Gå til innhold

Danger Den vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte akkurat i dag at det var lenge siden overklokking.no hadde testet noe vannkjøling... :smile:

 

Bra artikkel. Litt klønete løsning med radiator, men det var vel størrelsen som gjorde denne løsningen den beste?

 

Hvordan ville resultatet blitt dersom du tester systemet uten vifter på radiator? Den er jo tross alt enormt stor! Bare litt nysjerrig da jeg er mest interessert i å ha minst mulig bråk og ikke så VELDIG bra kjøling. :grin:

 

Hadde vært fint dersom du testet dette.

 

Ellers en god artikkel!

Lenke til kommentar

Her tester der et sett. Det er vel stort sett den type vannkjøling dere har testa fram til nå.

 

Det jeg lurer på er om dere kan ha et referanse-vannkjølings sett som tester de forskjellige vannblokker og radiatorer.

 

Eks: For å finne ut hvilken vannblokk som er best så har dere en radiator med vifte®, ei pumpe og en tank og samme rørsystem hvis det går an. Så bytter dere bare vannblokkene og sammenligner temperaturene. Det vil jo vise hvilken vannblokk som er best. Det samme kan gjøre for å finne den beste radiatoren.

 

Litt knotete skrevet dette her. Var det forståelig?

Lenke til kommentar

Wow!

NICE design på Maze'n da! Skikkelig rått!

Men det var rart at 12" var dårligere enn 3/8".

Dette hadde vel endret seg med kraftigere oumpe vel?!

Radiatoren SÅG rå ut...men ytelsen var uheldigvis ikkje på topp... :sad:

Men, hva med ei identisk blokk som DD MAZE 1/2" bare den var laget i sølv...det hadde jaggu det blitt ytelse du! Og så har eg les på overclockers.com at den beste radiatoren å bruke, er desse radiatorene som kjøler ned motoroljen i NASCAR-bilene. La oss ta 2 sånne koblet i serie med passende papst vifter...

Det hadde blitt greier det!

 

1/2" MAZE Silver

2x Radiatorer for kjøling av olje i NASCAR-bilene

AquaVia 1300 pumpe

8x PAPST-vifter

 

Dette er vel et skikkelig dyrt og godt system vel!!

Lenke til kommentar

Hei

At 3/8" var bedre enn 1/2" er jo snodig ja. At en pumpe på 600l/time skal være for dårlig til å dytte vann i et 1/2"'s system kan jeg heller ikke skjønne noe av..

 

Kan det være at vannet går for fort i 1/2"'sen? At 3/8"s system bremser vannet sånn at det går sakte nok til å overføre varmen bedre?

 

Den beste "radiatoren" må jo være en bong!

Lenke til kommentar

Det har jo hvert diskutert her før hvorvidt det hjelper med kraftigere pumpe og konklusjonen ble at dette ikke hjelper.... Hadde likevel hvert artig å teste den teorien på dette settet(vet det ikke hjalp på Skrue sitt sett).

Har lyst på dette settet bare med Maze 3 og Bilradiator istedenfor. Håper Skrue hadde rett og at svakheten ligger i radiatoren, for da vil vel DangerDen være bedre enn ProwaterKit. Ellers blir jeg redd...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 15:15, simiden skrev:

Blokka i AMD Waterkit er gullbelagt, det er nok null forskjell på den og på MAZE til dangerdens dessverre.


Hadde vert bra å hatt en kjøleblokk guide der man testet mange blokker, som foreksempel magnesiumblokkene på 3dfxcool.



 

Don't judge a book by it's cover..

Det som er inni er jo faktisk en ganske vesentlig del da..er innsiden akkuratt lik på AMD Pro Kit som på danger den's blokker?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 06:11, Kenny000 skrev:

Tenkte akkurat i dag at det var lenge siden overklokking.no hadde testet noe vannkjøling... :smile:


Bra artikkel. Litt klønete løsning med radiator, men det var vel størrelsen som gjorde denne løsningen den beste?


Hvordan ville resultatet blitt dersom du tester systemet uten vifter på radiator? Den er jo tross alt enormt stor! Bare litt nysjerrig da jeg er mest interessert i å ha minst mulig bråk og ikke så VELDIG bra kjøling.
:grin:

Hadde vært fint dersom du testet dette.


Ellers en god artikkel!


 

Tror jeg kan konkludere med at DangerDen 3/8"-blokka er best. Dette pga. at den kjølte bedre enn 1/2" versjonen (som forhåpentligvis alle så) og at den kjølte 1,3 grader dårligere enn AMD Pro Waterkit-blokka selv om vanntemperaturen var 1,5 grader høyere.

 

Rett på meg viss jeg tar feil.

Lenke til kommentar

*klipp*

Hvordan ville resultatet blitt dersom du tester systemet uten vifter på radiator? Den er jo tross alt enormt stor! Bare litt nysjerrig da jeg er mest interessert i å ha minst mulig bråk og ikke så VELDIG bra kjøling.

 

Hadde vært fint dersom du testet dette.

*

Det hadde vært bra å få testet. Jeg er heller ikke ute etter ekstrem kjøling, men kunne tenke meg å se om de kan konkurrere med vanlige vifter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 16:13, maxmhz skrev:

er desse radiatorene som kjøler ned motoroljen i NASCAR-bilene. La oss ta 2 sånne koblet i serie med passende papst vifter...



 

En oljekjøler ja.. Det finnes på noen serieproduserte biler også. Vet det står en slik på bimmern til en kompis. Lurer på om den kjøler like bra..:grin:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes nesten overklokking.no bør investere litt i utstyr for cpu-simulering. Dvs at vannblokker, kjøleribber testes opp mot en varmeplate som yter en gitt termisk effekt, slik som overclockers.com gjør det. Det å måle temperatur på den måten som det er gjort nå, blir tross alt temmelig unøyaktig.

 

C/W målinger til folket :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...