Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bestille router til adsl når jeg har tråløs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det modemet du får må kobles til den du har bestillt ja, men du må ikke ha router fra NGT :) dette er bare et tilbud fra dem dersom du har flere pc'er å ikke ønsker å kjøpe router, men du har allerede bestillt trådløst router så den som NGT tilbyr deg trengs ikke så lenge du får modem av dem :)

 

EDIT: leste litt videre:

 

På nett helt enkelt

Ruteren du får tilsendt har vi klargjort for deg. Du trenger kun koble den opp slik vi har beskrevet det i brukerveiledningen. Alle innstillinger vil da automatisk bli satt i ruteren slik at du er klar til å bruke Internett.

 

IP-adressen som PC’en din trenger får den automatisk. IP-adressen kan også settes manuelt, men vi lar ruteren styre dette. Det betyr at det ikke er nødvendig å installere programvare på PC'en for å komme på nett.

 

denne såkaldte routeren som ikke er ruter allikevel trenger du :tease:

 

mens det tilbudet med Routerene som kan kjøpes trenger du ikke, i og med at du har kjøppt egen trødløs router....

 

ok?

 

Mvh kandalf, bare spør om noe er uklart :)

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Hvis du har bestillt den routeren fra komplett behøver du ikke å bestille en ekstra router med nextgentel.

Regner med at du allerede har/ får et modem siden du ikke nevner dette.

Vær også obs på at hvis du ikke bestiller router fra ISP(internet service provider) må du sannsynligvis gå inn i innstillingene på din ekisterende router og gjøre tilpasninger.

Dette er ikke vanskelig, for de som kan det, og vanlige kundesentre gjør dette for deg via fjernhjelp. Ryktene sier likevel at Nextgentels kundehjelp er svært dårlig så hvis du ikke kan sette opp routeren selv må du forberede deg på telefonkø evt lære deg det selv.

Det er alltids nyttig å kunne og trenger du hjelp er det jo bare å spørre her! :thumbup:

 

edit: Oii, nå ble jeg sinka på den reply stormen! :)

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Husker ikke helt nå, men kobla opp NGT for noen venner som skifta fra telenor til NGT og fikk nextphone og allt dette her....

den såkaldte routeren (modemet) som du får vil begynne og blinke når allt er kobla riktig, da downloader denne software og instillinger, la den stå slik og blinke til den har stoppa å blinke (tar ca. 1-5 min) deretter kan du ta nettet i bruk....

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye kunnskap om nettverk osv, men han en del venner som kan hjelpe meg der så det er ikke noe problem.

 

Men det står ikke noe om at det følger med modem da. Rart.

 

Inkludert i abonnementet

Internett-tilgang

Fri bruk - ingen tellerskritt

Fast pris - samme månedsprisen uansett

BroadPark - eksklusiv bredbåndsportal med film, musikkvideo og annet innhold fra bl.a SF Anytime, Music Brigade, og TV2

5 stk epostadresser ([email protected])

10MB lagringsplass til hjemmeside

Ruter tilrettelagt for flere PC'er (du trenger kun en enkel hub/svitsj)

Brannmur (IP filter innebygget i ruteren).

Tilgang til egen epost via Internett (når du ikke er hjemme)

FjernSurf - oppringt tilgang til Internett (når du er ute og reiser)

 

Eller er det med uansett?

 

EDIT: Dere svarer så fort at jeg ikke rekker å stille nye spørsmål hehe. Så er det riktig at denne "ruteren" er modem da, slik at jeg altså IKKE trenger å bestille med noe mer...

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Er ikke noe problem... bare sett opp den trådløse routeren som du har bestilt fra Komplett til å fungere i bridge modus. Dette betyr at routeren opptrer passivt,og lar routeren som er innebygd sammen med NGT modemet gjøre jobben. Du utnytter med andre ord bare det trådløse i den nye routeren fra Komplett.

 

EDIT: skrivefeil.

Endret av dejanV
Lenke til kommentar

Bare pass på at man ikke har TeleVoIP som leverandør for iptelefoni for NGT sender for tiden ut Thomson Speedtouch 516i adsl routere som er noe herk da TeleVoIp adapteret krever NAT transferal .

 

Det finnes en workaround men vi har ikke fått det til på "våre" bokser her i bygda for å si det slik .

 

Og en ting til og det er at SpeedTouch 516i er levert med en noe stygg funskjon som gjør at den gjenoppretter visse basic instillinger som DHCP server om man har ønsker i den retningen etter strømbrudd eller heng .

 

Bridging er også utelukket vist siden NGT ikke "liker" flere bridger etterhverandre og derfor kan man ikke sette denne i bridge som selvfølgelig hadde gjort at TeleVoIP adapteret hadde fungert ....

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at NGT antageligvis kaller modemet for "router"....

du ser det at bakpå denne "routeren" (modemet) er det flere porter, 1x til telefon linja(line in) 1x til evt next phone, 1x til Evt annen router (som den du har kjøpt)...

 

legger ved en av mine berømte "flotte" tegninger og viser baksiden, så forstår du nok mere.... :tease:

 

se på tegningen: line in er telefonlinja di, den skal plugges inn her, TLF er om du evt skal ha nextphone (tlf igjennom internett linja), og router -> er om du skal koble på en eksten switch/router (slik du skal), her plugger du den trådløse routeren din inn :)

 

Mvh kandalf

post-76355-1132683209_thumb.jpg

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...