Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart, er PSU død?


Anbefalte innlegg

Dette har jeg:

 

Chieftec PSU 360W

p4 2.6ghz

x850xt pe

1stk dvd-brenner

1 hdd

p4c800-e deluxe

2x 1024 ram

 

Alt fungerte helt utmerket i 14 dager etter at jeg oppgraderte ram og kjøpte nytt skjermkort (som btw stjeler mye strøm). Før jeg dro på juleferie overklokket jeg cpu med 20%(3158mhz) via Bios og skjermkortet ca.5% (forsiktig overklokket, men hadde montert en Zalman vf700-cu på det i forkant). Sjekket alt av temperaturer på både cpu,gpu og i kabinettet. Cpu lå på cirka 45grader ved full load og gpu på ca.55, noe som er helt kurante temperaturer.

 

Det jeg tror er at kanskje PSU har fått seg en smell, noe som gjør at skjermen min forblir svart. Alt annet ser ok ut under oppstarten, bortsett fra at den klassiske "pipelyden" før skjermen kobler inn ikke er der lengre :w00t:

 

Er det Psu'en som ikke har taklet min lille overklokking eller kan det være noe annet? Btw, så sto maskinen fortsatt "på" da jeg kom hjem, men med ingenting på skjermen :thumbdown:

 

Tips vil bli mottatt med stor takk, vil jo helst slippe å kjøpe noen nye deler før jeg vet helt sikkert hva det er :roll:

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har "akkuratt" samme problemet som deg.

Pcen starter, vifter går, men ingen pipelyd og bilde.

Jeg fåretok meg en elemineringssjekk, testa alle delene i pcen med andre deler.

Og kom frem til at det var rambrikken som hadde et eller annet som ikke var som det skulle. Sjekk om det fungerer for deg også.

5378276[/snapback]

Har sjekket "alt" jeg kan, har brukt elimineringsmetoden, hatt ute rambrikkenene, prøvd med hver av dem alene i maskinen og i forskjellige slots.

I tillegg har jeg hatt ute batteriet på hovedkortet og reset cmos, byttet skjerm og prøvd et annet skjermkort

 

For å si det sånn så er jeg "out of ideas" :ermm:

 

Har nå målt psu'en med multimeter, og finner både 12,5 og 3v. Men stusser på at det på psu'en står 3,3v og multimeteret viser bare 3 :roll: Har det noe å si?

Burde jeg gå over til at det kanskje er cpu eller mobo som er defekt?

 

:cry:

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...