Gå til innhold

ytelse problemer med coop pc!


khmoe

Anbefalte innlegg

Kamemrat av meg kjøpte den coop maskinen med nvidia Geforce Go 6600 kort, den yter rundt 20-25fps, men i tester av nesten like maskiner, så skal den jo yte 60-75fps mener da jeg.

 

Prøvd og byttet til nyere driver fra medion hjemmesiden, og prøvd omegadrivers.net driveren, den var det litt problemer med og installere, men gikk til slutt. uten noen form for forbedring.

 

sitter på en lik speca maskin nesten selv, men ati radeon 9600 og den ligger på 50-80fps. 6600 kortet skal jo være bedre da :(

 

 

HJELP oss.

 

alle tips mottas med takk

Endret av khmoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kamemrat av meg kjøpte den coop maskinen med nvidia Geforce Go 6600 kort, den yter rundt 20-25fps, men i tester av nesten like maskiner, så skal den jo yte 60-75fps mener da jeg.

 

Prøvd og byttet til nyere driver fra medion hjemmesiden, og prøvd omegadrivers.net driveren, den var det litt problemer med og installere, men gikk til slutt. uten noen form for forbedring.

 

sitter på en lik speca maskin nesten selv, men ati radeon 9600 og den ligger på 50-80fps. 6600 kortet skal jo være bedre da :(

 

 

HJELP oss.

 

alle tips mottas med takk

5067561[/snapback]

 

Kan du poste spesifikasjonene til både din maskin og kameraten din sin?

Lenke til kommentar

Har hevda lenge at de grafikk komtrolleren som er kila inn i en smal laptop umulig kan ha de rette arbeidsbetingelser og neppe kan yte de samme som de som sitter i en stasjonær.

 

Har fått mye pepper for dette her - ikke rart da det blir som i banne i kjerka her. Nå får vi se hva de har å komme med. Trolig får også du relativt godt skår på 3Dmark testene, men realiteten er ofte en helt annen.

Lenke til kommentar

hei, jeg har en:

Fujitu-siemens Amilo M1420 (produsert av mitac)

1,7 Ghz(pentium M)

1024mb ram

80gb disk

128mb ati radeon 9600pro

 

kammeraten min har:

Medion mim 2160 (produsert av mitac) ser lik ut, bare plast forskjeller her og der.

1,73Ghz

1024mb ram

80gb disk

128mb Nvidia Geforce Go 6600

 

 

og kjøpe pc på coop, så har ikke det så mye og si så lenge det står ett kjent merke bak det, som Mitac. for mitac produserer for Fuj-Siemens, packardbell,medion og mange andre.

 

Syntes det er merkelig at den coop pc'en ikke yter mer her altså.

Lenke til kommentar
Å sammeligne laptop og stasjnær blir som å sammeligne en moped og lett sykkel. Det er begge totaktere liksom...

 

Men sjekk på anadtech og hw.no sine tester, der har de maskiner med geforce 6600  go, sjekk resultatene dine opp mot disse, matcher de innenfor 5-10 fps så er det bare sånn det er...

5067684[/snapback]

 

 

les hele posten, har jo lest tester, og den er jo langt under halvparten jo :(

Lenke til kommentar
Å sammeligne laptop og stasjnær blir som å sammeligne en moped og lett sykkel. Det er begge totaktere liksom...

 

Men sjekk på anadtech og hw.no sine tester, der har de maskiner med geforce 6600  go, sjekk resultatene dine opp mot disse, matcher de innenfor 5-10 fps så er det bare sånn det er...

5067684[/snapback]

 

 

les hele posten, har jo lest tester, og den er jo langt under halvparten jo :(

5067783[/snapback]

 

dere har begge laptop sant?

 

hmm.. har du info om hvor rask bus prosessoren/harddisken/minne har? kan kanskje ha noe å si? (er dessverre ikke noen ekspert :no: )

Lenke til kommentar
lever den inn mens du fortsatt har (14 dagers angrefrist). de er nødt til å ta imot å gi igjenn pengene.

5069054[/snapback]

 

Nå er Coop en vanlig butikk (ikke fjernsalg) så noen angrerett har han ikke etter loven. Om Coop har åpent kjøp vet jeg ikke. Mulighetene som står igjen er evt garanti eller reklamasjon.

Lenke til kommentar
lever den inn mens du fortsatt har (14 dagers angrefrist). de er nødt til å ta imot å gi igjenn pengene.

 

du får MYE stasjonær for 10k

 

mitt råd

5069054[/snapback]

 

 

Synd det, men angrerettloven gjelder ikke ved kjøp på et fast utsalgssted. Kanskje derfor Coop Prix kan selge så "billig"...

 

Hvis du skal ha noen angrerett må dette stå på kvitteringen dersom en kjøper i butikk, f.eks. "10 dagers full returrett" (slik det er i noen klesbutikker).

 

Lykke til! :roll:

Lenke til kommentar
lever den inn mens du fortsatt har (14 dagers angrefrist). de er nødt til å ta imot å gi igjenn pengene.

 

du får MYE stasjonær for 10k

 

mitt råd

5069054[/snapback]

 

 

Synd det, men angrerettloven gjelder ikke ved kjøp på et fast utsalgssted. Kanskje derfor Coop Prix kan selge så "billig"...

 

Hvis du skal ha noen angrerett må dette stå på kvitteringen dersom en kjøper i butikk, f.eks. "10 dagers full returrett" (slik det er i noen klesbutikker).

 

Lykke til! :roll:

5069230[/snapback]

 

Allikevel, de har ikke lov å selge et produkt som ikke lever opp til sine mål.. hörres veldig merkelig dette altså.

Lenke til kommentar

Misforsto litt - trodde du hadde sammenliknet mot en stasjonær...

 

Rart at Coop PC'n skal yte dårlig. F.eks Dinside.no har testet forrige modell fra samme produsent og fant ut at den var et kupp. Tidliger har også Coop PC'ne fått god omtale her på forumet. Mulig de ikke har lagt så mye vekt på å teste grafikken bortsett fra å kjøre disse 3DMark greiene.

Lenke til kommentar

Det er klart at skjermkortet i den nye maskinen skal være overlegent. Som nevnt av thorjak er det viktig å sjekke strømstyringen at cpu ikke er konstant klokket ned. Men det er også strømspare-intillinger for skjermkortet du må sjekke. Powermizer funksjonen kan klokke ned dette konstant, for eksempel. Gå inn i Nvidia menuen og gjør deg kjent med alle instillingene. Les om andre maskiner som har dette kortet og sammenlign klokkefrekvenser og ytelse. En test som 3Dmark05 er nesten rent avhengig av skjermkortet (og ikke CPU), og egner seg bra til å sjekke dette opp mot andre kort av samme type.

Endret av ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...