Gå til innhold

Forbrukerrådet på bærtur


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sett en stortest av digitale kompaktkamera på forbrukerrådet sin hjemmeside.

 

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1121761917.8/

 

I denne testen oppnår Canon Ixus 40 samme poengsum som Nikon CP 8800!!!

 

Dette henger ikke på greip. Jeg fatter ikke hvordan Forbrukerrådet kan presentere noe så bort i granskauen hårreisende resultater for oss forbrukerne.

 

Bra at digit.no og akam.no finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke overrasket. Testene til Forbrukrerrådet pleier ikke å være verd å lese.

 

Det kan godt være at testerne har gjort en god jobb, men det nytter ikke dersom 90% av teksten/informasjonen senere blir fjernet for at det skal bli enkelt å lese.

 

Hadde en gang et abonnement på Forbrukerrapporten, men sa det opp pga jeg ble så irritert på "testene" deres som konkluderte med vinnere og tapere uten annen dokumentasjon enn en tabell med tall.

 

Mulig at dette er godt nok for Ola Dunk, men jeg synes ikke testene deres er gode nok for oppegående forbrukere.

Lenke til kommentar
Men, unnskyld, hva er det du synes er så galt? Hvilket av de to kameraene synes du har fått for bra karakter? Dette er ikke helt åpenbart for meg, dessverre.

Nikon Coolpix 8800 er et semiprofesjonelt kompakt digitalkamera med ekstremt skarp optikk, masse zoom, bildestabilisator, meget rask respons, batterilevetid så det holder, masse manuelle funksjoner og innstillingsmuligheter osv...

 

Canon Ixus 40 er et lite knipsekamera, som er så lite at optikken blir sterkt skadelidende, batterilevetiden er så-som-så, utløserhastigheten ikke annet enn ok og ingen manuelle funksjoner.

 

Mulig de vurderer kameraet ut i fra pris, men slik de legger opp testen på siden, blir den fullstendig villedende da Ixus 40 får samme poengsum som Coolpix 8800. Hvorfor bruke noen lapper mer på Coolpix 8800 når man får samme resultat med Ixus 40, vil majoriteten av denne sidens lesere si til seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...