Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, Windows nekter å starte!


Anbefalte innlegg

Heisann.. Fikk en PC i posten i dag, og gikk greit til jeg skulle innstalere windows på den.

Windows installasjonen stopper opp når den skal starte windows. Booter fra både cdrom og diskett (install fra harddisk). Dette er ca 1 minutt inn i installasjonen, rett etter at den har lasta inn diverse drivere.

Hk er ett MSI K8N Neo4 med en AMD64 3200+ cpu.

Har testet å satt inn en ferdiginstallert harddisk med windows på, men den stopper også opp når den skal loade windows.

Kan det være Windows som ikke finner SATA-kontrollern? Men jeg la jo inn driverne til kontrollern helt i starten av installasjonen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt forvirret her.. Altså når du booter opp fra Windows XP cd'en, da får du opp en blå skjerm, og drivere osv begynner å lastes inn, etter denne prosessen er ferdig kommer du til en meny hvor du kan velge mellom setup, repair console, exit osv.. er det her det stopper opp? Eller er det når selve installasjonen starter?

 

Det at en ferdig installert windows disk (installert på en annen PC) kan bety mye rart som er uavhengig av det problemet du har først. Men hva slags pc har du? hvor bestillte du den fra osv?

Lenke til kommentar

kanskje ikke så lett, men har du mulighet til å prøve med en annen CD? Evnt sjekk cd'en for riper osv, lurer på om jeg hadde samme problem en gang, og da var det CD'en det var noe galt med.

 

Men er kanskje ikke det, ettersom du antaligvis CD'en fulgte med pc'en?

 

Men klarer den å laste inn alle drivere eller "låser den seg" på en? har du prøvd å sette bios til "default settings"? Har gjort merkverdige undere for meg før. :)

Lenke til kommentar
kanskje ikke så lett, men har du mulighet til å prøve med en annen CD? Evnt sjekk cd'en for riper osv, lurer på om jeg hadde samme problem en gang, og da var det CD'en det var noe galt med.

Har prøvd med 2 cd'er. Både WinXP og XP64. Samt kjørt installasjonen fra harddisk etter å ha boota med diskett. Skal prøve å fikle litt med biosen, men har egentlig dårlig tro på at det er noe der. Er noe med driverne til SATA-kontrollern trur jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...