Gå til innhold

HP-Compaq med minnebrikkefeil


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min slo ut med feil på slot 2, men det er vel den Kingston brikken jeg kjøpte selv i ettertid. Kanskje jeg kan få byttet den ? :D

 

Hvordan vet HP om det er de originale minnebrikkene som nå står i maskinen ?

 

Har aldri opplevd noen problemer med min EVO N800v.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Compaq EVO N800v nå i snart to år. Det første jeg gjorde når jeg fikk den var å oppgradere minnet ved å sette inn en ekstra brikke på 256MB fra komplett.

Dette fungerte fint en god stund, inntil XP begynte å servere blåskjermer av typen "IRQ not less or equal" + en masse maskinvarestatus.

Dette skjedde oftere og oftere, til slutt tok jeg ut brikken og kjørte med kun brikken som fulgte med. Maskinen gikk, selvfølgelig endel tregere, men uten kræsj. Kjøpte så en ny brikke fra MPX på 512MB som kjører sammen med den originale brikken og har ikke hatt problemer siden.

 

Kun for nysgjerrighets skyld lastet jeg ned programmet fra HP/compaq og fant at den ene minnebrikken (fra Compaq) inneholdt feil, så nå sender de meg en ny + en gratis 32MB USB-pen :)

Lenke til kommentar
det står "compaq spare-partnr" på minnebrikken som identifiserer hvilken minnebrikke det er.

Det er jo greit det, men det programmet som skal teste dette identifiserte en minnebrikke på min maskin som 'defekt' og jeg kvalifiserte derfor til å få den byttet.

Men denne brikken kom ikke med maskinen originalt, det er en Kingston brikke jeg har kjøpt i ettertid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...