Gå til innhold

Nyheter: Enkel feilregistrering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han peker også på at Post- og teletilsynet krever registreringsplikt, ikke identifikasjonsplikt.
Er det dummeste jeg har hørt. Om jeg ikke kjenner vedkommende krever jeg legg, til og med på kontaktkort. At Netcom har slappe rutiner og dårlige systemer er kjent, men at de gir så faen i hvem som registerer seg etter NOKAS-ranet er skammelig.
Lenke til kommentar
Det er ingen sak for deg å registrere et kontantkortabonnement i naboens hvis du ønsker det.

 

Les mer

5709181[/snapback]

 

 

Det er det tåpeligste jeg har hørt.

PT stiller visse krav som operatørene følger. Det kjøres elektronisk/telefonisk kundesenter hos mobiloperatørene og når en person ringer inn har de ingen mulighet til å forsikre seg om hvem som ringer inn. De spør vel etter den informasjonen er de er pålagt å innhente og hvis man har all den informasjonen som trengs, hvordan skal de motbevise det? Hvis en person ringer og utgir seg for å være August Baumann eller nabo'n sin, skal konsulentene da nekte å registrere fordi de ikke tror på dem?

Da bør vel heller PT innføre legitimasjonsplikt slik at man registrerer v. forevisning av legitimasjon når man kjøper kortet.

Det er vel forøvrig ulovlig å utgi seg for å være en annen, selv om man er journalist i Aftenposten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...