Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routere og Torrent nedlasting


Anbefalte innlegg

Routere og Torrent nedlasting

 

Er det flere som opplever att routeren enten slutter å fungere eller att all trafikk mot internett blir ufattelig tregt når man laster ned filer via bittorrent ?

Jeg bruker Azureus og har forsøkt med flere foskjellige routere, BLA Linksys w11S4 version2 og version4 og Linksys WRT54GX.

Etter en stund så skjer det, routeren slutter å reagere på trafikk til og fra internett.

Både på trådløst og kablet nettverk.

Det virker på meg som om dette skjer fortere hvis det er en populær fil, med mange seedere og mange leachere, eller jeg setter igang flere filer samtidig.

Har en kompis som også opplever dette, han har også Linksys router.

Når jeg ikke laster torrenter så fungerer alt helt uproblematisk i uke etter uke, uten noen restart av router.

 

Er det noen som kan forklare hva som skjer ?

Er det andre som også opplever dette ? ( skriv hvordan router du har )

Er det noen som IKKE opplever dette ? ( hvordan router og torrentclient har du )

 

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et ganske lignende problem, spiller liten rolle om max upload er satt til 20% eller 80%.

 

Har NGT 8000/800 (satt til 6576/864 eller noe i den duren) og får normaly max 708KBps ned og 100KBps opp. Har Linksys WRT54G, prøvd med både original og moddet firmware. Har prøvd med både Azureus, BitComet og ABC.

 

Routeren min slutter omtrent helt å svare, selv på lokal-tilkobling, klarer ikke komme inn på routeren før jeg restarter den.

Lenke til kommentar

Har prøvd å begrense globale tilkoblinger tidligere, uten att dette har gitt noe særlig effekt. Farten mens jeg laster torrenter er det ikke noe å si på, jeg har shdsl, å maxer linja begger veier hvis jeg vil det. Problemet er somsagt att etter en stund så slutter routeren å gjøre jobben sin, å jeg må fjerne strømmen fra den for å få den i gang igjen. Trodde selvsagt det var routeren min som ikke taklet trafikken ( å det er det sikkert også ) så jeg kjøpte ny, problemet ble faktisk værre med den nye.

Lenke til kommentar

Ja, ping of death kan nok få mange routere til å knele.

Nå bruker man jo bittorrent til å hente lovelige filer også, problemet er akuratt det samme når man gjør dette. Kan noen forresten pinge routeren til døde når block wan er slått på ?

Etter hva jeg kan finne på nett så er det andre også som opplever dette problemet, å det virker som om det ofte er Linksys routere. Nå sitter det vel veldig ofte samme brikker i mange av routerene på markedet, så det virker jo litt rart det også. JEg har fremdeles stor sans for Linksys, så jeg håper dette er ett problem som lar seg løse.

Lenke til kommentar
Jhmm: Har ikke funnet noen løsning...

5347390[/snapback]

 

Jeg har vært borti noe av det samme med Netopia fra NextGenTel. Jeg hadde omtrent bare 64kb/Sek i begge i en god stund. (Hadde betalt regninga, ingen fare..)

 

Etter lange stunder i tlf, fikk jeg kontakt med support, og de snakket om at NAT cachen i routeren hadde fyllt seg opp, og at den måtte tømmes.

 

Det hadde de gjort (sa de) og hastigheten var igjen bra. Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre selv, men da fikk jeg beskjed om at da måtte jeg resette routeren, og "melde" den inn på nytt. Rart...

 

Men nå er det mange mnd. siden problemet var der, og hastigheten er OK nå.

 

Men det kan jo være at Azureus bruker flere tråder mot nettet enn andre klienter?

 

Nå er vel trakeren på piratebay helt på jordet for tiden også, men jeg vet ikke om det spiller noen rolle?

Lenke til kommentar

To ting som bør sjekkes:

1) Begrens max upload hastighet, sett den til max 80% av tilgjengelig båndbredde. Full uplink gjør nettet ditt trengt til andre ting, og kan føre til midlertidig "DoS".

2) Sjekk i klienten at du begrenser antall connections. Mange connections fra mange klienter gjør at routeren må holde orden på mye mer, spesielt kombinert med trafikk-propp som en følge av punkt 1. Sett den til f.eks 10 klienter, så test med det. Øk etterhvert som det går bra.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært borti samme problem som beskrives hær. Men jeg plages med lav hastighet. Jeg har åpnet porten, men alikevell får jeg NAT feil når jeg tar en test. Hva er NAT feil? og hvorfor får jeg det?

5349066[/snapback]

 

Det tyder på at du ikke har åpnet porten... Er du sikker på at du har skrevet inn korrekt lokalIP og rett port på routerinstillingene.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært borti samme problem som beskrives hær. Men jeg plages med lav hastighet. Jeg har åpnet porten, men alikevell får jeg NAT feil når jeg tar en test. Hva er NAT feil? og hvorfor får jeg det?

5349066[/snapback]

 

Det tyder på at du ikke har åpnet porten... Er du sikker på at du har skrevet inn korrekt lokalIP og rett port på routerinstillingene.

5349101[/snapback]

 

Hmm... da har jeg vell ikke fått åpnet porten da. Jeg leste en guide på nettet om hvordan det gjøres. Jeg gjorde det som sto der. Men det sto ikke noe om noen lokal IP. Hva burde jeg gjøre? Eller gidder du å gi meg en kort beskrivelse av hvordan jeg skall åpne porten?

 

EDIT: Jeg bruker Azureus

EDIT2: I "bind til lokal IP adresse" feltet inne på Azureus er åpent (dvs det står ingenting der) skal jeg skrive inn IP adressen min der?

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært borti samme problem som beskrives hær. Men jeg plages med lav hastighet. Jeg har åpnet porten, men alikevell får jeg NAT feil når jeg tar en test. Hva er NAT feil? og hvorfor får jeg det?

5349066[/snapback]

 

Det tyder på at du ikke har åpnet porten... Er du sikker på at du har skrevet inn korrekt lokalIP og rett port på routerinstillingene.

5349101[/snapback]

 

Hmm... da har jeg vell ikke fått åpnet porten da. Jeg leste en guide på nettet om hvordan det gjøres. Jeg gjorde det som sto der. Men det sto ikke noe om noen lokal IP. Hva burde jeg gjøre? Eller gidder du å gi meg en kort beskrivelse av hvordan jeg skall åpne porten?

 

EDIT: Jeg bruker Azureus

EDIT2: I "bind til lokal IP adresse" feltet inne på Azureus er åpent (dvs det står ingenting der) skal jeg skrive inn IP adressen min der?

5349113[/snapback]

 

 

nextgentel bruker åpner vel porter igjenom kunde sidene til nextgentel?? liker ikke routerene til nextgentel, bedre med private løsninger syntes jeg.

Prøv og bruk bitlord istede for azureus pga. den bruker så mye ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...