Gå til innhold

TES: Oblivion FAQ ! ( vanlige spørsmål)


Anbefalte innlegg

På grunn av mange like spørsmål på forumet ser det ut til at en FAQ ikke er så dumt. Hvis noen har flere spørsmål som burde vært her, så post dem her eller send meg en PM.

 

Hvordan dropper man items?

PC : Dette kan gjøres på to måter:

1. Hold inne shift og klikk på tingen du vil droppe.

2. Trykk på tingen du vil droppe, og hold inne museknappen i ett sekund. Da vil den bli fjernet fra inventory, og du vil holde den foran deg. Dette krever at du har nok plass foran deg.

Xbox 360 : Trykk på x-tasten (blå tast).

 

Hvordan får man opp kartet?

PC : Trykk på TAB-tasten (over caps-lock) trykk deretter på "kompasset" nederst til venstre på baren din.

Xbox 360 : Trykk på b-tasten (rød tast). Beveg menyen til venstre med venstre bumper bort til "kompasset".

 

Hvordan komme in i Imperial Orrery, få rustning til hesten eller få Wizard's Tower?

PC : Gå inn på obliviondownloads.com og følg anvisningene.

Xbox306 : Kjøp "poengkort" i en spillbutikk, og gå inn på Live-marketplace, hvor de kan kjøpes.

 

Hvordan få opp console?

PC : Trykk på "|"-tasten (under Esc) og skriv i vei! Hvis du har IR tastatur, kan det være nødvendig å bytte til vanlig tastatur for å få opp console.

Xbox 360 : Xbox 360 har dessverre ingen console.

 

Hvordan få tak i lockpicks?

Dette er likt på både PC og Xbox 360. Det er hovedsakelig fire måter:

1. Følg muren rundt Imperial City, til du møter en "skummel" fyr.

2. Kjøp av en i Dark Brotherhood.

3. Kjøp av hvilken som helst fence i Thieves' Guild.

4. Loot røvere, goblins etc.

 

hvordan kan man lagre ting? evt. hvor mye?

likt på både Xbox 360 og pc:

1. kjøp et hus og møbler det, legg akkuratt hvor mye du vil der.

tingene dine kan legges på gulvet, i kister o.l. i ditt eget hus

hvis du legger det andre steder, har det en tedens til og forsvinne...

 

Fanboy (hva, og hvordan få igjenn?

likt på Xbox360 og PC:

Han er en liten gutt som blir megafan av deg etter at du har slått ALLE i Arenaen.

Han står med en fakkel rett utenfor arenaen. han gjør som du sier, og følger deg over alt. Nyttig pga. fakkelen :innocent:

hvis død:

han skal respawne utenfor arenaen, men mange har problemer med at han forsvinner. Du kan muligens ha "glemt" (bdt han bli igjenn) i en hule. bare spill vidre, hos meg har han alltid kommet til slutt.

Har du pc skal det være en kommando i console for å få han tilbake.

 

mvh Magnus

Endret av madeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kunne kanskje nevt F1 til F4 på pc

 

F1 Karakter

F2 Ting å tang du har (inventory)

F3 Spells

F4 Kart

 

Litt kjappere enn TAB+museklikk teknikken

Lenke til kommentar
Det er litt meningsløst; det er det man har The Unofficial Elder Scrolls Pages til. Dette skal være en rask faq til ofte stilte spørsmål, ikke en dyptgående strategiguide. :)

6226098[/snapback]

 

Jeg tenkte også på de som ikke gidder å lese på de rimelig uoversiktlige sidene der, eller som bare ikke gidder. Det er vel derfor man har en norsk FAQ?

 

Og som Tiltman sier, kjekke snarveiknapper og sånt. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Jeg tenkte også på de som ikke gidder å lese på de rimelig uoversiktlige sidene der, eller som bare ikke gidder. Det er vel derfor man har en norsk FAQ?

6227098[/snapback]

For det første, er sidene ganske oversiktlige. Hvis du ikke synes det, så er det ingenting som hindrer deg fra å bedre det, ettersom siden fungerer på samme måte som Wikipedia. :) For det andre, så ville denne tråden blitt ganske uoversiktlig dersom alle mindre spørsmål skulle inkluderes her. Meningen er at vi ser hvilke spørsmål på forumet som går igjen, og svarer på dem her. Det er en FAQ, ikke en AQ. :)

 

Eksempel: Hva må man gjøre for å få opp kartet? er et spørsmål med et ganske kort og konkret svar. Derfor passer det bra her. Det kan dessuten være vanskelig å lete seg frem til dette på UESP, ettersom det er et ganske lite og konkret spørsmål. En komplett guide over hvor alle butikker er, tar alt for stor plass, og ville ødelagt meningen med denne tråden.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vet ikke om dette er rett plass å spør, men fikk ikke svar de andre plassene...

 

 

hvor kan jeg finne "cyrodilic brandy" ??

 

hvor kan jeg finne " infestation of vermin" ??

 

hvordan kan jeg legge sverd å itims i " display case" ??

 

Tusen takk for alle svar :thumbup::)

Endret av Fritzi
Lenke til kommentar

1. Bug.

2. Du finner det på andre NPCer i huler og slikt når du er i høy nok level.

3. Let, og du skal finne. Han gir deg noen navn på ruiner etter du har gitt ham to artifacts. Eventuelt kan du ødelegge moroa ved å se her.

4. Ingen anelse, har ikke gjort questen. Kanskje du finner hjelp her.

5. UESP, og UESP.

6. Du finner dette på UESP.

7. Les om bounty på UESP. Mulig det er en bug.

 

Mye av dette hadde du fått svar på dersom du hadde lest stickyen først, som heter Les dette før du poster, her finner du svar! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...