Gå til innhold

Massesøksmål mot fildelere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det viss du laster ned filmen istede for å ta den opp på TVen når den går.....

Samt hvordan er det med serier? Jeg får jo ikke inn en eneste kanal... og må betale lisens fordi!

Så må vell ha lov til å laste ned ting som skulle ha godt på NRK1/2, tv2 og tvnorge?

Lenke til kommentar
Jeg får jo ikke inn en eneste kanal... og må betale lisens fordi!

5872403[/snapback]

Dette hørtes sært ut... har hørt at man må betale lisens om man bare har en DVD-spiller (ikke TV) også.

OT:

Du vet vel ikke om en gruppe som prøver å bekjempe NRK lisensen? Jeg hører ikke på norsk radio eller ser på NRK så jeg ser ingen grunn til å betale lisens...

Lenke til kommentar
Jeg får jo ikke inn en eneste kanal... og må betale lisens fordi!

5872403[/snapback]

Dette hørtes sært ut... har hørt at man må betale lisens om man bare har en DVD-spiller (ikke TV) også.

OT:

Du vet vel ikke om en gruppe som prøver å bekjempe NRK lisensen? Jeg hører ikke på norsk radio eller ser på NRK så jeg ser ingen grunn til å betale lisens...

5873511[/snapback]

 

-litt off topic-

Det er ikke NRK vi betaler for da.

Er det at NRK eier det norske tv og radio nette. Så er det vi betaler for...

DVD spillere er ikke lisens vare... er vell tv/vhs/parabol osv....

 

vet av masse folk som har kabeltv men som ikke får lisensavgift....

naboen har parabol... HAN må betale... hvorfor er det slik? må da vell komme på det samme...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg får jo ikke inn en eneste kanal... og må betale lisens fordi!

5872403[/snapback]

Dette hørtes sært ut... har hørt at man må betale lisens om man bare har en DVD-spiller (ikke TV) også.

OT:

Du vet vel ikke om en gruppe som prøver å bekjempe NRK lisensen? Jeg hører ikke på norsk radio eller ser på NRK så jeg ser ingen grunn til å betale lisens...

5873511[/snapback]

 

-litt off topic-

Det er ikke NRK vi betaler for da.

Er det at NRK eier det norske tv og radio nette. Så er det vi betaler for...

DVD spillere er ikke lisens vare... er vell tv/vhs/parabol osv....

 

vet av masse folk som har kabeltv men som ikke får lisensavgift....

naboen har parabol... HAN må betale... hvorfor er det slik? må da vell komme på det samme...

5874745[/snapback]

Så lenge du har tv skal du betale uansett... og hørt "historier" om personer som har satt TV'en på foreldres navn f.eks og kjøpt DVD-spiller i dems eget navn og endt opp med å måtte betale lisens... og som jeg sa... jeg hører ikke på norsk radio (kun utenlandsk radio internet) eller ikke på NrK, jeg har kabel og må betale... de jeg kjenner som også har parabol eller kabel eller tuner må også betale...

 

Tror det er noen sære tilfeller med LCD skjermer som ikke har antenne-inngang eller noe... mener at det kom opp i media for ca et år siden, men husker ikke akkurat hva saken dreide seg om...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Men ontopic igjen da.

 

Hvorfor legger alle skylda på fildelere nå musikk-salget går nedover? Dette er jo statistikk, og i forhold til hvor mange nye crappy band og artister som er etablert i det siste er det ikke rart at statistikken peker ned. Det er bare en av mange ting som har senket kvaliteten i musikkbransjen.

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Men hvis man har lyst på f.eks musikk fra Sony som kun har sagt at de skal legge DRM saken på IS! og ikke kommet med en offentlig unskyldning enda, er det riktig å måtte betale for dette? Jeg kommer ikke til å kjøpe en CD fra Sony (eller et produkt og har solgt alt av Sony jeg eier) før de kommer med en unskyldning og lover å aldri komme med noe lignende rootkit i fremtiden.

 

En annen ting, hvis jeg kjøper en CD med kopisperre og jeg har lyst til å legge det inn på MP3 spilleren min, kan jeg da laste ned "lovlig"? Hvor i *** blir det av kunde service og rettighetene våres (tenker spesielt på iTunes!!)?

 

Sony BMGs sjef sa at rootkit er ikke så farlig fordi det er så få som vet hva det er... netopp dette gjør det enda farligere mener jeg da de som vet hva der er vet hvordan man skal utnytte det, men de som ikke vet hva det er vet ikke om trusselen eller hvordan de skal beskytte seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...