Gå til innhold

Hva kan være grunnen til at WoW fryser pc'en?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått meg ny pc, satt sammen, installert windows/driver etc, så tar jeg på den gamle hardisken med wow på og prøver å spille det, da stopper hele dataen opp helt, og det er ikke mulig å gjøre noe som helst, det skjer på forskjellige tidspunkt hele tiden og, noen ganger når jeg akakurat har logget inn, noen ganger med en gang jeg har starta opp spillet, noen ganger får jeg tilogmed opp bluscreens som restarter pc'en med en gang.

 

Jeg har også prøvd å installere wow på den nye pc'en uten noe fra den gamle pc'en min, har prøvd andre spill også, og alle de ser ut til å funke bra (har prøvd quake3, wc3, bf2, gta) for å prøve forskjellige typer spill, det er bare wow som er helt f....

 

Hvis noen som har peiling på dette hadde vært så snille å svart, hadde jeg blitt veldig glad (om det er noen spessielle grafikk instillinger/programmer/drivere som trengs for å spille det osv.)

 

Takker for svar!

 

Detaljerte speccs:

 

Skjermkort: Club3D Geforce 7600 GT 256MB PCIe

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

Kabinett: Cooler Master Ammo 533

CPU vifte: Zalman CNPS7700ALCU

Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner

PSU: Hiper Type-R strømforsyning 480W

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett par ting, sjekk minnet med memtest. Prøv repair.exe filen i wow mappen. Fjern alt av addons. Har ikke giddet å sjekke kompabiliteten på de diverse delene du har, men BSOD betyr som oftest at du har fundamentale hardware kompabilitets problemer. Oppdater alt av drivere, inkl bios.

 

start wow med opengl og uten lyd, properties for wow link. "C:\Program Files\World of Warcraft\Launcher.exe" -opengl -nosound"

 

Hadde hjelpet med en BSOD event ID. Irql not less or equal, nv4dsp.dll, page fault in non paged area - har vært gjengangere i det siste.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er gjeldende for akkurat ditt problem, men WoW har problemer med innebygde nettverkskort som bruker Nforce v3 og nyere (selv har jeg nforce 4).

Man kunne da få disconnects når man skifta zone eller leverte quests. Mulig dette problemet gir annerledes utslag etter at Blizzard har prøvd å patche det.

 

Gjør et søk på wow-forumet på "stack overload" tror jeg det var. Eller "buffer overload"...

Lenke til kommentar
Ett par ting, sjekk minnet med memtest. Prøv repair.exe filen i wow mappen. Fjern alt av addons. Har ikke giddet å sjekke kompabiliteten på de diverse delene du har, men BSOD betyr som oftest at du har fundamentale hardware kompabilitets problemer. Oppdater alt av drivere, inkl bios.

 

start wow med opengl og uten lyd, properties for wow link. "C:\Program Files\World of Warcraft\Launcher.exe" -opengl -nosound"

 

Hadde hjelpet med en BSOD event ID. Irql not less or equal, nv4dsp.dll, page fault in non paged area - har vært gjengangere i det siste.

5907398[/snapback]

 

BDOD event ID Irql not less or equal, nv4dsp.dll, page fault in non paged area ? gidder du forklare det betyr?

Lenke til kommentar
Hadde samme problemer som deg med flere spill.

Fant ut at det skyldtes overoppheting på skjermkortet pga. en defekt vifte. Kan være at denne er gåen hos deg også..

5928267[/snapback]

 

Ikke så vanlig med nytt utstyr, men ligger det noe mellom kjøleribbe og vifte? Støv feks?

 

Ser ikke ut som noen har foreslått å sjekke drivere. Har du innstallert de siste driverne? Skjerm, lyd osv?

 

BDOD event ID Irql not less or equal, nv4dsp.dll, page fault in non paged area ?

Denne aner jeg ikke hva betyr, men nv4dsp.dll gav denne siden fra Blizzard techsupport som mest relevante når jeg googlet det. Ser ut som de beskriver noe som ligner på ditt problem.

Lenke til kommentar

Sindree, tok du bare å installerte den gamle harddisken og prøvde å starte opp spilla uten å installere dem på nytt? Greit nok, det funker av og til.. men...

 

Har du huska på å installere DirectX? WoW trenger DirectX for å funke (samt en rekke andre spill).

 

Hvis ikke det går kan jeg kjøpe av deg pc'n, for jeg likte spec'sn. :dribble:

(må ha ny PC.. bare må ha det..)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...