BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Mange her vet sikkert hva Elevguide er, og for de som ikke vet det er det et hefte vi får kjøpe på skolen med alle elevene i + lærerne. På den skolen jeg går på lages elevguiden i Excel :S Jeg tenkte jeg skulle anbefale skolen et bedre program for å lage Elevguid i. Har dere noen tips til hva jeg kan anbefale?
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Jeg kan anbefale at du forsøker å presisere hva som gjør at Excel ikke kan brukes til dette og hva du vil at du skal kunne gjøre med det andre programmet som ikke kan gjøres i Excel. Uten dette er det helt meningsløst å komme med forslag.
HowardKey Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Høres ut som en fin jobb for Adobe InDesign. Her kan man lage sidemaler og automatisk hente inn bilder, navn og omtaler ved hjelp av xml. Sinclair
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 En fullversjon av InDesign koster drøyt 10.000. Litt mye når trådstarter ikke en gang vet hva han trenger eller hva som er grunnen til å bytte.
HowardKey Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 En fullversjon av InDesign koster drøyt 10.000. Litt mye når trådstarter ikke en gang vet hva han trenger eller hva som er grunnen til å bytte. 5506088[/snapback] Dette skal vel lages i skolesammenheng, og etter hva jeg kjenner til kan skoler få svært gode priser på Adobe-programmer ved å kontakte Adobe. Sinclair
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Vel, de prisene jeg fant var omtrent halvparten og de tilbød ikke InDesign i den sammenhengen. Det kan jo hende de får muligheten ved å kontakte Adobe. Men et viktigere poeng er som sagt at trådstarter ikke helt vet hva som skal gjøres og hva som ikke er bra nok med det programmet de allerede bruker. Det blir litt som å føre diskusjon på dette nivået her: - Jeg har en Opel, finnes det noe som er bedre? - Ja, Mercedes. - Ok. Lite hensiktsmessig om alt han skal gjøre er å kjøre frem og tilbake til butikken en gang eller to i uka, og den bilen han allerede har gjør jobben bra nok.
BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 Det jeg mener er at elevguidn blir fryktelig stygg når de lager den i excel, jeg vet ikke hvordan den blir når den blir laga i andre programmer, men det er helt forferdelig.
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Da er det ferdighetene til den som lager den du må gjøre noe med, ikke programmet.
BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 Ja for det er nemlig der problemet kommer. Det er bare en lærer som lager mal til alle sidene, men så er det elever fra 9-10 klasse som har elevguid i tilvalg som lager elelvguidn tar bilder osv.
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Vel, nå aner ikke jeg verken hvordan malene eller selve guiden ser ut men kanskje du kunne poste noen skjermbilder her? Da er det lettere å foreslå både hvordan det kan lages bedre med de programmene som brukes og andre programmer som kan være mer egnet. Som sagt tror jeg det er ferdighetene som er det største problemet her.
BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 (endret) Her er et screenshot: Edit: Personlig synes jeg ikke den er noe bra. Endret 27. januar 2006 av BigJackW
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Og da gjentar vi igjen: /hva/ er det som ikke er bra?
BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 Er det virkelig såå vanskeli, det er bare 1 stk som har anbefalt 1 program egner seg til å lage elevguid, men du maser hele tida om "hva er det som ikke er bra".. Kan ikke du bare anbefal et program du også?
kjeklulf Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Med den innsikten du har spiller det liten rolle om jeg foreslår WinZip eller QuickTime for den saks skyld. Du virker uansett ikke i stand til å ta til deg at noen forsøker å hjelpe deg og ikke bare rope ut noe som er meningsløst og bortkastet.
BigJackW Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 Jaja....Jeg vet jo at man ikke kan lage elevguid i Winzip eller QuickTime. Noen forslag på programmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå