Gå til innhold

Flotte bilder fra FAME?


Anbefalte innlegg

Hei

Var på visningstime idag hos FAME. Kan ikke si jeg ble imponert av fotografene der. Og bildene ble ikke veldig mye bedre enn jeg selv kan ta.... Og for en rå pris de har der ... Minste bilde fra 2000 kr og det var LITE i størrelse.

Er det noen andre her som har vært hos FAME??

 

2 bilder som jeg har tatt selv .. Selvsagt ser man forskjellen på lyssetting men....

2000 kr er mye penger også....

 

 

Bilde til høyre er lastet ned fra FAME`s hjemmesider

post-84576-1131136238_thumb.jpg

post-84576-1131136255_thumb.jpg

post-84576-1131136680_thumb.jpg

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og mange av mine fotografkollegaer er ikke særlig imponerte over FAME. Det de leverer er tonnevis av sjelløse foto på samlebånd (prisen står heller ikke alltid til det ferdige produkt). Jeg setter det litt på spissen og tar alle FAME-fotografene under samme kam. Men jeg synes det er ganske berettiget med tanke på det jeg kjenner til av deres virksomhet. Synes i hvert fall at folk bør stille større krav til dem enn hva de gjør pr.dags dato.

 

-Peter-

Lenke til kommentar

Er enig at det kan virke mye for et lite bilde, men tenk på hva en konsulent av et eller annet slag koster dai sammenligning.

 

Eks: Oppmøte 750 + mva, timespris 1075 + mva, minste fakturerbar tid 1/2 time.

Så da er det ikke så ille allikevel med 2000?

 

Nå synes jeg imidlertid utførelsen av arbeidet må stå i stil til prisen.

Så hvis bilde er uskarpt, har grønnskjær eller er på annen måte dårlig så hadde ikke jeg betalt for det. Da hadde jeg levert det tilbake. :)

Lenke til kommentar

FAME er vel de som er kjent for å drive priskrig, så da bør du jo kanskje se litt på dine egne forventninger også. Ja, du har rett i at 2000 kr er mye for bilder tatt i en serieproduksjonsbedrift som FAME, men beløpet er da ikke mye i portrett sammenheng.

 

Det ER stor forskjell på bildene dine kontra det du har lagt ved, uten at det betyr noe i mitt innlegg ang pris/kvalitet.

 

Og du sier det "ikke er mye jobb i PS".... Tror jaggu du hadde hatt godt av en dag for å bli med gjennom hele prosessen.

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Prisnivået dems er ikke opp mot hva de greier å levere. Jeg vet hva jobb det tar med photoshop hvis det er utfordringer men av de bildene jeg har sett er det kun blitt gjort forandring på bakgrunn og gjort om i svart/hvitt. Og der kan du vel være enig med meg at det ikke er store jobben??

 

 

Og bildene jeg har lagt ved har det ikke blitt brukt mer enn 5 min med i photoshop.

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar

Prisnivået dems er ikke opp mot hva de greier å levere. Jeg vet hva jobb det tar med photoshop hvis det er utfordringer men av de bildene jeg har sett er det kun blitt gjort forandring på bakgrunn og gjort om i svart/hvitt. Og der kan du vel være enig med meg at det ikke er store jobben??

 

 

Skal være enig i første setningen. FAME er som sagt en masseproduksjonsfabrikk, som har tjent penger på at bildene deres har vært anderledes, IKKE nødvendigvis bedre. Det som er bra er at det siden FAME kom har dukket opp mange fotografer som tar samme type bilder (altså med ren bakgrunn). Den viktigste jobben til en portrettfotograf er jo kommunikasjonen med motivet, og der sliter FAME endel..

 

Tror nok de bruker mer enn 5 min på etterarbeidet, det er ofte flere effekter som er lagt til på deres portretter. Men å gjøre om til s/h tar som du sier ikke lang tid.

 

Det underliggende poenget mitt i forrige innlegg var vel uansett heller det at prisen du nevner ikke er høy i portrettsammenheng.

Lenke til kommentar

Hei medi8or!

Jeg føler jo det at jeg gjerne vil ha noe igjen for 2000 kr.Størrelsene på bilde til 2000 kr er 14*18 cm og det er ikke store bilde... jeg føler jo det at man ikke blir skikkelig behandlet hos Fame. Litt sånn samlebånd mentalitet....

Jeg har vært hos fotografer tidligere som jeg har vært mer fornøyd med.

Fame tar jo litt spesielle bilder men det gjør flere også til en litt penere pris og med bedre kundebehandling....

Men men dette er jo hva jeg føler om saken ... For all del Fame er sikkert et godt foretak men jeg som MANGE andre vil nok aldri sette min fot inn hos Fame igjen..... :thumbdown:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Jeg føler jo det at jeg gjerne vil ha noe igjen for 2000 kr.

 

Du er klar over dette tilbudet? Sjekket du priser på forhånd eller fikk du dem under visningstimen? Hva hadde du bundet deg til før du ble fotografert?

 

Jeg har vært hos fotografer tidligere som jeg har vært mer fornøyd med.

 

Hos Fame-studioene i Stavanger og Bergen hvor jeg har vært innom, hang det mange bilder som viste stilen til Fame. Kikket du ikke på dem før du fikk tatt bildene? Kan du si hva som var bedre hos de andre fotografene? Hvilke andre fotografer har du brukt? Alltid interessant å høre om dyktige fotografer!

 

 

rk

Lenke til kommentar

vi fikk et tilbud som du beskrev i forrige innlegg og synes det hørtes bra ut.

så kom vi dit til fotografering og fikk se prislistene.... Da datt jeg på ræva....

Så tok vi bildene og ble overrasket over hvor lite proff fotografen var... vi hadde med ting og klær vi gjerne ville bli tatt bilder med men fotografen mente de bildene hun hadde tatt var bra.. har i etterkant fått høre fra flere plasser at fotografene bare blir plukket inn fra gata og lært opp i noen uker....

 

Da vi kom til visningstime ble vi fremlagt omkring 80 bilder... vi måtte gå igjennom de og plukke ut bilder slik at de fikk mindre å oppbevare på sin server..

Å ha i underkant av en time til å plukke ut bilde som koster mange tusen er ikke lett...

har vært hos fotograf og spurt om pris på samme bilde og den kunne gjøre det for 750 pluss ramme det vil si ca 1000 kr for bilde Fame tar 2700 for!

Men dette er som sagt mine vurderinger av Fame og selvsagt har sikkert folk gode opplevelser med de....

Men ikke jeg.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
vi fikk et tilbud som du beskrev i forrige innlegg og synes det hørtes bra ut.

så kom vi dit til fotografering og fikk se prislistene.... Da datt jeg på ræva....

Men kunne du ikke trekke deg under visningen?...slå litt i bordet og si at dette dessverre blir for dyrt? Hvis jeg har forstått det rett fra kjente som har vært hos Fame, er prosedyrene noe slikt som dette:

1. man tar bilder i studio

2. får visningstime hvor prisene legges frem

3. bestemmer seg for hvilke bilder man vil ha, men ikke krav til kjøp og mulighet for å komme tilbake å bestille bildene hvis man ombestemmer seg (visstnok litt dyrere enn å bestille på visningen)

4. har mulighet til å ta bildene på nytt hvis man ikke er fornøyde

 

Det jeg likte så godt med dette systemet var at pengene begynte ikke å rulle før man var fornøyde og bestilte noe. Fame fikk tatt bilder av deg og et potensielt større salg, kunder fikk fotograferingen og minimum en liten forstørrelse til 500,-

 

I tilbudet du fikk, var ikke fotografering og bilde inkludert til 500,-? Litt uklart om du slo til på dette tilbudet eller valgte en annen løsning slik at prisen ble 2700,-

 

vi hadde med ting og klær vi gjerne ville bli tatt bilder med men fotografen mente de bildene hun hadde tatt var bra..

Dette er jo en av fordelene de reklamerer og til og med oppfordrer til. Rart at de ikke ville la deg få ta bildene slik du ville. Hadde blitt litt snurt selv på det.

 

rk

Lenke til kommentar

Det var et tilbud ja på 500 kr .....

Men hvis man ikke greide å bestemme seg der så kostet det jo skjorta for å komme tilbake å se bildene... også bildene ble dyrere ....

hva slags kundepolitikk er dette da??

Hva med familie som kanskje kunne tenke seg bilder ig som bor et stykke unna..??

Må de betale dyre dommer for en visningstime?????

jEG BARE LURER

Lenke til kommentar
Det var et tilbud ja på 500 kr .....

Men hvis man ikke greide å bestemme seg der så kostet det jo skjorta for å komme tilbake å se bildene... også bildene ble dyrere ....

hva slags kundepolitikk er dette da??

Klassisk slagstriks høres det ut som. "Kjøp nå, det blir dyrere imorgen." Da var det derfor det lille bildet ble så dyrt, fordi du/dere ikke slo til der og da. Jeg kan være enig i at det er både kort tid og litt stressende å måtte ta såpass kostbare avgjørelser på en time.

 

Ellers vet jeg ikke om man må betale for en ny visningstime, men det skurrer i så fall godt i øret. Ettersom prisene på bildene økes etter 1. visning bør det være mer enn nok!

 

rk

Endret av romankovich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...