Gå til innhold

65 nm fra AMD i juni?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det blir meget spennende å se hva som skjer her fremover ja, jeg fikk med meg nyheten på the inquirer, får bare håpe at de tar rett for en gangs skyld :p håper virkelig amd kommer med 65nm på desktop markedet snart så vi kan få se noen råe overklokkere derifra fremover :)

Lenke til kommentar
det blir meget spennende å se hva som skjer her fremover ja, jeg fikk med meg nyheten på the inquirer, får bare håpe at de tar rett for en gangs skyld :p håper virkelig amd kommer med 65nm på desktop markedet snart så vi kan få se noen råe overklokkere derifra fremover :)

5843143[/snapback]

 

Må si meg enig der. Kanskje de kvitter seg med disse cold bugene også, det hadde virkelig vært noe.

Lenke til kommentar

Bra om dette viser seg å være riktig, det er vel en stund tidligere enn opprinnlige estimater, er det ikke? De har jo snakket om å lansere en X2 3800+ (dvs sikkert med et annet navn, iogmed at det antakelig blir på den nye sokkelen) med max 35 watt når de kommer på 65 nm, tror det blir en fin chip.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal prosessorene komme i juni, så vil jeg annta de kommer til 939 også. Tross alt er det lagtifra alle som kommer til å gidde oppgradere til M2 bare for CPU's skyld.

 

Men for all del, det er lagtifra noen selvfølge. Selv er jeg lite entusiastisk for akkurat M2 pga. det nye mounting-systemet og det faktum at M2 egentlig har veldig lite nytt å by på (bortsett fra støtte for DDR2 da).

 

Ellers så er dette knall-nyheter. AMD64 prosessorer på 65nm skal bli sååååå deilig! Det blir en ny X2 på meg snart da lukter jeg =)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer så er det meget positivt og viser at AMD fortsatt er i stand til å overraske. Regner med at dette vil sende sjokkbølger igjennom hele Intel-organisasjonen som tydeligvis planlegger en pridumping-kampanje til høsten, for med dette så vil AMD være særdeles godt forberedt på det meste :)

Lenke til kommentar
og opteron på meg. jeg hadd store forhåpninger til 90nm når det kom, uten at jeg ble sælig overbevist av cpu'n jeg kjøpte. spørs om jeg må sitte på pengene litt til, se hva som skjer.

5844238[/snapback]

 

Hvordan noen ikke kan ha blitt imponert av AMD64 90nm prosessorene som vi har hatt nå en stund er meg uforståelig... De er raske som fy, 64-bit kompatible, relativt billige, klokkevennlige og ikke minst slår all konkurranse fra intel med milevis marginer på de fleste fronter.

 

Men jaja... kanskje 65nm blir enda bedre? =P Håper selv på at vi skal få en saftig reduksjon på effektforbruk, og enda større overklokingsmarginer =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har jo hørt at Intels Conroe prossessorer ser ut til å slå dagens AMD CPUer med god margin. Hvis AMD klarer å beholde det forspranget de har i dag, ved å gå over til 65nm. hadde det vært den optimale utviklingen, med både gode produkter, og konkurranse.

 

Elelrs virker det som om AMD i dag har en god ledelse, men at Intel har veldig store planer om ny arkitektur osv... Tror Intel planlegger et skikkelig rush, og håper AMD klarer å henge med. :ermm:

 

Vi har allerede flaggstang, så kanskje det blir flaggheising her? :fun:

Lenke til kommentar
Har jo hørt at Intels Conroe prossessorer ser ut til å slå dagens AMD CPUer med god margin. Hvis AMD klarer å beholde det forspranget de har i dag, ved å gå over til 65nm. hadde det vært den optimale utviklingen, med både gode produkter, og konkurranse.

 

Elelrs virker det som om AMD i dag har en god ledelse, men at Intel har veldig store planer om ny arkitektur osv... Tror Intel planlegger et skikkelig rush, og håper AMD klarer å henge med.  :ermm:

 

Vi har allerede flaggstang, så kanskje det blir flaggheising her?  :fun:

5844417[/snapback]

 

2006 blir vel en skikkelig test for AMD. Intel vil kaste hele sin tyngde bak den nye Core arkitekturen og sette skikkelig press på AMD.

Men klarer AMD å komme seg godt ut av det i år vil nok prosessorlandskapet være endret for alltid, og AMD's posisjon i markedet skal bli vanskelig å undertrykke for Intel.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke bekymret for AMD. I utgangpunktet ønsker jeg meg en 65nm X2 CPU avløser til 939 sokkelen, der jeg pr. i dag kjører AMD 4000+. Da gjør jeg heller en investering der enn å tripple forbruket med nytt HK og DDR2 RAM.

 

Dernest tror jeg nok at Intel kan være først ute stort sett med nye teknologier, men AMD har vist seg innovative i forhold når de har fulgt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...