoshop og CAD?

Geforce go 7300 64 + 192 (turbocache) til spilling og CAD?

 

Er veldig usikker jeg..

 

edit: nesten samme skjermkortet sitter vel i Dell XPS M1210( go 7400 isteden, men samme VRAM + turbocache), som vel er beregnet til spilling?

Endret av Spanturo
Lenke til kommentar

Har nå tatt en konfigurasjon av dell Xps m1210, hvor jeg prøvde å få alt så likt som TX som mulig

 

M1210

core duo T2400 1,84 ghz

1024 mb 667mhz RAM

100gb HDD 5400rpm

12" WXGA 1280x800

geforce go 7400 64+192 mb

8xDVDRW

9 cell batteri

bluetooth

resource cd

XP pro

1 år på stedet service

fra 2,?kg

16500,-

 

TX express

Pentium M ULV 1,3 ghz

1024 mb 533mhz RAM

60 gb HDD 4200rpm

12"WXGA 1280x800

geforce go 7300 64+192 mb

bluetooth

Xp pro

2 år garanti

3 cell batteri

vekt 1,1kg til 1,3kg (med ekstra batt)

15200,-

 

Ekstern DVDRW + 500,-

Ekstra 6 cell batteri + 1200,-

 

 

Tilsammen 16900,-

 

Altså en forskjell på 500..

Lenke til kommentar

Hei..

 

Sjekk ut denne her du.. Zepto Znote 6214W. Trur den passer dine behov helt fint.. Men spørsmålet er når de får inn denne her.. Ser på at det er mye rødt på siden dems når det kommer til å konfigurere pc'en.

 

Uansett, dette får du for ca 15500

 

2GB CoreDuo

2GB ram

100GB - 5,4k

Geforce7600 512, trur at det er 256+256 Hypermemory, er ikke helt sikker

+dvd\dvd rw + trådløst + blåtann

 

og vekta ligger på rundt 2,25 kg trur jeg..

 

OG denne kan du spille Oblivion på, på middels grafikk vil jeg påstå.. men om den er til å få tak i her i Norge, er uvisst. Du kan nok få den kjeppere fra Danmark vil jeg tippe. Men for litt mer tenker jeg.

 

edit: lurt å skrive hvilken pc jeg siktet til også.. :roll:

Endret av Yarrow22
Lenke til kommentar

Oblivion på geforce go på en LUV-cpu? Da må du stille deg spørsmålet om du skal få en god spillopplevelse, eller er tilfreds med at oblivion-exefilen akkurat starter...

 

Høres ut som du trenger en liten kraftplugg. Den nye XPS-en til dell virker som minimum. Den er et råskinn av en 12"-er, og prosessorkraften oppveier litt for det nokså daffe 3d-kortet.

 

Edit: Hva LG Express angår, så er det en flott ultraportabel studentpc, men den paseres på gammel P-M-teknologi (man bør vel helst velge en dobbelkjerne kjøper man laptop idag), samt batteritiden er litt lav (og den ekstra batteriløsningen med at batteriet festes på undersiden og dermed forandrer hele skrivestillingen må du se selv om du er tilfreds med).

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

At jeg vurderer denne maskinen er hovedsakelig på grunn av vekten og størrelsen. Den er utrolig lett og knøttliten :) Men jeg vurderer også å kjøpe Macbook Pro. Dette er en helt annen maskin hva angår størrelse, men fremdeles liten i forhold til skjermstørrelse..

 

 

Zepto'en har jeg sett på, men visste du at Macbook Pro bare er 1,5cm bredere enn zeptoen(!!), ellers er dimensjonene mindre og MBP veier kun 250-300 gram mer. Og der har man bedre oppløsning og minst like gode specs.. :cool:

 

Og hvis ikke TX'en tar Oblivion og like krevende spill, så er den uaktuell..

T.o.m pcen jeg bytter fra(med radeon mobility 9200 64mb)klarer å drive spillet :w00t: , men da hvor alt utenom himmelen er hvitt :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva batterikapasiteten anngår, stiller jeg meg egentlig litt uforstående til at den skal være lav.
Ikke at jeg tviler, men kan du komme med noen tall? Dvs hvilket batteri du måler samt hvor mange timer du presterer under hvilken type bruk.

 

Jeg synes maskinen virker interessant, spesielt pga ekstern DVD og lett vekt. Eneste ulempe fra mitt perspektiv er at jeg kunne tenkt meg en Core Duo L-serie i stedet (men det ville jo kostet batteritid, da), og heller bare Intel GMA950-grafikk. Har maskinen din 1.8" Hitachi-harddisk? Merker du av og til til en liten klikkelyd fra at lesehodet flyttes når du leser fra harddisken?

Lenke til kommentar
Har maskinen din 1.8" Hitachi-harddisk? Merker du av og til til en liten klikkelyd fra at lesehodet flyttes når du leser fra harddisken?

6584823[/snapback]

 

Dette er standard Hitachi - og de har sagt at deres disker skal lage den klikkelyden (sitter og hører på den nå)...

Endret av jornln
Lenke til kommentar
Dette er standard Hitachi - og de har sagt at deres disker skal lage den klikkelyden (sitter og hører på den nå)...
Ja, det er derfor det kunne vært interessant å visst hvorvidt LG TX Express leveres med disse 1.8" Hitachi-diskene. En annen ting å være oppmerksom på er at utvalget av 1.8"-harddisker er betraktelig redusert i forhold til 2.5"-disker, dersom man har planer om å oppgradere harddisk senere. Flesteparten vil vel i dag heller investere i en ekstern harddisk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...