Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en spiller som definitivt ikke jeg skal kjøpe. Er helt panisk med fingermerker, og holder alle mine skjermer konstant frie for det. Tørr ikke tenke på hvordan denne skjermen ville sett ut etter litt bruk av meg.

 

Dessuten er jeg en ihuga linux og åpen kildekode-fan og liker ikke alt det proprietære Microsoft og andre finner på. Jeg rett og slett hater lukkede, proprietære løsninger, og holder på å spy hver gang jeg får kloa i et produkt som ikke er støttet av linux.

 

Jeg synes det var synd at Apple sluttet å selge ipod mini, det var en flott spiller. den var solid (laget i aluminium), middels stor plass (6 GB), god batteritid (18 timer) og middels liten (ca. 100 gram hvis jeg ikke husker feil). I tillegg er det enkelt å få iPod til å virke på Linux. Har en slik, og så snart 8 GB CF-kort kommer ned i noen lunde normal prisklasse skal jeg åpne den og bytte ut 6 GB harddisken med et 8 GB CF-kort (ja, det er en CF type II kompatibel HDD som sitter i iPod mini). Regner med å ha den i mange, mange år til framover.

Lenke til kommentar

Da får jeg være stemmen som taler salen midt i mot da!

 

Jeg var på utkikk etter en ny spiller da min forrige ble glemt igjen på toget. Det var en Creative muvo 4 GB. Helt grei sak.

 

Så jeg tittet her og der og var på nippet til å kjøpe Creative mini photo saken.

 

Men så i julekalenderen dukket dette tilbudet opp på denne til 1800 kr. Jeg sjekket ut på nette, fant bilder og så at den kunne litt mer enn bare å spille musikk. Man kan si jeg falt pladask!

 

Hatt den nå i snart en mnd...og den er en imponerende liten rakker!! Folk for litt sånn "wow, så liten, og sjekk den skjermen a!!"

 

Den tvang meg til å rydde opp i MP3 samlingen min (fosømt siden 1998 og gjorde at jeg da oppdaget to geniale programer. MusicBrainz tagger og MusicBrainz picard. Ved hjelp av de to tok deg meg 3 - 4 timer å få samtlige av mine 2000 MP3 filer til å ha like filnavn, fult utfylte ID3 tagger og organisert under artist navn og album. Den tiden var inkluert tiden å finne ut åssen dette funket og gjøre feil underveis. Som en liten bonus fant jeg også ut at jeg hadde ca 100 dobbelt opp filer som jeg så fikk slettet.

 

Men tilbake til spilleren, den er veldig flott, og ja den har ikke så mye plass men så enkelt som Mediaplayer 10 er å bruke, og så rask den er til å overføre via USB 2.0 så har ikke det plaget meg det spor.

 

Er du på utkikk etter en liten og imponerende spiller med "wow" faktoren vil du ikke bli skuffet!! Jeg digger min!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Herregud. Mediespiller eller mp3-spiller - når skal produsentene skjønne at vi trenger mer plass ( => 4GB) ? Det og ikke-anstrenge-seg-for-å-få-den-til-å-funke-i-linux er det eneste jeg venter på... Hvorfor må det ta så lang tid å skjønne noe så enkelt?

5460716[/snapback]

 

En ting jeg ikke forstår er hvorfor det står at U10'en har 512 mb eller 1gb. Så står det på hjemmesiden for Europa at man kan velge mellom 1 gb og 2gb(Iriver Europe vel og merke)?..

 

Sjekk ut , så ser dere selv forskjellen ->

1-2 Gb Iriver Europe?

 

512 - 1 Gb Iriver America

 

Men ellers virker den nyskapende og tøff!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...