Gå til innhold

Ekkel skurring i høytalerne!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fortsatt ingen svar her nei, men jeg oppdaterer litt i håp om at noen kan hjelpe.

 

Jeg feilsøkte rundt på innganger på hovedkortet og forsterkeren, og fant ut at feilen ligger i ett ''beskyttelses vern'' jeg har mellom phono kablene fra pc'en, til phono kablene til forsterkeren.

 

Altså, det er 2 phono kabler som er satt i en Y plugg, som blir til en jack, som sitter i lydkortet, etter denne Y pluggen så sitter dette vernet, som skal beskytte mot impuls strøm fra pc'en, så forsterkeren ikke tar dagen.

 

Når jeg ikke hadde denne i mellom phono kablene, så hadde jeg null støy, alt var bra. Fint tenkte jeg, og dro for å bytte vernet.

 

Fikk nytt og dro hjem, og akkurat det samme skjer.

 

Det er mest tomgangsstøy, som blir til støy når jeg spiller musikk osv.

 

Er det noen som kan hjelpe?? begynner å bli passe desperat, da jeg ikke klarer å ha på anlegget uten å spille musikk hele tia, pga støyen er så irriterende.

 

Lydkortet er ett Creative SB X-Fi hvis det skal ha noen betydning, det er forøvrig ett helt nytt kort.

 

Mvh Proppendizzle

Lenke til kommentar

Hvis det er sånn skikkelig høy støy hvor det braker noe enormt uten at du hører noe annet, så har det samme skjedd med mitt anlegg :( Vet desverre ikke hva problemet er. Har åpna anlegget, men finner ingen feil. Dette er så rart. Anlegget kan funke litt før det plutselig braker og man hører ikke noe musikk. Det hjelper ikke å tukle med ledningene fra høytelerne til anlegget heller.

Hvis noen vet hva problemet kan være, så er jeg, og sannsynligvis Propaganda, takknemlige :)

 

PS. Jeg har ikke kobla anlegget til noen pc though.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har ikke støy så lenge jeg spiller musikk, men med en gang det ikke er noe musikk som spilles, så kommer støyet gradvis ganske fort, og blir til slutt så ille at jeg ikke orker å ha på anlegget uten å spille musikk, jeg har altså bare ''tomgangsstøy''. Jeg er klar over at dette egentlig er normalt, men ikke det nivået jeg har, for vi snakker om høy skurring!

 

Dette skjer bare når jeg bruker kanalen jeg har koblet pc'en til, ikke når jeg putter en cd rett i anlegget, eller ser på film på det.

 

Takker for all hjelp so far, og den som muligens kommer :p

Lenke til kommentar

nope, som jeg tidligere nevnte så er lydkortet helt nytt... Creative SB X-Fi er kortet... og nei, det er ikke anlegget, for problemet er der bare når jeg spiller på kanalen som er til pc'en.

 

Nå har det gått fra bare å være tomgangsstøy til å bli støy når jeg spiller musikk også, utrolig irriterende, siden jeg har all musikken på pc'en

Lenke til kommentar
nope, som jeg tidligere nevnte så er lydkortet helt nytt... Creative SB X-Fi er kortet... og nei, det er ikke anlegget, for problemet er der bare når jeg spiller på kanalen som er til pc'en.

 

Nå har det gått fra bare å være tomgangsstøy til å bli støy når jeg spiller musikk også, utrolig irriterende, siden jeg har all musikken på pc'en

5334490[/snapback]

 

hovedkort har du?

hvis du har et av Asus a8n-sli XXXXX serien så er det ikke så rart. De SB XFI kortet lager trøbbel for asus kortet. Men det er en løsning for alt vet du

Lenke til kommentar
nope, som jeg tidligere nevnte så er lydkortet helt nytt... Creative SB X-Fi er kortet... og nei, det er ikke anlegget, for problemet er der bare når jeg spiller på kanalen som er til pc'en.

 

Nå har det gått fra bare å være tomgangsstøy til å bli støy når jeg spiller musikk også, utrolig irriterende, siden jeg har all musikken på pc'en

5334490[/snapback]

 

hovedkort har du?

hvis du har et av Asus a8n-sli XXXXX serien så er det ikke så rart. De SB XFI kortet lager trøbbel for asus kortet. Men det er en løsning for alt vet du

5335071[/snapback]

 

Hva er trøbblet his det er et onboard lydkort? Jeg har nemlig samme problem med et onboard lydkort koblet til forsterker, når jeg velger lyd fra pc kommer det en kort skurring med jevne mellomrom (når jeg spiller musikk).

Lenke til kommentar

onboard lydkort er ikke akkurat highend for å si det sånn. kretsene til kortet ligger ofte i nærheten av andre kretser noe som kan føre til forstyrrelser. Derfor får man skraping og støy i høyttaleren. Jeg har samme problemet selv i dag. Det er fordi jeg ikke har fått satt inn lydkortet mitt enda.

 

regel:

onboard lydkort er aldri bra. eneste positive er at det frigjør et pci spor

Lenke til kommentar
nope, som jeg tidligere nevnte så er lydkortet helt nytt... Creative SB X-Fi er kortet... og nei, det er ikke anlegget, for problemet er der bare når jeg spiller på kanalen som er til pc'en.

 

Nå har det gått fra bare å være tomgangsstøy til å bli støy når jeg spiller musikk også, utrolig irriterende, siden jeg har all musikken på pc'en

5334490[/snapback]

 

hovedkort har du?

hvis du har et av Asus a8n-sli XXXXX serien så er det ikke så rart. De SB XFI kortet lager trøbbel for asus kortet. Men det er en løsning for alt vet du

5335071[/snapback]

 

jeg har ASUS-K8NE-deluxe hovedkort, men har jo disable onboard lydkort før jeg installerte det nye kortet.... det er en løsning for alt? den er grei, men hva er løsningen på mitt problem da? :p

Lenke til kommentar

prøv å fjern driverne til onboard kortet. og installer siste bios til hovedkortet. det pleier enkelte ganger å fungere.

 

hmmm.. tror jeg har funnet løsningen.. har du disablet onboardkortet i bios? eller kun i windows? disable i bios hvis du ikke har gjort det..

 

Noen sier også at man må bruke Creative sitt uninstall driver program og installere alt på nytt igjen. Husk å fjerne alt som har med creative å gjøre på maskina di

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...